Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mr Blonde's 1e kweek! 5x Special Kush onder 600w, Mammoth Pro 120
Re: Mr Blonde's 1e kweek! 5x Special Kush onder 600w, Mammoth Pro 120
Tijd voor een kleine update, de dames staan er nu zo bij. Het lijkt een beetje geel dat blad, maar ik weet niet zeker of dit al iets is om je zorgen over te maken?
Ik denk dat ik ze iets te nat heb laten staan, ik heb ze al wel wat voeding gegeven, maar dit lijkt me nog niet echt super nodig met de lightmix, of wel?
Ik maak me nu toch een beetje zorgen, er zijn duidelijk een paar blaadjes gesneuveld. Ik weet dat ik teveel water heb gegeven, dus heb ik nu de bodem een beetje uit laten drogen, ook al voelde het nog niet kurkdroog aan als ik wat dieper ging woelen. Zijn nu de blaadjes geel door het vele water, of juist door de (milde) uitdroging daarna? Of de stress van beiden?
Ik dacht dat je bij lightmix pas later hoefde te beginnen met voeding . We zullen het maar een beginnersfout noemen. Ik had 1 keer voeding gegeven, gisteren dan maar nog een keer. Moet ik in dit geval ook 5 ml/liter water aanhouden of kan ik in dit geval beter wat extra's geven?
Ik heb nu die liter verdeeld over de 5 plantjes, dus ieder plantje 1ml voeding...
Geen ervaring met de voeding die je gebruikt, maar beter is om die wat op te bouwen.... Zo krijg je zicht op hoeveel voeding jou soortje nodig heeft. Direct het maximum zal wss te veel zijn, zit je met overvoeding en weet je nog niet hoeveel ze ong. nodig heeft...
Last edited by JacktheBass; 28 September 2014, 10:07.
Tijd voor een update.. Ik zit nu op dag 30, en ik ben gisteren overgegaan op de bloeifase. Ik hoop dat het geel worden van de blaadjes gestopt is nu ik ben overgestapt op het geven van voeding. In de foto's zie je nog wat gele blaadjes maar hopelijk komen er geen nieuwe bij, ik had er al een paar verwijderd.
Tijd voor een update. Ik zit nu in dag 36 in totaal, en dag 8 van de bloei. De bladeren die geel werden, worden steeds geler, maar dit lijkt me een proces wat niet meer stopt. De nieuwe bladeren zien er groen uit, dus dat is hoopvol.
De temperatuur ligt nu met de lamp uit wel wat lager (19,2 graden) omdat het buiten ook wat kouder is. 1 plant gaat duidelijk veel harder dan de rest, kan ik het best voorzichtig scroggen om het wat te egaliseren?
Het zou goed kunnen dat het om een PH probleem gaat, zie de stripjes. Meest rechtse is hoe hard het kraanwater van zichzelf is, en de meest linkse is na een toevoeging van PH-.
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Ik heb ook besloten het scrog net op te hangen, de hoogteverschillen werden mij iets te groot, zo kan ik de afstand tot de lamp goed in de gaten houden
Een update...
Dit is hoe het er nu voorstaat. Hoe snel zou je resultaat moeten zien, nu de PH al een week omlaag is van 7.0 naar ongeveer 6.0? Ik kan me voorstellen dat de blaadjes die al geel wilde worden, daar niet meer mee stoppen. Maar dit baart me toch ook wel een beetje zorgen. Het groeit wel, maar de gele blaadjes gaan niet weg.
Comment