Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek, volledig geen ervaring

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste kweek, volledig geen ervaring

hoi, hier zijn de nieuwe foto's eind 2e week bloei,
    Ze doen het echt prima, heb nu ook een kacheltje gekocht voor s'nachts
    waarbij dit probleem ook is opgelost.

Het enige probleem ik nu nog heb is dat ik bijna geen plaatst meer heb ik mijn kot!!!! de Groote bladeren zitten in de weg en ik kan bijna geen water meer geven. Mag ik die grootste bladeren afknippen????? zodat ik wat meer ruimte heb, of kan dit kwaad voor de plant??

ik zal vogende keer de foto's nemen voor de lamp aangaat je zal het dan bete kunnen zien
    1e kweek - 8e week - 3e week bloei.jpg

1e kweek - 8e week - 3e week bloei (2).jpg

1e kweek - 8e week - 3e week bloei (3).jpg

1e kweek - 8e week - 3e week bloei (4).jpg

1e kweek - 8e week - 3e week bloei (5).jpg

1e kweek - 8e week - 3e week bloei (6).jpg

1e kweek - 8e week - 3e week bloei (7).jpg

Greetzzzz

1e kweek - 8e week - 3e week bloei (8).jpg

1e kweek - 8e week - 3e week bloei (9).jpg
    omdat sommige plantjen wat bleekjes tonen heb ik een kleine hoeveelheid BLOOM gegeven
    Why drink & drive i'f you can smoke & fly

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleine kers View Post
      Het enige probleem ik nu nog heb is dat ik bijna geen plaatst meer heb ik mijn kot!!!! de Groote bladeren zitten in de weg en ik kan bijna geen water meer geven. Mag ik die grootste bladeren afknippen????? zodat ik wat meer ruimte heb, of kan dit kwaad voor de plant??
      In principe mag je alles wegdoen wat bijna geen licht meer krijgt.
      Het is ook beter wat meer ruimte te hebben onder het bladerdek, daar de luchtcirculatie beter is. Wij hebben het ook niet graag benauwd. Op een warme zomerdag kan een koel briesje deugd doen.
      Ik zou wel geleidelijk aan gaan trimmen, niet alles in een keer.

Greetz,
      zion

Comment

Ok thx, maar dan juist de grootste bladeren??? van al mijn vorige planten zijn kapot gegaan door te knippen, en nu ze zo lekker staan zou ik ze niet graag verknoeien.

Is het juist; dat als je de grootste bladeren afknipt, er meer sappen en voeding naar de toppen gaat??? of zorgen die blaaderen voor licht voor de top???

anders begin ik morgen al geleidelijk te knippen

greetzz
        Last edited by westport; 20 April 2009, 00:30.

Comment

Ok hier is alweer een week voorbij en nu begin het echt leuk te worden om iedere dag mijn schatjes te bewonderen, ze staan allemaal lekker in bloei.

Verder is alles OK, soms mijn LV wat te hoog & nog steeds nog plaatsgebrek door de blaaderen, maar heb ze er eens allemaal uithaalt en herschikt in mijn hokje, en nu is het al iets beter. Ik heb nog niet geknipt.

Maar is dit wel OK om de grootste bladeren afteknippen!!!!! Somminge zeggen van wel, andere dan weer niet..

Hier zijn de nieuwe foto's wel van 2 dagen geleden

1e kweek - 9e week - 3e week bloei, einde week.jpg
          Heb hier ergens gelezen van een plant die met 3 stengels begint te groeien, ik heb ook zoon plantje die zo beginnen groeien is en die top ervan groeit wel raar, maar tis wel nog cool en speciaal

1e kweek - 9e week - 3e week bloei, einde week (2).jpg

1e kweek - 9e week - 3e week bloei, einde week (3).jpg

1e kweek - 9e week - 3e week bloei, einde week (4).jpg

1e kweek - 9e week - 3e week bloei, einde week (6).jpg

1e kweek - 9e week - 3e week bloei, einde week (7).jpg

1e kweek - 9e week - 3e week bloei, einde week (8).jpg

1e kweek - 9e week - 3e week bloei, einde week (9).jpg

1e kweek - 9e week - 3e week bloei, einde week (10).jpg

1e kweek - 9e week - 3e week bloei, einde week (12).jpg

1e kweek - 9e week - 3e week bloei, einde week (14).jpg

1e kweek - 9e week - 3e week bloei, einde week (16).jpg

Hmmmmm lekkere topjes beginnen
          1e kweek - 9e week - 3e week bloei, einde week (17).jpg

1e kweek - 9e week - 3e week bloei, einde week (19).jpg

1e kweek - 9e week - 3e week bloei, einde week (20).jpg

Comment

Is het echt een balletje dat hangt of is het meer een ovaalvormig balletje waar een wit draadje uitkomt ? Ik had ook van die "balletjes", 1 of 2 aan beiden kanten van de stam waar de internodes begonnen. Vond het ook raar, want ik had stekjes en dat waren zeker vrouwtjes.

Ik zou zeggen, probeer er nu al een foto van te trekken en te plaatsen.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Bedankt voor je reactie @ Flip Hasjkip
              wel heb juist wat foto's genomen. en dit balletje kan nog maar een paar dagen oud zijn. Hehe let eens op die zijtop ervan

Het was allemaal vrouwelijk zaad, dus normaal zou er geen mannetjes mogen tussen zitten. Kan dit niet te maken hebben met dat hij beginnen groeien is met 3 stengels??? Misschien heeft ze stress gekregen in het begin!!!

New Pics
              De hele collectie
              4e week Bloei - Balletje.jpg

De grootste Top voor het moment
              4e week Bloei - Balletje (2).jpg

4e week Bloei - Balletje (3).jpg
              En hier de Rare plant -o
              4e week Bloei - Balletje (4).jpg
              4e week Bloei - Balletje (7).jpg

Hier de rare top
              4e week Bloei - Balletje (5).jpg
              4e week Bloei - Balletje (6).jpg

En hier het Balletje
              4e week Bloei - Balletje (8).jpg
              4e week Bloei - Balletje (9).jpg

Greetzzz 2 all Peace

Comment

Het is wel een echt balletje ja. Wellicht heb je te maken met een hermafrodiet ? Je kunt het eens weghalen, misschien komen er verder geen meer.

Je hebt wel mooie planten staan !
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
                  Het is wel een echt balletje ja. Wellicht heb je te maken met een hermafrodiet ? Je kunt het eens weghalen, misschien komen er verder geen meer.

Je hebt wel mooie planten staan !

Thx voor de raad. Das echt wel kut, wat er gebeurd er als ik daar niets aan doe krijg ik dan een plant vol met zaadjes?? En zullen mijn andere planten nu ook veranderen???

Ik zal dan morgen zijn balletje amputeren

Ja bedankt ik probeer ze zo goed mogelijk te verzorgen

Greetzzz

Comment

damn ik ben nog maar een beginnerke,khoop als de mijn die grote hebben(als het zover komt) datk zulke dingen tijdelijk opmerk.kheb namelijk ook femenized zaad gebruikt.

Khoop voor u dat het mee slaat.
                    ______Grtz______
                    ---Canna_Loop---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canna_Loop View Post
                      damn ik ben nog maar een beginnerke,khoop als de mijn die grote hebben(als het zover komt) datk zulke dingen tijdelijk opmerk.kheb namelijk ook femenized zaad gebruikt.

Khoop voor u dat het mee slaat.
                      geen probleem hoor Canna loop. Ik ben ook maar een beginner met geen ervaring, Ben al blij dat ze zo mooi staan, juist spijtig van die balletjes.

Normaal zou je geen problemen moeten hebben met femenized zaad, denk dat ze wat stress opgelopen heeft die ene plant.

Gewoon je plantjes laten groeien, het komt wel goed
                      hehe maar als je planten in bloei komen te staan, zal je zeker dat balletje vinden hoor, je zou bijven kijken naar je planten als ze bloeien.

Ikzal proberen om je kweek te volgen en eventueel tips geven als ik dat kan.

Greeeetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleine kers View Post
                        Ikzal proberen om je kweek te volgen en eventueel tips geven als ik dat kan.
                        merci kk,ik volg deze zeker ook
                        ge weet nooit dak u een tip kan verkopen ... k'leer hier nog elke dag bij.
                        ______Grtz______
                        ---Canna_Loop---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canna_Loop View Post
                          merci kk,ik volg deze zeker ook
                          ge weet nooit dak u een tip kan verkopen ... k'leer hier nog elke dag bij.

Jazeker dat kan, we zijn hier om elkaar te helpen en tips te geven, zodat we lekkere kunnen roken

Jaja ik leer hier ook elke dag bij

Greetzz

Comment

Update: einde Bloeiweek 5

hoi hier ben ik weer met nieuwe foto's, ze bloeien lekker door.
                            juist deze dagen zie ik niet zoveel vooruitgang meer. ben weggeweest van t'weekend en ben me meisjes vergeten de verwarming aan te leggen

Het balletje heb ik verwijderd en de grootste bladeren ook, maar ze zijn nu nog zo bebost, mag ik daar nog bladeren van wegknippen???

Temp s'nachts ongeveer 20°C
                            temp overdag tuss 23 en 27°C
                            LV tussen 38 en 53%

ik geef ze meestal 400cc water: de ene dag met terra bloom, de andere dag water, dan met canna boost, andere dag weer water, en gisteren heb ik een min van pk 13 en 14 gegeven.

Veel haartjes overal, maar bij die die eerst in bloei waren komen er hier en daar bruine haartjes aan. kan dit al zo vroeg?????

Morgen begint de 6e bloeiweek, dus nog 4 weken en tis zover

hier de pics

de achterste zijn wild rose6e week bloei - begin.jpg
                            6e week bloei - begin 2.jpg6e week bloei - begin 3.jpg

De wild rose topjes 6e week bloei - begin 6 - Wild Rose dikste top.jpg
                            6e week bloei - begin 7 - Wild rose.jpg6e week bloei - begin 8 - wild rose.jpg6e week bloei - begin 9 - Wild rose.jpg

en hier de Psicodelicia 6e week bloei - begin 5 - Pscicodeli grootste top.jpg6e week bloei - begin 4 - Psicodelicia.jpg6e week bloei - begin 10 - Psico.jpg6e week bloei - begin 11 - psico.jpg6e week bloei - begin 12 - psico.jpg6e week bloei - begin 13 - Psico.jpg6e week bloei - begin 14 - psico.jpg6e week bloei - begin 15 - psico.jpg6e week bloei - begin 16 - psico.jpg

Tot volgende week
                            Greeetzzzzz

Comment

Ik had ook al na 5 weken bruine haartjes bij mijn plantjes waarschijnlijk door stressen van te lage temperaturen en te veel vocht, en ik zie een hoop paars bij jou.. zou kunnen dat ze door stress eerder klaar zijn? Bij zo 80% bruine haartjes = oogsten.

Comment

Ziet er netjes uit hier, je planten staan er mooi bij. Die bruine haren nu al is niet erg, het kan zijn dat er ook nog best wat nieuwe witte bijkomen.

Je Cannaboost kan je het beste gelijk met je voeding meegeven omdat je plant die voeding nodig heeft om de Cannaboost optimaal te gebruiken. Verder mijn complimenten

Greetzz

Comment

Bezig...
                                X