Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e keer binnen kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: 1e keer binnen kweken

    - hey lesley kan je nog even wat foto's plaatsen ?
    - als het kan met het licht uit.
    - dan kan ik zien wat je bedoeld met de vergeling

    - Grts Amazing

    Comment


      #92
      Re: 1e keer binnen kweken

      Dag 50 ..bladen beginnen overal wel beetje geel te worden behalve rondom de toppen, daar zien ze er nog redelijk groen uit. Bij 1 plant erg veel last van soort roestkleurige vlekjes op de blaadjes. Al met al denk ik zware overvoeding, deze plant was kleiner als de rest en toch zelfde voeding hoeveelheid gehad als de rest. Volgens berekeningen nog 2 weken voor de easy bud en 3 weken voor de ww. De ww toppen vast moeten binden anders vallen de planten om vanwege het gewicht terwijl de stam best wel dik is.
      Heb een boel geleerd en heb zeker wat verbeter puntjes gevonden zodat volgende keer nog iets beter gaat, maar al met al toch wel trots hoe de 1e keer verloopt.
      kk 787.jpgkk 788.jpgkk 789.jpg


      Heb mij laten vertellen dat het geel trekken van de bladen een soort van natuurlijk proces zou moeten zijn zodat de grote bladeren dus uiteindelijk afsterven en er meer licht op de lager gelegen topjes komt. Hier zit een logica in maar ze moeten nog iets minder als 3 weken dus is wel erg vroeg toch dan? en vind wel erg geel geworden. De bladeren worden eerst lichtgroen daarna geel en sterven dan af. het is onderin begonnen en trekt langzaam naar boven. Maar aan de andere kant de bladeren die afsterven maken plaats voor de topjes en die krijgen dus nu de laatste weken wat meer licht. Is dit nu juist een voordeel of nadeel?
      Last edited by lesley; 17 February 2015, 13:30.

      Comment


        #93
        Re: 1e keer binnen kweken

        - overvoeding...
        - geef ze maar gewoon water (met juiste ph) tot het einde.... denk dat dit het beste zou zijn.
        - anders ziet het er goed uit

        - Grts Amazing

        Comment


          #94
          Re: 1e keer binnen kweken

          Ik geef nu geen voeding meer alleen om de 2 dagen een halve dosis green sensation (0.5 ml op 1 liter water) ph 6.0 volgens schema. Deze geef ik nog een weekje om de toppen toch nog wat groter te laten worden. Laatste 1.5 week was bedoeling alleen water en dan 3 a 4 dagen droog laten staan. De laatste keer wou ik 1x afwateren met ijskoud water dit zou er voor zorgen dat de plant nog extra thc aanmaakt. Heeft iemand hier ervaring mee?

          Comment


            #95
            Re: 1e keer binnen kweken

            50e dag kweek of bloei ?
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #96
              Re: 1e keer binnen kweken

              50 dagen kweek zijn automaatjes zouden normaal 70 dagen moeten staan ik reken hierbij een weekje extra

              Comment


                #97
                Re: 1e keer binnen kweken

                De bladeren worden wel erg geel nu ik alleen nog maar water geef in een rap tempo worden ze geel en sterven ze af ... ook bij de toppen gaan de bladeren eraan..kan het kwaad om de planten nog te laten staan of is het verstandig om toch aan het einde te gaan denken ...

                Comment


                  #98
                  Re: 1e keer binnen kweken

                  :ttiwwp:

                  Comment


                    #99
                    Re: 1e keer binnen kweken

                    hier wat foto's van de planten.zoals te zien is wordt het erg geel..de easy bud zou nog een weekje moeten in theorie de ww nog 2 maar of het verstandig is zo lang door te gaan kan die schade voor de toppen opleveren nu het zo geel wordt of is dit een signaal dat de planten bijna klaar zijn?
                    berr 007.jpgberr 006.jpgberr 005.jpgberr 009.jpgberr 008.jpg

                    Comment


                      Re: 1e keer binnen kweken

                      mooie toppen
                      wat zeggen de trichomen ?

                      Comment


                        Re: 1e keer binnen kweken

                        trichomes zijn milky achtig ..

                        Comment


                          Re: 1e keer binnen kweken

                          Toppen zien er niet heel compact uit. Ben benieuwd naar het gewicht. Wel grote
                          toppen.

                          Comment


                            Re: 1e keer binnen kweken

                            In het begin last van tocht gehad..waardoor dit ontstaan is denk ik.

                            Comment


                              Re: 1e keer binnen kweken

                              - om het geel zou ik me geen zorgen maken.
                              - gebeurt veel op het einde
                              - bvb : omdat je dan ook aan het spoelen bent , trekt de dame al haar krachten uit haar bladeren , om de toppen met nog een extraatje te bevorderen.
                              - zet je ze dan in het donker de laatse dagen ?
                              - ga je de stam doorboren ?

                              - Grts Amazing

                              Comment


                                Re: 1e keer binnen kweken

                                ja maar juist ook de bladeren in de toppen hebben er last van worden hard geel/groen verbranden half.. dus heb besloten om de schaar er in te zetten..dan maar iets te vroeg ..2e rit zijn zaadjes voor besteld en heb hoop geleerd!!

                                Ik laat ze nu wel eerst een paar dagen in het donker staan en doorboren nog nooit gedaan zal eens kijken naar wat info.
                                Last edited by lesley; 27 February 2015, 15:31.

                                Comment

                                Bezig...
                                X