Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

    Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
    Foto 1 is mannelijk geslacht, herma dus.
    Had het "gevalletje" ook gelijk na het nemen van de foto verwijderd
    Vond de combi steeltje en pistel wel apart, maar pluk nu alles weg wat er niet hoort.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

      't Is wat meer werk, maar gewoon om de paar dagen alle plantjes goed checken op nieuwe balletjes! Jammer dan uiteindelijk dat je die andere twee reeds verwijderd hebt.
      Had bij een vorig kweekje eveneens door lichtstress allemaal herma's, maar nadat ik het probleem had gevonden en alles bleef controleren, kwam er na een tijdje niks meer bij en heb ik maar 1 enkel zaadje tussen m'n gedroogde topjes gevonden
      Dacht toen ook om alles weg te kieperen, maar deed dat gelukkig niet.

      Succes nog!
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


        Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

        Duidelijk herma, maar wat Rodigan zegt; elke dag met de pincet erbij.!!
        Als het te gek wordt in de vensterbank zetten. (ver bij je hok weg. en denk eraan dat stuifmeel ook met jou mee reist)
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

          Allereerst een vraag, is dit een calyx of bal/bananen ?
          Dat is een stressbal die uit de oksel l (node) van je plant groeit na lichtstress, mooie is dat ze haar ware aard toont
          vind dit echt een mooie foto.
          Last edited by FlintStoned; 13 January 2015, 16:46.

          Comment


            Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

            Wel een leerzame, maar stressvolle ronde voor je stemma. Jammer, je had beter verdient. Goed controleren en er zijn zo te zien zat mensen die je hier begeleiden. Het is dat ze het zelf niet kunnen doen anders hadden ze het voor je gedaan! Verder wel echt mooie planten. Dat kan ik je nageven.

            Comment


              Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

              Hoi Stemm,

              Zal zeker lekkere toppen krijgen om nog lekker van te genieten !
              Goed in de gaten houden en het verwijderen met pincet, van vingers kunnen ze niet gediend zijn.

              Veel geluk and let the force be with you wietsmileys fight.gif...

              Hippie .
              The seeds of today are the flowers of tomorrow

              Comment


                Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                Bedankt mannen, de support die ik bij deze kweek van jullie ontvang doet mij erg goed smiley_highfive.gif.

                Tot nu toe geen ballen/bananen meer gespot , dat is mij meegevallen want ik had eigenlijk een bananenstorm verwacht.
                (Nu realiseer ik me ook dat ik misschien de Afrodite helemaal niet had hoeven weg te gooien, pure aanval van bananenhysterie smiley-shocked025.gif)
                Aan de toppen kan ik nog weinig zien, een van de Cannatonic's die met zijn tweeen in een pot zitten presteren al wat minder vanaf het begin,
                misschien valt de bevruchting nog mee ? Ik heb niet alle toppen "aandachtig" gecontroleerd, als ze bevrucht zijn merken we dat vanzelf wel.

                15 januari

                Geboren op 27 november
                18/6 op 30 november
                12/12 op 18 december
                Start bloei 31 december Sweet Tooth , Cannatonic enkele dagen later.

                De nanolux is eergisteren retour gegaan naar de importeur, ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. Heb er in ieder geval een "duidelijke" brief bij geschreven.

                Heb de 13e ook voorzichtig twee takken van een cannatonic geknakt en tot mijn grote verbazing groeien ze gewoon naar boven toe !

                Het was vandaag te merken dat de planten minder drinken onder de 275W, ik blijf het lastig vinden om het waterverbruik in te schatten.

                Ik heb wat kleine dorre en gele blaadjes onder aan de stam verwijderd.
                Op enkele blaadjes zie ik een wat wolkige gelige verkleuring te weinig voeding of te veel vocht zal er van de week een foto van maken.
                (de moistmeter geeft wel "dry" aan op verschillende plaatsen in de potten)

                Van de Biobizz had ik de biogrow iets verminderd aangezien er wat tekenen van overvoeding waren (kromme, lichte bladpuntjes).

                De foto's

                15 januari en 11 januari
                P1010938-3.jpgP1010782-1.jpg

                P1010939-1.jpgP1010940-2.jpg

                P1010944-2.jpgP1010945-2.jpg

                Hier cannatonic en een geknakte top die weer omhoog groeit
                P1010942-2.jpgP1010947-3-1.jpg

                Opmerkingen zijn welkom !

                Tot laters smiley_bye.gif
                Last edited by Stemma; 15 January 2015, 20:31. Reden: Positioneren foto's
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                  die canatonic zijn goed de lucht in geschoten.
                  mooie plantjes nog steeds, doe zo verder.

                  thugz
                  Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                  Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                  Comment


                    Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                    Volgens mij gaat er daar nog een heerlijk rokertje van komen
                    Heb ooit een tijdje na elkaar,wiet afgenomen van een dude die een coffeeshop had in Zeeland,en daar zaten ook telkens hier en daar een zaadje in de toppen,maar ditnam niets van de potentie af,integendeel,ik was er goe paraplu van

                    Comment


                      Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                      Ze staan er schitterend groen bij.
                      Hoop dat het bevruchten meevalt,komt er nog een leuke pluk wiet af.

                      Comment


                        Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                        Thugz, Soulrebel en Mway, ik begin inderdaad wat meer vertrouwen te krijgen dat niet alle toppen bevrucht zijn 665e343793b9.gif


                        19 januari

                        Allereerst nieuws over de Nanolux EVSA, bij het testen waren er geen problemen gevonden. Dit had ik eigenlijk ook niet verwacht omdat het inschakelen zonder problemen ging. Het was juist het af en toe plotseling uitgaan van de lamp.
                        Ze wilden een nieuwe geven, maar dachten dat ik daar niet tevreden mee zou zijn.
                        Dus deelde Roy mij mee dat mijn geld wordt teruggestort zodat ik een andere EVSA kan kopen.
                        Dat is uiteindelijk toch netjes opgelost .

                        We gaan dus weer op zoek naar een 400 W dimbare EVSA ( bij voorkeur met beveiliging tegen kortsluiting , thermische beveiliging en uitschakelen bij een defect aan de lamp).

                        De planten

                        Ik kan ondanks het herma debacle toch tevreden zijn. Tot nu toe geen ballen/bananen meer gevonden.
                        Wel denk ik een paar bevruchte toppen te kunnen onderscheiden ( zie foto's)
                        Nog voorzichtig een paar takken geknakt bij de Cannatonic, maar vind dat wel lastig. Het gaat goed maar de plant "zwiebelt" al en met een paar geknakte toppen zwaait ze van links naar rechts door de tent als ik haar optil.

                        Ik heb na een dief les van Soulrebel voorzichtig wat gediefd onderin, sommige blaadjes van de Cannatonic leken al aan het verhouten, dat strookt mijn inziens niet met het "zwiebelige" van de plant.

                        Voeding nog steeds de Biobizz lijn, iets minder biogrow. Dit omdat de wormenmest volgens mij nog de nodige stikstof bevat, gezien de groene kleur van de planten en de iets kromtrekkende bladpuntjes. 1 x wat Bacterial van No Mercy gegeven.

                        De foto's
                        19 januari ( meer geknakt) en 15 januari
                        P1010954-1.jpgP1010938-3.jpg
                        P1010958-1.jpgP1010960-1.jpg

                        Bedankt voor het lezen en tot laters
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                          Dat is netjes van Roy.
                          Maar hij kan je toch ook een andere sturen BV een B.A.L. 400 Dim.
                          Goed merk draait al vele jaren mee.

                          Planten staan er goed bij.

                          Comment


                            Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                            Ik vind ze er wel mooi uitzien stemma,
                            op foto 1 zie ik rechts in het midden zo'n mooie sativa top precies.
                            En dan op foto 2 is die ineenkeer weg ?

                            Maar hopelijk niet teveel zaad erin want ze zien er mooi en gezond uit.

                            Grts cheese

                            Comment


                              Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                              @MWay, ik kan bij Roy een andere krijgen of elders een andere kopen.
                              Daar slapen we een nachtje over. Naar BAL had ik nog niet gekeken zal dat ook doen, bedankt voor de tip.

                              @Cheeske, ik denk dat ik die mooie top net heb omgeknakt......
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

                                Na het bestuderen van de gebruiksaanwijzing van de Gavita digistar e serie zag ik dat deze dezelfde uitgebreiden beveiligingen biedt als de Nanolux,
                                dus heb ik met Gavita gebeld en mijn verhaal over de Nanolux gedaan met de vraag of ik met Gavita hetzelfde probleem kan krijgen.

                                Hierbij heb ik uitgelegd dat wij af en toe piekstroom hebben, dat het licht ineens wat feller gaat branden. Hij gaf aan dat de beveiligingvan de Digistar hier waarschijnlijk ook op zou reageren en de stroomtoevoer zou onderbreken. Omdat de Digistar "niet weet" hoelang de piekstroom duurt blijft de stroomtoevoer onderbroken. Hij vertelde dat ik dan in mijn geval beter een magnetische VSA zou kunnen gebruiken omdat deze veel minder beveiligd is. Toen ik vertelde dat een Lumatek 250W hier zonder problemen draaide, gaf hij aan dat daar minder (streng afgestelde) beveiliging zit ingebouwd. Ik zou vlgs hem wel een Digistar kunnen proberen maar kon geen garantie geven of hij bij ons zonder problemen zou functioneren, het zou dan van de growshop afhangen of ik hem terug mocht brengen.

                                De beveiligingen in de Digistar en Digistar e serie zijn hetzelfde ( hij mompelde nog wel iets over lage spanning) alleen in de e serie wordt door middel van een ledlampje de status aangegeven.

                                Hij vroeg ook nog welke schakelkast ik had. Toen ik aangaf DavinV12, vertelde hij dat deze slechte kwaliteit contactpunten en problemen kon geven met inschakelen. Later kwam hij hier
                                op terug en vertelde dat dit voorkwam bij de Gavita Proline 1000 w, bij een 400 W moest dit geen problemen geven.

                                Als ik het zo bekijk overweeg ik toch een Lumatek , deze draait immers zonder problemen, deze zal toch veiliger zijn dan een VSA. Ik wil niet verder gokken op lichtuitval tijdens bloei.

                                Nog even kijken of ik contact op kan nemen met Lumatek welke beveiligingen er op hun EVSA's zitten. Kijken of dit gaat lukken, mijn technisch engels is not so perfect

                                Toch gek dat ze bij Nanolux dit verhaal van de piekstroom niet "kennen", maar het ledlampje gaf ook geen enkele storing aan. Dus dat was dan wel defect...

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                Aangezien ik geen support telefoon nummer in de UK kon vinden heb ik net met twee importeurs van Lumatek gesproken, daar zat een leuk gesprek bij met een hele aardige man "Tja, dat is een hele goeie vraag, dat weet ik niet en mijn collega is in gesprek"
                                hij wist nog wel dat er een thermische beveiliging in zat want die zag hij zitten. De andere importeur kon mij duidelijk aangeven dat de Lumatek een automatische zekering had tegen kortsluiting en een thermische zekering tegen oververhitting, bovendien was de Lumatek als extra beveiliging totaal in giethars gegoten. Zo, dat weten we ook weer
                                Last edited by Stemma; 20 January 2015, 13:13.
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X