Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Osiris van piramid seeds met wat probleempjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4x Osiris van piramid seeds met wat probleempjes

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    In eerste instantie was het niet mijn bedoeling om van mijn eerste ronde een kweekverslag te gaan schrijven.
    De dames staan nu al ongeveer 2 weken in de bloei, en beginnen wat bladproblemen te krijgen.
    Daarom maak ik dit verslagje, zodat ik meer over mijn setup, en handelswijze kan vertellen. Misschien kunnen jullie me dan vertellen wat het probleem is.

    Mijn keuze is uitgegaan naar Osiris van Piramid Seeds. Dit omdat deze een relatief korte bloeitijd heeft. Mijn volgende ronde zal een Liberty Haze van Barneys Farm worden, of een Moby Dick van Dinnafem. De Moby Dick wil ik eigelijk nog even laten wachten tot ik het kweken wat meer onder de knie heb, en omdat ik in de toekomst misschien wil gaan scroggen.

    Mijn setup is redelijk standaard, met een aantal aanpassingen.
    Ik heb gekozen voor een compleet setje, om eerst eens te kijken of ik het een beetje onder de knie kan krijgen.
    Online heb ik een Budbox white besteld van 75x75x160. Over de tent ben ik niet helemaal tevreden, want hij is niet helemaal lichtdicht. Gelukkig is de ruimte waar deze in staat wel volledig lichtdicht met de deur dicht.

    Voor de verlichting heb ik gekozen voor een Lumatek 400watt EVSA (aangesloten op een Davin), een hamerslagkap, en er zit een Philips Son-T pia Plus bulb in.

    Ik heb een 325m3 buisafzuiger met fancontroller (bromt niet), en een 425m3 Rhino Carbon filter. De afzuiger zuigt de vuile lucht direct via een schoorsteentje naar buiten.

    De 4 dames staan in 11,6Liter smartpots, met de voetjes in de Gold Label Special Mix Light. Als voeding gebruik ik Sannies Starterspakket.


    Tijdens het voorgroeien kwam ik er achter dat de dames het met de lamp uit nogal koud hadden. Om dit te verhelpen heb ik een 100watt(12m) warmtekabel in de tent aangebracht, en deze aangesloten op een Lucky Reptile Thermo Control Pro 2. Deze houdt de bodemtemperatuur nu rond de 20 graden met de lamp uit.
    groei.jpg
    Dames na 3weken voorgroeien

    Voeding heb ik tot nu toe nog niet echt gegeven. Alleen heb ik voor dat de dames in de potten zijn gegaan de stappen van sannie's way gevolgd, en de aarde voorzien van 2 buffertabs, wat symbiosis, en krijgen ze elke week wat bacto mee met het water (1gr/L).


    Hier wat foto's van hoe het er bij staat:

    20150104_131454.jpg 20150104_131437.jpg 20150104_131437.jpg 20150104_131443.jpg
    Zoals jullie zien beginnen de onderste bladeren wat te vergelen, en sommige krijgen bruine vlekjes. Zelf had ik het idee dat de vlekjes kwamen door het morsen van water.
    TMV lijkt me bijna onmogelijk; voor ik de tent met een vinger aan raak was ik mijn handen goed, en desinfecteer ze met alcohol. Ook raak ik de plantjes vrijwel nooit aan.


    20150104_131633.jpg
    Ook zien de dames er aan de onderkant van het blad paars uit. Ik heb begrepen dat dit ook niet helemaal goed is.


    20150104_131530.jpg 20150104_131502.jpg
    De temperatuur en de Luchtvochtigheid heb ik naar mijn idee aardig onder controle?

    Kunnen jullie mij vertellen wat de dames tekort/teveel hebben, en wat ik hier nu tegen kan doen? Is het verstandig om met bloeivoeding te gaan beginnen?

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Groetjes Kas

    #2
    Re: 4x Osiris van piramid seeds met wat probleempjes

    Als beginner gok ik op te veel water en overvoeding. De verbrande en enigzins gedraaide bladeren zijn een teken van een te hoge bemesting.

    Vraag mij verder af of de wortelverwarming nodig was ?
    Je temp met 30 c is wat hoog, gebruik je de superlumen ?

    Lv van 28 is aan de lage kant.
    Last edited by Stemma; 4 January 2015, 13:16.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: 4x Osiris van piramid seeds met wat probleempjes

      Bedankt voor je reactie Stemma..
      Water krijgen ze nu 500ml om de 2 dagen per plant, de potten staan zelfs eerder droog dan nat en behalve 1x per week bacto krijgen ze helenaal niets aan voeding. De lightmix heeft van zichzelf al weinig voeding?

      De bodemverwarming was naar mijn idee wel nodig. De temp met de lamp uit kwam niet boven de 15graden. Deze is nu netjes 20.

      Comment


        #4
        Re: 4x Osiris van piramid seeds met wat probleempjes

        yup teveel water en voeding.

        is de sensor van je temp meter wel afgedekt? anders meet je een verkeerde waarde.
        paarse nerven,stelen kan van alles zijn maar zal wss van de kou geweest zijn.
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment


          #5
          Re: 4x Osiris van piramid seeds met wat probleempjes

          Ik kan je niet echt helpen met je problemen, maar ik ben wel benieuwd naar die warmtekabel...
          Ik zit namelijk een beetje met hetzelfde probleem.
          Was die duur? Waar heb je hem gehaald?
          Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

          Comment


            #6
            Re: 4x Osiris van piramid seeds met wat probleempjes

            Bedankt voor de reacties..
            Ik zal ze dan geen bacto meer geven, en ff weekje geen water.
            De meters van mijn thermometer, en van mijn thermostaat liggen beide in de schaduw.

            @VapingMMJ
            De kabel was niet heel goedkoop, maar leek me wel de beste oplossing. Ik heb deze gekocht bij een online dierenwinkel voor 40euro incl verzendkosten. De thermostaat die deze regeld kost ongeveer 50euro, maar deze had ik nog liggen van mijn reptielenhobby van vroeger. Ik heb ook nog een 2000watt kacheltje liggen, maar dat lijkt me in de energiekosten een stuk duurder.

            Ik hou jullie op de hoogte

            Groetjes Kas

            Comment


              #7
              Re: 4x Osiris van piramid seeds met wat probleempjes

              Bedoel je met bodemtemperatuur de temperatuur in of uit de pot ?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: 4x Osiris van piramid seeds met wat probleempjes

                Buiten de pot..

                Comment


                  #9
                  Re: 4x Osiris van piramid seeds met wat probleempjes

                  Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik maar eens even ga googelen naar zo'n warmtekabel. Maar dan gaat hij bij mij gewoon op zo'n simpele timer, kabel aan als de lamp uit is.
                  Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                  Comment


                    #10
                    Re: 4x Osiris van piramid seeds met wat probleempjes

                    Een thermostaat is wel aan te raden, anders blijft de kabel continu branden, en is de temperatuur alsnog niet te regelen. Mijn kabel is van het merk RepTech. Heb hier in het verleden in de reptielenhobby veel mee gewerkt, en werken uitstekend. Succes.

                    Comment


                      #11
                      Re: 4x Osiris van piramid seeds met wat probleempjes

                      Denk je dat het te warm zal worden als ik de kabel 12u aan laat als de lamp uit is?
                      Misschien toch maar investeren in een thermostaat dan.
                      Ik ga RepTech morgen even googelen, bedankt!
                      Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                      Comment

                      Bezig...
                      X