Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

purple haze feminized

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: purple haze feminized

    doe maar ph 6.5
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      Re: purple haze feminized

      - okay bedankt thugz

      Comment


        Re: purple haze feminized

        pH 8 Zelfs op aarde is dat erg hoog. 't Is denk ik beter om de pH gestaag te laten zakken. Laat de plant bvb. eerst effe wennen aan 7 dan 6.5 (remember: schaal is logaritmisch (10), dus pH 6 is tien keer zuurder dan pH 7). Grtz
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment


          Re: purple haze feminized

          Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
          pH 8 Zelfs op aarde is dat erg hoog. 't Is denk ik beter om de pH gestaag te laten zakken. Laat de plant bvb. eerst effe wennen aan 7 dan 6.5 (remember: schaal is logaritmisch (10), dus pH 6 is tien keer zuurder dan ph 7). Grtz
          okay komt goed Rodigan, bedankt
          raar dat het tot nu toe allemaal god gegaan is dan.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          - men volgend kweekje word dus veel beter hehe

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          - Heb hier nog een vraag.
          - nu zit ik aan dag20 18/6
          wil dit nog eventjes zo houden voor ik naar bloei ga.
          nu mijn vraag daarover.
          hoelanger 18/6 hoe meer en groter de toppen of maakt dit niet veel uit ?
          zit er VEEL verschil tussen 21dagen voorgroei , 28dagen en 35dagen
          zoja wat kan dit verschil zijn ? 5gram? 10gram ? 20gram ?
          en kwaliteit 10% beter ? 20% beter ? 30% beter ?
          - hopelijk snapt iemand wat ik bedoel en krijg ik er een snappend antwoord op. hehe
          Last edited by amazing; 19 December 2014, 13:49.

          Comment


            Re: purple haze feminized

            Op aarde heb je sowieso een buffer die alles wat reguleert, maar na een tijdje zou je wel in de problemen kunnen komen.
            Een langere groei bepaalt niet meteen de kwaliteit, maar zeker en vast de kwantiteit. Je hebt een 600 watt lamp, dus laat dat plantje nog maar wat groeien. Sowieso wordt het afwachten hoeveel je plant na omschakeling nog gaat doorgroeien. Dat kan best nog veel zijn.

            Focus je niet te veel op de grammen, dat valt in het begin meestal tegen (bij mij trouwens altijd ). Als de wiet maar lekker is
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

            Comment


              Re: purple haze feminized

              - plantje is nu na toppen ongeveer 12cm ze mag van mij nog 1m40 groeien.
              - ja kan je ergens wel begrijpen
              - maar wat ik wil horen is bvb 40g 60g 100g
              ikzelf zou toch graag een minimum 100g want als ik alles bekijk dan is het net op voor de 2deoogst
              ik reken nu totaal 30 dagen groei en 10 weken bloei (ikzelf rook 8-12.5g / week)

              Comment


                Re: purple haze feminized

                Volgende keer lekker kortebloeier nemen.

                Comment


                  Re: purple haze feminized

                  - ja zal ik dan doen weedfan , vraag dan jullie raad wat ik het best kan nemen.

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  nog wat fotos dag20


                  - 1 vraag mss belangrijk!
                  De helft van de stengels is paarsachtig.(bovenkant)
                  - is dit omdat het purple haze is of is dit omdat er een tekort of teveel is ?
                  - vind nergens op internet iets van . purple haze feminized. hier en daar wel eens een purple
                  maar dan purple skunk , purple cheese , purple ... , etc...

                  Comment


                    Re: purple haze feminized

                    Kijk hier even amazing misschien wel handig :


                    Verschillende oorzaken van paarse stelen en stengels bij cannabis.


                    Op mijn zoektocht naar de oorzaak van het paars kleuren van de steel kwam ik een heel aantal redeneringen tegen. Er is niet een duidelijke oorzaak maar het kan door verschillende factoren veroorzaakt worden. Om een en ander iets te verduidelijken heb ik een aantal mogelijke oorzaken op een rijtje gezet.

                    Paarse stelen en stengels zijn een normaal, genetische eigenschap voor vele cannabis rassen. Ze vertonen hun paarse kleur echter meestal pas op latere leeftijd. Paarse verkleuring bij jonge zaailingen is daarom meestal niet het gevold van genetica.

                    Stress:
                    Over het algemeen kun je stellen dat de plant paarse stelen vertoond als ze gestrest is. De stress kan voortkomen uit verschillende oorzaken.

                    Temperatuur:
                    Paarse verkleuring kan betekenen dat je plantjes het te koud hebben of dat de temperatuur te veel schommelt. Meer dan 8 graden temperatuurwisseling zijn te vermijden. Onder de 18 graden kan de plant fosfor maar moeilijk opnemen en krijgt paarse stelen. Er word ook geopperd dat het door te loud gietwater zou kunnen komen.

                    Te korten:
                    Paars worden; accumulatie van anthocyaankleurige pigmenten; veroorzaakt een algehele donkergroene kleur met een paarse, rode of blauwe tint
                    Het kan een teken van stikstof (N) gebrek, kalium (k) gebrek, magnesium (Mg) gebrek of fosfor (P) gebrek zijn.
                    Fosfor gebreken vertonen, langzaam groeiende, zwak en onvolgroeide planten met donker groen of paars pigmentatie in oudere bladeren en stengels.Echter Paarse stengels is dus niet een onfeilbaar teken van fosfor gebrek. Te veel fosfor kan leiden tot een ijzer tekort.Sommige planten reageren op fosfor gebrek door geel in plaats van paars te worden.

                    Te lage luchtvochtigheid:
                    Door de tegenwoordig gebruikte en ook noodzakelijke zware afzuigers. Planten blijven dan achter in de groei, bladeren worden mat en steeltjes verkleuren naar paars doordat de bladeren zich afsluiten om verdamping te verminderen. De plant reageert op droogte-stress via een reeks van moleculaire signalen wat onder meer resulteert in het sluiten van de huidmondjes en leidt tot verminderde groei en fotosynthese-activiteit.

                    Wortel schade:
                    Ook als de plant wortelschade heeft kan er een paarse verkleuring optreden. De Plant zal minder willen verdampen en sluit zijn bladeren om de verdamping tegen te gaan. Wortelstimulator is in deze een goede oplossing.

                    Zoals je ziet zijn dit al een hele boel redenen waarom je plantje paarse stelen kan vertonen. en het lijstje zal zeker niet volledig zijn. Aanvullingen zijn van harte welkom. N.B. Ik heb nog nooit gehoord dat een plant kapot gaat van paarse stelen maar het is wel een teken dat de plant niet optimaal functioneert.

                    Door de accumulatie van anthocyanen (pigmenten die de bladeren en of de stelen een paarsrode kleur geven) in de epidermis (de bovenste cellaag) Speelt een belangrijke rol in het fysisch afschermen van het fotosynthese apparaat van het licht.

                    Zuurstofgebrek overbewatering.


                    Paarse stelen kunnen veroorzaakt worden door zuurstof gebrek rond de wortels en dan krijg je ook een verstoorde voedsel opname.

                    Grtz Monty

                    Comment


                      Re: purple haze feminized

                      - Van harte dank ZEEEER intressant

                      Comment


                        Re: purple haze feminized

                        - Dag21 18/6

                        Comment


                          Re: purple haze feminized

                          Neem aan dat je nog een keer gaat toppen?

                          Comment


                            Re: purple haze feminized

                            - Ja ik denk van wel MWay
                            als er niets veranderd (problemen) tot de 4 toppen elk 4 nieuwe hebben dan gaan ze er terug af.
                            - en ben nu nog aan het opzoeken of ik dan nog zou kunnen toppen (na de 2de top)
                            Last edited by amazing; 20 December 2014, 11:17.

                            Comment


                              Re: purple haze feminized

                              Je kan door toppen tot je eens ons weegt, je moet de plant alleen langer door laten groeien. De vraag is even wat je ermee wilt bereiken denk ik.

                              Comment


                                Re: purple haze feminized

                                Had ik al gezegd schoenendoos.
                                Hij had nog tot volgende week moeten wachten en dan de eerste keer pas moeten toppen en een dag of 10 later nog een keer en dan 12/12.
                                Maar Amazing is een beetje ongeduldig,kweekzenuwen

                                Comment

                                Bezig...
                                X