Santa Maria eerste kweekverslag..

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Greyvol
    Amazing Grower
    420 MemberLucky Member
    • Dec 2014
    • 4721

    #616
    Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

    Thanx Flint
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment

    • Greyvol
      Amazing Grower
      420 MemberLucky Member
      • Dec 2014
      • 4721

      #617
      Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

      image.jpg
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment

      • Greyvol
        Amazing Grower
        420 MemberLucky Member
        • Dec 2014
        • 4721

        #618
        Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

        image.jpg image.jpg image.jpg
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment

        • Greyvol
          Amazing Grower
          420 MemberLucky Member
          • Dec 2014
          • 4721

          #619
          Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

          image.jpg
          Bijna drie weken bloei en ze doen het super!
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment

          • Stemma
            Exquisite Grower
            420 Member
            • Mar 2014
            • 7415

            #620
            Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

            Vervelend om te horen Grey

            Weet je al wanneer je onder het mes moet?
            Volg je intuïtie, voor welk ziekenhuis je gaat.

            In ieder geval heel veel sterkte
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment

            • Greyvol
              Amazing Grower
              420 MemberLucky Member
              • Dec 2014
              • 4721

              #621
              Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

              Thanx Stemma,
              Hopelijk is het snel voorbij, maar weet nog niet wanneer het gaat gebeuren.
              Komt goed
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment

              • Greyvol
                Amazing Grower
                420 MemberLucky Member
                • Dec 2014
                • 4721

                #622
                Re: Santa Maria eerste kweekverslag..



                image.jpg
                Het begint nu stevig te ruiken in het kamertje, puntjes zijn lichtjes verbrand dus iets minder voeding voortaan.
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment

                • Greyvol
                  Amazing Grower
                  420 MemberLucky Member
                  • Dec 2014
                  • 4721

                  #623
                  Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                  image.jpg
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment

                  • Greyvol
                    Amazing Grower
                    420 MemberLucky Member
                    • Dec 2014
                    • 4721

                    #624
                    Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                    Dit had ik niet verwacht, banaantjes op de Santa Maria's (stuk of twaalf kunnen vinden)
                    image.jpg

                    Nog net geen vier weken bloei en we proberen ze met pincetje eruit te halen.

                    image.jpg image.jpg image.jpg

                    Ze lijken wat misvormt te zijn, beetje bruine prut eronder bij twee. En sommige binnenste buiten lijkt wel. Hopelijk zijn ze nie goed en is er niks aan de hand..

                    image.jpg image.jpg
                    Last edited by Greyvol; 28 February 2016, 21:48.
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment

                    • Stemma
                      Exquisite Grower
                      420 Member
                      • Mar 2014
                      • 7415

                      #625
                      Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                      Vreemd Grey, bij 1 plant ?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment

                      • Greyvol
                        Amazing Grower
                        420 MemberLucky Member
                        • Dec 2014
                        • 4721

                        #626
                        Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                        Bij drie planten hebben we het kunnen ontdekken
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment

                        • Stemma
                          Exquisite Grower
                          420 Member
                          • Mar 2014
                          • 7415

                          #627
                          Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                          Pfff en heb je een idee van de oorzaak of is het pure pech met de genetica ?
                          Had het bij 1 Blue Mammoth AF deze zomer, ook zo vroeg, je staat dan zo stom te kijken...
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment

                          • Greyvol
                            Amazing Grower
                            420 MemberLucky Member
                            • Dec 2014
                            • 4721

                            #628
                            Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                            Nee, geen idee wat de oorzaak is. Het zijn allemaal stekken van de zelfde plant. Misschien te dicht op elkaar/teveel planten? Te lang onder 24/0? En daardoor misschien lichtgevoeliger? Zou zo maar eens kunnen..

                            Pure pech houden we het maar op.
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment

                            • QnQ
                              Godlike Grower
                              Lucky Member
                              • Sep 2010
                              • 26093

                              #629
                              Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                              Weet je de oorsprong van de moeder waar de stekken af komen ?
                              Ik heb ze bij de F7 nooit gezien in ieder geval.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              • Greyvol
                                Amazing Grower
                                420 MemberLucky Member
                                • Dec 2014
                                • 4721

                                #630
                                Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                                Van zaad is de oorsprong en zelf voor het eerst gestekt, vier keer inmiddels. Zaadjes zijn van No Mercy zelf en ben er sinds vorig jaar mee bezig. Oorsprong lijkt me wel okee, stekken genomen van moederplant en drie weken onder tl (24/0)en toen een week of vijf onder hps (18/6) en toen pas de bloei. Had toen maar drie vrouwtjes van de 9 Santa's vandaar dat ik ben gaan stekken.

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Greyvol
                                Met de zoektocht naar het medicijn tegen misselijkheid ben ik aangekomen om het dan maar zelf te maken. Ik ben begonnen met Rqs Medical mix en dat is niet zo goed bevallen, alle planten zijn herma geworden en ik heb ook de nodige beginnersfouten gemaakt en zal die zeker nog een keer maken. Na veel rondkijken op JD ben ik de Santa Maria tegengekomen, QnQ en HJM hadden het over stressbestendige planten en die heb ik wel nodig

                                Santa Maria
                                [ATTACH]252714[/ATTACH]

                                Nadat we een Santa Maria gekruist hadden met een Mexican Haze en een Silver Pearl en daar 4 generaties inteelt mee pleegden werd er één man geselecteerd om terug te brengen op een zuivere Santa Maria moeder.

                                Hierna werd er 8x inteelt gepleegd door telkens een man terug op de moeder ( Een zuivere Santa Maria ) te kruisen. Wetenschappelijk gezien zou een F-6 weer zuiver zijn. Maar onze ervaring heeft intussen geleerd dat Cannabis planten pas in de F-8 weer zuiver zijn. M.a.w. : Deze F8 Santa Maria is puur en zuiver.

                                Een goede snelle “witte plant” voor zowel binnen als buiten.

                                De Santa Maria’s hebben zich de afgelopen 15-17 jaar keihard bewezen. Deze exotische soort is heel sterk erotisch en brengt sexuele dieptes omhoog.

                                Gisteren 9 stuks in propegator gezet

                                Afbloeien in smartpots van 25 liter met Plagron growmix en wat schimmels
                                Als voeding gebruik ik Bac groei en Bac bloei


                                [ATTACH]252696[/ATTACH]

                                [ATTACH]252695[/ATTACH]

                                TL neon verlichting 2x55 Watt
                                Kastje van 82 breed en 44 diep en 121 hoog van 5 cm PIR schuimplaten
                                Afzuiger 125 mm badkamer model op Ikea snoerdimmer (word binnenkort vervangen)
                                PC. Fan voor wat beweging, Panasonic Ipcam om te timelapsen
                                24/0 stekgrond ingewaterd met bacto
                                [ATTACH]252694[/ATTACH]
                                Aanvoer lucht gaat via de twee gaten links onder, zijn eigenlijk wel een beetje aan de kleine kant. Afvoer zit rechtsboven in een licht labyrint van 18 cm hoogte en een stukje breder. [ATTACH]252704[/ATTACH] Totaal zeker 5 meter aan lichtlabyrinten, ik heb een extra tunnel langs de deur gemaakt die een heel stuk breder is. Een soort bypass zeg maar, die was wel nodig want ik kreeg de deur amper dicht door de druk of gebrek daarvan. Er is nog een gat naar buiten van 16 cm maar wilde liever de lucht van binnen gebruiken, dat gat word dan mijn zomer hulpje.. Onder de voorgroeiruimte loopt de brede hoge luchtaanvoer, 86 hoog en 35 diep, daar wil ik in de toekomst mijn droogruimte maken. Al waait het daar iets te hard voor..

                                Afbloeien gaat onder 2 x 400 Watt HPS
                                [ATTACH]252706[/ATTACH]
                                Afzuiger is een softbox 1500 kuub met Variac buiten de kamer (zelfs andere verdieping) lucht komt van binnen(boven de deur)en gaat via het luchtkanaal naar de vliering. Daar zit een Rhino koolstoffilter voor, buismaat 25 cm. Een Davin relay
                                [ATTACH]252702[/ATTACH][ATTACH]252701[/ATTACH]
                                Op de foto hangt nog een stalen afzuiger in rubbers, maar die is vervangen. Variac hangt daar ook niet meer
                                [ATTACH]252705[/ATTACH][ATTACH]252703[/ATTACH]
                                Dit staat er nu onder, en moeten nog minstens 8 weken, behalve de achterste die is over twee weken klaar
                                [ATTACH]252707[/ATTACH]
                                Drie maal High Tension van power seeds en een maal de kera Skunk
                                Staan ook in smartpots op Plagron Growmix
                                Is ook alweer lang geleden, eerste post
                                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                                2016 - Greyvol's buitenkweek
                                2017 - Santa Maria van Space Cees

                                Comment

                                Bezig...