Hoi mede-forumgenoten!
Hier wederom een beginnende kweker en ik ga mn best doen hier in de komende maanden een mooie verslag neer te zetten
.
Mijn setup is:
- Mammoth Pro 100 1m x 1m x 2m
- 1x 400w Philips Son-t-pia hps
- Afzuigventilator RVK diam 100mm 160m3
- Can koolstoffilter 1500 100mm 100kb
- tijdschakelklok Omnirex (was aangeraden door de growshop
maar na advies is een relais van Davin onderweg)
- Highpro thermo- & hygrometer
- klemventilator voor luchtverplaatsing tussen plantjes en lamp
- Atami Bio Growmix
- 3x 18 liter potten
De 3 dames die ik ga groeien zijn van de strain Fruit Spirit van RQS
(18% THC met zoete smaak en grote high, geen stone volgens de website)
Hier mijn relaas van de eerste dagen:
De zaadjes heb ik ontkiemt met de Easy-Start-Kit van RQS met propagator en die ging goed, alle 3 zaadjes zijn vrij snel ontkiemt en op dinsdag waren ze al bijna te groot voor de propagator en heb ik ze naar de potten verplaatst.
Bij de startkit stond dat je de potjes waar de plantjes in zitten gewoon rechtstreeks in de grond kunt zetten zonder de plantjes eruit te halen zodat je de wortels niet beschadigt (wss zijn die bio-afbreekbaar?) en dus heb ik dit zo gedaan.
De eerste dag liep de temperatuur snel op tot 32 graden maar gelukkig had ik snel door dat ik té enthousiast was geweest met het dichtsnoeren van de ventilatiegaten
.
Nu zit ik mooi op 28-29° graden met lamp aan en 22-23° met lamp uit, dit waarschijnlijk dankzij de vloerverwarming die gezellig op 22° draait. Koude voetjes zullen ze dus niet krijgen
.
De LV schommelt rond de 50% dus hier maak ik me niet teveel zorgen over.
2 dagen geleden botste ik wel op een groter probleem. Dinsdag zijn de plantjes het tentje in gegaan en heb ik de Legrand Omnirex timer (die ze me in de growshop zelfs hebben aangeraden) op een 18/6 regime gezet. Dus 18u lamp uit - middernacht lamp aan. Ben er blijven bijstaan om 18u en whoppa lamp gaat uit, fantastisch!
Ik dus heel blij, maar de volgende morgen minder blij...
Om 6u sta ik op en loop de kamer binnen, wat zie ik? Lamp uit...
Ik meteen in paniek want mn meisjes hebben 6u licht gemist! De timer gecheckt en de klok stond nog op 19u?? Hij "tikte" ook niet meer dus was gewoon zonder reden gestopt.
De timer even afgezet, klok juist gezet, terug ingeschakeld en de lamp ging onmiddelijk aan! Vanaf dat moment was ik achterdochtig en die avond ik als een ongeruste vader terug postgevat naast mn tent
. En om 18u... lamp uit! Dit was vorige avond ook zo dus speciaal opgebleven tot middernacht en je raad het nooit, lamp ging weer niet aan, timer gestopt op 20u en geen getik .
Nu schakel ik manueel mn licht aan middernacht en uit om 18u. Het is wat meer inspanning maar dat heb ik er voor over, en mn relais is onderweg dus er is licht aan het eind van de tunnel. En dit met dank aan enkele forumleden voor hun goede raad!
Deze morgen nog eens gecheckt en 1 van mn 3 meisjes stond wat raar, 3/4 van het stammetje stond schuin en dan het bovenste 1/4 in een bocht zodat de baaldjes toch naar boven staan (zie foto)
Moet ik dit mss ondersteunen met een stokje? Of komt dit vanzelf goed?
In ieder geval ben ik enthousiast om ze vanavond weer te zien!
Meer foto's zijn er helaas nog niet, niet aan gedacht door de zorgen van de voorbije dagen, maar één van de volgende dagen komen die eraan!!
Bedankt om te lezen en iedereen succes met zijn projecten!!
groeten
20150116_064337peditededited.jpg10934427_922658874412159_416744250_n.jpg
Hier wederom een beginnende kweker en ik ga mn best doen hier in de komende maanden een mooie verslag neer te zetten
Mijn setup is:
- Mammoth Pro 100 1m x 1m x 2m
- 1x 400w Philips Son-t-pia hps
- Afzuigventilator RVK diam 100mm 160m3
- Can koolstoffilter 1500 100mm 100kb
- tijdschakelklok Omnirex (was aangeraden door de growshop
- Highpro thermo- & hygrometer
- klemventilator voor luchtverplaatsing tussen plantjes en lamp
- Atami Bio Growmix
- 3x 18 liter potten
De 3 dames die ik ga groeien zijn van de strain Fruit Spirit van RQS
(18% THC met zoete smaak en grote high, geen stone volgens de website)
Hier mijn relaas van de eerste dagen:
De zaadjes heb ik ontkiemt met de Easy-Start-Kit van RQS met propagator en die ging goed, alle 3 zaadjes zijn vrij snel ontkiemt en op dinsdag waren ze al bijna te groot voor de propagator en heb ik ze naar de potten verplaatst.
Bij de startkit stond dat je de potjes waar de plantjes in zitten gewoon rechtstreeks in de grond kunt zetten zonder de plantjes eruit te halen zodat je de wortels niet beschadigt (wss zijn die bio-afbreekbaar?) en dus heb ik dit zo gedaan.
De eerste dag liep de temperatuur snel op tot 32 graden maar gelukkig had ik snel door dat ik té enthousiast was geweest met het dichtsnoeren van de ventilatiegaten
Nu zit ik mooi op 28-29° graden met lamp aan en 22-23° met lamp uit, dit waarschijnlijk dankzij de vloerverwarming die gezellig op 22° draait. Koude voetjes zullen ze dus niet krijgen
De LV schommelt rond de 50% dus hier maak ik me niet teveel zorgen over.
2 dagen geleden botste ik wel op een groter probleem. Dinsdag zijn de plantjes het tentje in gegaan en heb ik de Legrand Omnirex timer (die ze me in de growshop zelfs hebben aangeraden) op een 18/6 regime gezet. Dus 18u lamp uit - middernacht lamp aan. Ben er blijven bijstaan om 18u en whoppa lamp gaat uit, fantastisch!
Ik dus heel blij, maar de volgende morgen minder blij...
Om 6u sta ik op en loop de kamer binnen, wat zie ik? Lamp uit...
De timer even afgezet, klok juist gezet, terug ingeschakeld en de lamp ging onmiddelijk aan! Vanaf dat moment was ik achterdochtig en die avond ik als een ongeruste vader terug postgevat naast mn tent
Nu schakel ik manueel mn licht aan middernacht en uit om 18u. Het is wat meer inspanning maar dat heb ik er voor over, en mn relais is onderweg dus er is licht aan het eind van de tunnel. En dit met dank aan enkele forumleden voor hun goede raad!
Deze morgen nog eens gecheckt en 1 van mn 3 meisjes stond wat raar, 3/4 van het stammetje stond schuin en dan het bovenste 1/4 in een bocht zodat de baaldjes toch naar boven staan (zie foto)
Moet ik dit mss ondersteunen met een stokje? Of komt dit vanzelf goed?
In ieder geval ben ik enthousiast om ze vanavond weer te zien!
Meer foto's zijn er helaas nog niet, niet aan gedacht door de zorgen van de voorbije dagen, maar één van de volgende dagen komen die eraan!!
Bedankt om te lezen en iedereen succes met zijn projecten!!
groeten

20150116_064337peditededited.jpg10934427_922658874412159_416744250_n.jpg

je kan zeker nog een paar cm aarde aanvullen.
Comment