Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12x jackberry 120x120x180

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

12x jackberry 120x120x180

Korting op 420shop
    Bij deze na al die jaren mijn eerste kweekverslag. Het wordt een -voornamelijk- zadenrun van Sannie's Jackberry. Ik ga voornamelijk voor weinig tekst, achteraf is het toch leuker om door de plaatjes te scrollen. Meters heb ik niet, juist een temperatuurmeter. Ik vond het jaren geleden een te dure investering (student) en aangezien alles relatief goed ging heb ik die ph-meter nooit toegevoegd aan de setup.

Soit, de opstelling:

-Zelfgemaakt voorgroeihokje 60x90x120 met 6 23 watt coolwhite tornado spaarlampen en 2 18 watt tl'en.

-Eco tent 120x120x180. Niet aan te raden, er schijnt namelijk licht door. Ideaal voor mijn situatie wel. Tent staat in een donkere ruimte en het lichte doek laat mij toe om de temperatuur veel gemakkelijker te controleren. Deze komt niet hoger dan 25°. Omgekeerd neemt het ook gemakkelijk de omgevingstemperatuur aan tijdens de donkere uren. (er wordt bijverwarmd in de ruimte)

-250 watt MH voor de laatste weken van de groeiperiode.

-400 watt HPS voor de eerste weken van de bloeiperiode

-600 watt HPS voor de laatste 3 weken wat te boosten

-125 kuub badkamerafzuiger. Lach maar, maar het beestje gaat al mee sinds 2008 en maakt amper lawaai. (een ronde of 8-9 schat ik)

-150 kuub can filter, clipfans

-11 liter potten

-Growmix om in te starten, later gaan ze in de 11 liters in batmix. Mogelijk haal ik nog 18 liters, maar vind het wat dom om 200 km te rijden voor enkel vierkante potten. Voeding canna, tera vega en flores. Plagron green sensation voor de boost (zou dat werken bij zaden, we'll see)

Dit om maar te bewijzen dat kweken niet duur hoeft te zijn. Als je enkel de 400 watter rekent heb je deze set voor 250 euro.
    De plantjes zijn maandag komen piepen, 20 stuks jackberry en 5 freebies herebei. Ik hoop op paarse pheno's, vind die geweldig mooi. Jackberry was mijn favoriet, heb ik zalige spacecakes mee gebakken.

Ik denk dat ik trouwens al een mama of papa gevonden heb drie keer raden dewelke. Foto getrokken met de gsm, mijn spiegelreflex ligt nog bij mijn ouders
    Attached Files
    Last edited by Silas; 6 April 2015, 02:51.

Re: zadenrun jackberry

Succes Beowulf,gaan we eens volgen.
    En wat betreft een setje is ook wel afhankelijk hoe je zit.
    Mijn huis heeft betonnen muren van zo`n 25cm dik,dat gaat ik niet redden met een badkamerafzuiger.
    Maar wel lekker als je het zo rond kan krijgen,kost mij iets meer

Comment

ik zet men stoeltje ook!
      ik kan nog niet zien welke er gaan uitgroeien tot iets mooi. maar met veel liefde worden het allemaal flinke dames en heren
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Mooi,ik ben benieuwd

Comment

Uiterst rechts, de derde van onder te beginnen. 3 blaadjes om mee te starten ipv 2. Heb er ooit nog zo eentje gehad, dat geeft 3 nodes ipv 2. Dus elke keer een topje meer haha Als het een vrouw blijkt te zijn ga ik toch eens moeten leren om stekken te maken.

Comment

Als je gaat dieven heb je wat takken om te oefenen

Comment

stekken is echt niet zo moeilijk hoor gewoon een proper mes of schaar gebruiken en je hebt 50%kans dat het lukt! met een clonegel word je kans groter natuurlijk
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Ik heb nog ergens stekpoeder liggen. Moet ik mij wsl wel zo'n propagator aanschaffen, luchtvochtigheid wordt belangrijk. Als het al zin heeft, ze zouden een week verlof moeten kunnen overleven. Maar dat is genetica die je wilt houden...

Comment

Als je zaden neemt van die met 3 lob bladeren, blijft dit dan ook in de generatie erna ?

Comment

Kan.
                    bananasoortjes 060.jpg

Comment

We'll see Ik hoop van wel in ieder geval. Maar in welk percentage? Weten we over een week of 12-13.

Comment

Die spriet met 3 bladeren lijkt me eigenlijk het interessantste van de hele kweek. Ik hoop dat er nu niets misloopt de dien tijdens de voorgroei.
                        Ik ben alvast nog meer benieuwd dan voordien.

Comment

20150103_172142.jpg

20150103_172117.jpg

Dag 6. Hebben nog steeds geen water gekregen. Wortels komen al onderaan de pot piepen. Temperatuur met de lampen aan, 28-29°. Lampen uit 19-20°. So far so good.

Comment

dag10.jpg

Dag 10. Eentje heeft effe onaangenaam kennis gemaakt met een spaarlamp, voor de rest gaat alles vrij vlotjes. Ik zie nog steeds dat de grond onderaan vochtig is, maar de potjes beginnen lichter te wegen. Toch wat beneveld en een tiental ml gesproeid rond de potrand.

Comment

Gaat vlot, tot later.

Comment

Bezig...
                              X