Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lemon haze, silver haze, Og kush

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lemon haze, silver haze, Og kush

    Korting op 420shop
    Mede Hobbykweker,

    Door wat persoonlijke problemen heb ik het forum een tijd links laten liggen en heb ik ook niet meer gekweekt.
    Maar nu heb ik de draad terug opgepakt en zijn we aan een nieuwe ronde bezig.

    Nadat ik naar de smartshop was gereden voor wat zaad, was de uiteindelijke keuze lemon haze van Green House en silver haze van Vision Seeds geworden.
    Eenmaal thuis heb ik deze tussen de watjes gestoken en in mijn kast gezet. De lemon haze liet niet lang op zich wachten en ontkiemde al snel, terwijl er bij de silver haze niets gebeurde.
    Terwijl de lemon haze al in zijn potjes onder de tl stond ontkiemde er na een dikke week toch nog een silver haze. Ook heb ik nog 3x Og kush van Royal Queen Seeds laten ontkiemen.

    Ondertussen zijn we al een maand verder en staan de planten 1 week op 12/12. Wat is er nog gebeurt dat misschien wel belangrijk is om te vermelden.?
    Door het gebruik van universele potgrond en het gebruik van de voeding liet een beetje overvoeding al niet lang op zich wachten.
    Na een paar dagen geen voeding alleen water met een ph tussen de 6 en de 6.4 was dit toch te merken aan de plant. Hierdoor ben ik terug 50% van het schema aan het geven de planten krijgen 250 ml per dag de Og'z iets minder, deze krijgen ook andere voeding dan de al grotere Haze.

    Met 1 lemon haze heb ik wat meer problemen als de rest, die ik probeer op te lossen. Deze ziet er veel slechter uit als de rest met name de kleine scheuten zijn wat slapper, de grote bladeren kregen wat verkleuring aan de zijkant met nadien roestige vlekjes, ook krulde de bladtip van verschillende bladeren naar boven of naar beneden. Ik heb een vermoedde dat mijn lamp te dicht hing, aangezien ik ook wat verkleuring op mijn andere plantjes zag.

    Ook heb ik wat hoogte verschil, een aangezien de OG K. meer indica is en maar een goede week onder de 400w op 18/6 heeft gestaan, gaat deze het minder doen als verwacht denk ik. (was niet slim maarja).
    Vandaag heb ik deze 3 wat hoger gezet zodat ze wat gelijk staan met de haze en de lamp op 600w gezet en op ongeveer 60 cm gehangen.
    2 planten hebben de eerste voorbloei laten zien, de rest nog niet maar we hebben geduld

    de lemon haze die wat problemen heeft, deze staat ook naast mijn inlaat van de koude lucht.
    DSC_0133.jpgDSC_0138.jpgDSC_0151.jpgDSC_0150.jpg

    Mijn 2 andere lemon haze'jes met op de laatste foto's de verkleuring, ik dacht van te dicht op de lamp?
    DSC_0142.jpgDSC_0143.jpgDSC_0144.jpgDSC_0146.jpgDSC_0147.jpg


    Het geheel met links de Og'z die heb ik vandaag verhoogt, foto's zijn van gisteren na het licht , en in het midden de silver haze die ik nog niet had laten zien.
    DSC_0148.jpg



    Vanaf nu zal ik weekelijks een update posten, commentaar, opmerkingen & tips allemaal welkom.


    Mvg
    Last edited by royalcheese1grow; 7 December 2014, 18:30.

    #2
    Re: lemon haze, silver haze, Og kush

    Kn iemand mij zeggen dat de problemen door vpd komen?
    Ziet er namelijk helemaal hetzelfde uit.
    https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=153547 betrouwbaar?
    Last edited by royalcheese1grow; 8 December 2014, 01:40.

    Comment


      #3
      Re: lemon haze, silver haze, Og kush

      Hi, ik mis de omschrijving van je temp, lv, voeding en potgrond ?
      Als beginnende kweker gok ik op overschot voeding en water ?

      Hoezo denk je aan vpd ? Vapor pressure deficiet (dampdruk deficiet)
      Dit geeft een ‘waarde‘ aan die wisselend is, de vpd kan dus goed of fout zijn (of goed fout zijn ) Er zijn enkele, gevorderde, kwekers die dit meten
      mbv de nodige apparatuur. Maar voor de doorsnee kweker is het observeren van je plant voldoende om 'diagnoses' te stellen.
      Heb je al bij Monty's bladprobleemoplosser gekeken ?

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...t=bladprobleem

      http://www.kasklimaat.nl/107-Vocht+grootheden.htm
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: lemon haze, silver haze, Og kush

        Hey stemma,
        Inderdaad niet zo slim van mij.
        De temperatuur nu met de 600w tussen de 24 en 27 graden, met het licht uit tussen de 18 en 20 graden ( durf het raam wel eens dicht doen).
        De luchtvochtigheid tussen de 30-40%. Voeding is van plagrond, terra deze geef ik nu terug 50% van het schema nadat ik een paar keer zonder voeding water had gegeven.

        Ja misschien ga ik zoeken waar het niet moet ben al overal wat gaan kijken ga gewoon afwachten, mijn lamp hangt hoger en hier reageren ze goed op precies , ook ga ik terug de voeding terug opbouwen.

        De potgrond is universeel van Osmo.
        Technische omschrijving
        Teeltsubstraat
        Potgrond op basis van bonkveen, zand, klei, meststof op basis van calcium en magnesium, meststof en guano.
        Droge stof: 28%
        Organische stof: 17%
        pH-zone (water): 5.0-6.5
        Elektrische geleidbaarheid (EC): 47
        μ
        S/cm
        Meststof
        NPK-meststof bevattende magnesium 14-16-18 (+2) met sporenelementen: 1,101 kg/m
        3
        Guano: 0,699 kg/m
        3
        Bevat dierlijke eiwitten. Vee mag niet op het land komen gedurende ten minste 21 dagen na het gebruik hiervan
        op het land.



        Ja stemma ik denk dat me koppie wat op hol was geslagen al leek die foto er wel wat op. Ik wacht af wat de dag mij morgen brengt .
        ( te veel water dacht ik ook in het begin maar dit kan bijna niet soms doe ik zelfs een dag niet en ik geef maar 250 ml.)

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: lemon haze, silver haze, Og kush

          Ik geef 250 ml om de 2 dagen in de bloei. Blijkbaar hebben ze niet echt honger bij mij.

          Comment


            #6
            Re: lemon haze, silver haze, Og kush

            Lijk me meer een voedingsprobleem gezien je andere planten ook verbrande bladpuntje vertonen.

            Comment


              #7
              Re: lemon haze, silver haze, Og kush

              Zou het kunnen dat dit het begin van een magnesium tekort is?
              Weet het zelf ook niet meer.
              DSC_0152.jpgDSC_0154.jpg
              Last edited by royalcheese1grow; 8 December 2014, 16:27.

              Comment


                #8
                Re: lemon haze, silver haze, Og kush

                Na veel verschillende topics te lezen bij het deel bladproblemen, denk ik dat ik wel kan zeggen dat ik een magnesium tekort heb.
                Verbeter mij indien fout, of als je denkt dat het iets anders is.

                Omdat dit toch al een paar dagen aan de gang is, wil ik dit toch wel proberen op te lossen.
                Omdat ik geen bitterzout heb, maar wel mijn oog heb laten vallen op een potje CaMg van Aptus dat ik hier heb staan dacht ik waarom niet?
                Ik weet dat het niet goed is om 2 verschillende merken voeding te combineren, maar in sommige gevallen werkt het wel, het is een gok.
                Daarom heb ik nu bij mijn plagron ook wat van de Aptus CaMg bijgedaan in de hoop het probleem onder controle te krijgen.

                Comment


                  #9
                  Re: lemon haze, silver haze, Og kush

                  Dat gaan we de komende dagen dan zien maar denk niet dat het erg is 2 merken zie je wel vaker.

                  Comment


                    #10
                    Re: lemon haze, silver haze, Og kush

                    Dat blad toont idd een magnesium tekort. Dat is altijd duidelijk te herkennen aan de "tijgerstreepjes".

                    Comment


                      #11
                      Re: lemon haze, silver haze, Og kush

                      @ MWay: ja hopelijk gaat het goed, je mag het ook maar 1 maal per week geven.
                      Volgende keer neem ik toch een lightmix zodat ik het voedingsschema beter kan volgen.

                      @ Cookaap : Had ergens in een topic van bladproblemen gezien dat je dat tegen iemand anders zei, dus die 'tijgerstreepjes' vergeet ik niet meer .

                      Ook staan de planten al 10 dagen op 12/12 en zijn er nog maar bij 2 planten pistols te zien, en dan spreken we over minder dan 5 .
                      Hoop da de rest hun vrouwelijkheid ook snel laten zien, want als er nu nog planten afvallen gaat het maar een leeg tentje worden vermoed ik.
                      Vermits het hoogte verschil van de planten, & het sativa/indica waarvan de indica ook nog eens later is gezet.

                      Elke ronde leren we weer iets nieuw en doen we ervaring op dus dat hebben we al meegenomen, maar laten we hopen op het beste.
                      Last edited by royalcheese1grow; 10 December 2014, 21:14.

                      Comment


                        #12
                        Re: lemon haze, silver haze, Og kush

                        Deel #1

                        Beste Medekwekers, rokers ,

                        Tijd voor een update van de plantjes, ik moet zeggen ze zien er niet zo heel goed uit.
                        Al denk ik wel dat ik het magnesium tekort bij de lemon haze, & silver haze heb kunnen oplossen.
                        De laatste keer heb ik bij mijn voeding van plagron 1 ml CaMg van aptus gebruikt, vanplaats een halve ml zoals aangegeven.
                        Wel hebben deze nadien geen voeding meer mee gehad, aangezien ze toch wat gele puntjes hadden op het nieuwe blad.
                        Binnen een paar dagen terug de voeding opbouwen, voordat ze weer een tekort oplopen.

                        Ook had er een lemon haze vanonder gele bladeren, zoals je op de foto's zult zien, lijkt op te veel water of stikstof tekort.
                        Aangezien dit niet erger werd, heb ik er na de foto's degene die snel loste afgetrokken. De andere mogen nog even blijven hangen.
                        Omdat ze even wat problemen hadden zijn de beentjes nog niet kaalgeplukt, maar dat is toch wel de bedoeling binnenkort.

                        De Og Kush begon toch ook een beetje roestige vlekjes te vertonen, samen met wat vergeling dus heb ik deze vandaag 0,5 ml CaMg gegeven voor de zekerheid.
                        Voor de rest ben ik redelijk tevreden van de Og, aangezien deze van zaad 1 week onder de 400w heeft gestaan, en daarna gelijk op 12/12.
                        Ook heb ik van alle plantjes de bladeren wat zitten wegduwen zodat de 'toppen' meer ligt krijgen, ook dit is na de foto's gebeurt aangezien deze van gisteren avond zijn.

                        De voorbloei is nu bij allen te zien, dus nog een weekje en dan begin ik de effectieve bloei vanaf week 1 te tellen denk ik.
                        Hopelijk zijn de meeste problemen van de plantjes opgelost, en kan de top aanmaak beginnen met een goede start.

                        De Lemon haze #1, die de meeste problemen had met de magnesium.
                        DSC_0182.jpg

                        Lemon Haze #2, met vanonder de gele bladeren waar ik het over had.
                        DSC_0158.jpgDSC_0160.jpgDSC_0161.jpg

                        Lemon haze #3
                        DSC_0169.jpgDSC_0184.jpg

                        De silver Haze.
                        DSC_0168.jpgDSC_0167.jpg

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Deel #2

                        De Og Kush #1
                        DSC_0171.jpgDSC_0172.jpg

                        Og Kush #2
                        DSC_0175.jpg

                        Og Kush #3
                        DSC_0177.jpgDSC_0179.jpg

                        Og'z : links van boven naar onder
                        DSC_0185.jpg

                        Plaatje van het geheel:
                        DSC_0181.jpg



                        Dat was het voor vandaag, grow/smoke ze
                        Attached Files
                        Last edited by royalcheese1grow; 15 December 2014, 13:17.

                        Comment


                          #13
                          DSC_0197.jpg

                          Lemon haze #2
                          DSC_0199.jpg

                          Lemon haze #3
                          DSC_0201.jpg

                          Og Kush 1,2 en 3.
                          DSC_0202.jpgDSC_0203.jpgDSC_0204.jpg

                          En de groepsfoto kan niet ontbreken natuurlijk.
                          DSC_0195.jpgDSC_0196.jpg


                          Ze zien er al beter uit al ben ik nog niet tevreden, maar we doen ons best en hopelijk kan ik er nog een mooie ronde van maken.


                          grtz

                          Comment


                            #14
                            Re: lemon haze, silver haze, Og kush

                            Hee! Op zich wel mooie planten hoor. Zijn lekker vol. Vooral de OG is een knaller . We moeten alleen nog ff een oplossing vinden voor die magnesium en misschien zelfs stikstof. Denk je dat die camg goed werkt?

                            Comment


                              #15
                              Re: lemon haze, silver haze, Og kush

                              voor stikstof te verhogen heb ik gehoord (5glazen warm water in een fles 2gram gist erbij 200gram suiker en schudden en klaar)
                              fles naast of tussen de planten zetten ( zonder dop erop!) en na 2 weken als deze ruikt naar alcohol dan deze verversen.
                              meestal merk je een tekort na ongeveer 8dagen omschakelen naar 12/12.
                              (zeker ben ik niet.is ook door zelf te lezen. ikzelf maak er gebruik van.
                              hopelijk ben je er iets mee.

                              Comment

                              Bezig...
                              X