Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

purple haze feminized

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: purple haze feminized

    Oorspronkelijk geplaatst door Eerstekeer View Post
    Wat een toppen!
    Ziet er goed uit.. ben ook heel benieuwd of dat ijswater nou echt helpt.
    potente wiet, en wie wil dat niet?
    Spoelen

    Spoelen is belangrijk voor de smaak van je wiet, door twee weken voor de geplande oogst goed te spoelen, gaat de plant al haar reserves opgebruiken waardoor ze het meeste chlorofyl wat nog in de toppen zit opmaakt. Chlorofyl smaakt scherp aan je keel en wil je dus niet in je wiet. Dit is gewoon spoelen.
    Spoelen met ijs

    Spoelen met ijs doe je pas op het allerlaatste moment. Wanneer je al twee weken voor de oogst met ijswater zou spoelen, kun je twee weken bloei mislopen door de lage temperatuur van de wortels. Daarom moet je pas drie dagen voor de geplande oogst gaan spoelen met ijswater. Geef je plant daarvoor gewoon afgezuurd water met flink wat ijsblokjes erin. Je zult zien dat ze merkbaar meer trichomen zal aanmaken. Je kunt het verschil met het blote oog zien, dus echt wel de moeite waard.
    Paars

    Naast het grootste voordeel van meer trichomen, kan het koude water ook voor een prachtige paarse kleur zorgen. Sommige niet-paarse soorten kleuren er zelfs paars door, en soorten die al paars van zichzelf zijn komen er helemaal mooi gekleurd uit.

    Comment


      Re: purple haze feminized

      Tof, heb je de link naar het filmpje toevallig?
      Baas in eigen brein.

      Comment


        Re: purple haze feminized

        Oorspronkelijk geplaatst door Eerstekeer View Post
        Tof, heb je de link naar het filmpje toevallig?
        - ja dat had ik maar heb het weg gedaan , kon het niet openen .

        Comment


          Re: purple haze feminized

          Ah jammer.. vaker gehoord en gelezen maar nog nooit gezien maar we gaan het merken
          Baas in eigen brein.

          Comment


            Re: purple haze feminized

            - dag 112
            - dag 82 12/12
            - bloei dag 68
            dag112.dag82-1212 (3).jpgdag112.dag82-1212 (2).jpgdag112.dag82-1212 (4).jpgdag112.dag82-1212.jpgdag112.dag82-1212 (7).jpg

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Nadat je wietplanten hun cyclus bijna helemaal voorspoedig hebben doorlopen, wordt het tijd om ook na te gaan denken over de smaak van je oogst. Er is namelijk wel het een en ander dat je kunt doen om de smaak van je wiet beter te maken.
            Een echte hobbykweker gaat het vaak meer om de smaak dan de opbrengst. Hij of zij kweekt immers puur voor zichzelf en dan moet het wel een beetje smaken!


            Bij cannabis doet zich nog iets opmerkelijks voor. De smaakstoffen hebben namelijk ook een aanmerkelijke invloed op het effect van wiet. Het eten van een Mango kan bijvoorbeeld het effect versterken
            Om de smaak van je wiet het beste tot uiting te laten komen, is het belangrijk dat die niet wordt verstoord door de smaak van te veel voeding. Maak er daarvoor een vaste gewoonte van om je planten in de laatste twee weken voor de oogst alleen nog maar schoon water te geven zonder meststoffen.
            Langzaam drogenen lang laten rijpen (curen)

            De manier van drogen heeft ook zijn effect op de smaak. Door zo langzaam mogelijk te drogen wordt zoveel mogelijk chlorofyl afgebroken. Dat bereik je door de plant alleen van de grote schutbladeren te ontdoen en pas na het drogen verder te knippen. Het drogen zelf doe je het beste in het donker op kamertemperatuur. Probeer het proces in ieder geval niet te versnellen door een ventilator op de toppen te richten of door een kachel voluit aan te zetten. Langzaam drogen is het beste voor de smaak.
            Als de toppen droog genoeg zijn helpt het om de wiet langzaam te laten rijpen in weckpotten. De smaak wordt naarmate de wiet langer in de weckpotten zit alleen maar beter. In het begin is het wel belangrijk om de potten dagelijks een minuut of tien open te zetten zodat ook het laatste vocht uit de toppen kan ontsnappen. Dit proces heet curen.

            Comment


              Re: purple haze feminized

              Nog heeeeel ff volhouden
              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

              Comment


                Re: purple haze feminized

                GEEN PROBLEEM
                - de oogst staat geplant op zondag , maandag of dinsdag

                Comment


                  Re: purple haze feminized

                  Die ziet er echt heel lekker uit ik denk dat je goed gaat genieten als hem rook klaar is
                  heeft dat ijswater nu iets geholpen volgens jou?

                  grtzz

                  Comment


                    Re: purple haze feminized

                    Mooi hoor Amaze, ik geniet hiervan.
                    Lekker eigenwijs en een topkweek neerzetten !

                    Maar wat is een Carvin Paris tube, ik google een mode merk ?
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      Re: purple haze feminized

                      Oorspronkelijk geplaatst door dieseltj View Post
                      Die ziet er echt heel lekker uit ik denk dat je goed gaat genieten als hem rook klaar is
                      heeft dat ijswater nu iets geholpen volgens jou?

                      grtzz

                      - ja hoor , ik zie ze elke dag enorm bijkomen de trichomen. had dit niet verwacht.

                      Comment


                        Re: purple haze feminized

                        ga ik zeker ook proberen dan bedankt voor de tip

                        Comment


                          Re: purple haze feminized

                          [QUOTE=Stemma;515596]Mooi hoor Amaze, ik geniet hiervan.
                          Lekker eigenwijs en een topkweek neerzetten !


                          - dank je
                          - topkweek , ja vind ik ook
                          - aangezien ik deze bekijk als test ronde
                          - eens zien wat er zal gebeuren de echte ronde , ik steek al een kaarsje aan tegen dan
                          - nu nog hopen dat ik geen toprot heb en dan is alles zeer goed verlopen.
                          - Heb telkens net op het randje gevoed van overvoeding , maar voor de rest was alles oke.
                          - wat ik ook even wil zeggen is dat het van week 2 12/12 , dus wanneer de bloei begon dat ik de uren verandert heb naar 11 lamp aan 13 lamp uit 11/13
                          - en naar het schijnt helpt dit vissenvoer ook prima.
                          - maar op het einde leg ik wel alles mooi uit wat ik gedaan heb.

                          - Grts Amazing

                          Comment


                            Re: purple haze feminized

                            Super dat het ijswater gewerkt heeft. Maar nieuwe trichomen zijn toch clear. Wat is de meerwaarde dan?
                            Baas in eigen brein.

                            Comment


                              Re: purple haze feminized

                              dag113.dag83-1212 (24).jpgdag113.dag83-1212 (25).jpgdag113.dag83-1212 (23).jpgdag113.dag83-1212.jpgdag113.dag83-1212 (28).jpgdag113.dag83-1212 (27).jpgdag113.dag83-1212 (26).jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X