Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

    Korting op 420shop
    Dag mede growers.

    Hierbij een wat verlaat kweekverslag en sla de groeifase over en begin direct bij week 5 van de Groei.
    Had inderdaad eerder willen beginnen met de verslaglegging maar door tijd gebrek is dit er niet van gekomen.
    Dit is mijn tweede kweek, dus ben nog een beginneling. Wel ben ik zelf tevreden met het verloop van deze kweek.
    Wel interessant voor de mede LED growers of voor mensen die de overstap willen maken naar LED.
    Het is natuurlijk interessant om het proces te zien onder LED maar ook de opbrengst. Het voordeel van mijn late verslag is wel dat jullie snel de opbrengst weten van kweken onder LED.


    Zelf zal ik hier mijn ervaring weergeven en de voortgang van mijn plantjes.

    Ik zal zoveel mogelijk details geven en fotos plaatsen. PS: de toegevoegde foto's zijn van dus vanaf week 5,5 bloei.

    Lampen: 3 x 150 watt. Waarvan 2 x 150 Watt LFG Gold Edition en 1 x De Green GS150 LED (gekocht op martkplaats voor 70 euro. De LFG heb ik gekocht voor 300 euro per stuk.

    De reden dat ik voor LED heb gekozen is:
    - veiligheid (geen brandgevaar)
    - geen warmte dus geen koeling nodig
    - warmte is geur, bij LED geen last van geuren.
    - geen koeling nodig
    - mooi kleuren, ziet er leuk uit
    - zuinig qua elektrakosten
    - Plug and Play
    - Levensduur

    PH / EC: geen idee. Heb geen meters gebruikt.

    ontkiemen: in natte watten op een verwarmingselement.
    aarde: biomix ook tijdens het ontkiemen.
    potten: 9 x 11 liter.
    Omgeving: in een tent 150 x 90 x 180. in een kelder.
    LV: Het is winter en de LV is laag. Tijdens Groei op 60 - 70 LV, tijdens Bloei is de LV zon gemiddeld 48%, als ik net watter heb gegeven tussen de 48 en 55 %
    Fan: 2 x. 1 x tussen lamp en planten, 1 x van onder gericht naar boven zodat alle planten tussen de stengels CO2 krijgt.
    koolfstofilter: ja

    Wiet Strain: Power Flower

    THC 19%
    CBD Medium
    Yield Indoor 450-500gr m2
    Yield Outdoor 450-500 grams per plant dried
    Height Indoor 80 - 120 cm
    Height Outdoor 160 - 200 cm
    Bloeitijd 8-9 weken
    Oogstmaand Oktober
    Genetische achtergrond South African Sativas
    Type Sativa: 88% Indica: 12%
    Effect Sterke up high

    bron: http://www.royalqueenseeds.nl/120-power-flower.html


    Voeding: Ik ben niet zo consequent geweest met de voeding.

    In Groei: HESI: wortelstimulator, Hesi Fit, Powerenzyme en Groei.
    In Bloei: Hesi Bloei, Cana Bloom Accelererator, HESI Fit en Hesi Fosfor.

    Methoden:

    Toppen: 5 van de 9 getopt omdat ik het verschil wil zin (ben een hobbyist en moet nog veel leren, vandaar dat ik express sommige niet heb getopt)
    Knakken: 3 van de 9 geknakt. Ik zie nu al enorm verschil tussen de planten die wel en niet zijn geknakt. Conclusie: bij de volgende kweek, ga ik zeker alles knakken.
    Snoeien: 2 keer gesnoeid. 1 keer in de eerste week bloei en in de 5de week Bloei.

    Heb wat gelezen op RollingStoned over ICE flushing. Ik wil de laatste 3 dagen van het spoelen ijs gebruiken. Dit schijnt het aantal trichomes te verhogen aangezien de plant denkt een strenge winter in te gaan. Ook schijnt het de kleur van de toppen ten goede te komen. Qua smaak zal het niet veel uit gaan maken. Zoals ik al zei; ben een hobby kweker en ik ga nu voor de meeste omzet, maar om zoveel mogelijk te leren in een kweek.

    Alle tips en tricks zijn welkom.
    Groeten


    IMG_1094.JPGIMG_1134.JPGIMG_1133.JPGIMG_1132.JPGIMG_1124.JPGIMG_1120.JPGIMG_1119.JPGIMG_1115.JPGIMG_1097.JPGIMG_1135.JPG





    #2
    Re: Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

    Ziet er goed uit toch.

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

      ziet er zekers goed uit. led begint interessant te worden
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

        zien er goed uit ! nog een 3 of 4 weken te gaan denk ik.

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

          Bedankt Thugs en anderen voor de feedback. Ongeveer 70 % van de haartjes zijn nu bruin, denk dat 4 weken te lang is.. bij 80% moet je toch oogsten?

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

            nope niet kijken naar de haren.
            je moet kijken naar de trichome's met een microscoopje of vergrootglas.
            zal idd wel nog een week of 4 zijn
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

              oke super, dan gaan ze zeker nog groeien.. alleen ben ik vandaag begonnen met spoelen... kan ik na vandaag wel weer gewoon overgaan op voeding? of is dat not-done?

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

                yup geen probleem
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

                  hey 12312,

                  zo te zien al lekker bezig. ik ga dit volgen. zou je misschien ff duidelijk wat fotos kunnen maken van getopt, niet getopt en geknakt?

                  ben als beginneling ook benieuwd naar de verschillen..super dat je dit zo gelijk test voor jezelf.

                  grow sum!!
                  Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

                    IMG_1149.JPG deze plant is niet getopt, wel geknakt, resultaat: 1 grote top!


                    IMG_1150.JPG dit is de top zonder "toppen" wel geknakt
                    IMG_1151.JPG deze plant is niet getopt; wel geknakt.
                    IMG_1152.JPGdeze plant is getopt, niet geknakt
                    IMG_1153.JPGdeze plant is niet geknakt, wel getopt, althans als je onderaan kijkt heb je twee hoofdtakken. Dit is van de plant zelf.. zal wel met de moederplant te maken hebben..

                    IMG_1154.JPG dezelfde plant, ander licht.
                    IMG_1155.JPG een top van dichtbij
                    IMG_1156.JPGgeknakt en getopt
                    IMG_1157.JPG foto top.

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    zie hierboven de verschillende planten qua methoden. Naar mijn idee goede testen onder LED en nog 4 weken te gaan volgens Thugs. dus in omvang gaan ze nog toenemen.
                    Dit is maar met 450 w LED, terwijl het daadwerkelijke verbruik van LED minder is. Ik heb namelijk 3 watt LED lampen die nooit 3 watt vermogen kunnen leveren.
                    Last edited by amsterdam12312; 1 February 2015, 16:11.

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

                      Ziet er goed uit.
                      Vind het mooie toppen voor onder led, mooie kristallen ook.
                      Dat flushen met ijs is de eerste keer dat ik daar iets van hoor.
                      Wel heb ik al gehoord van paar dagen in het donker zetten voor meer thc aanmaak of klieven is ook een methode.
                      Maar gaat zo te zien een mooi oogstje worden

                      Grts cheese

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

                        Kostenstroom lampen LED excl aanschaf voeding ect.

                        Laten we ervan uit gaan dat ik max 450 watt gebruik.

                        In de groei: 1 lamp van 150 watt

                        uitgaande van 1 KW: 0.23 cent

                        0.23 / 1000 * 150 = 0,0345 cent per uur * 18 uur per dag = 0,62 cent per dag.
                        2 weken groei = 14 dagen * 0,62 = 8,6 euro

                        Bloei: 8 weken.

                        0,23 / 1000 * 450 = 0,1035 cent per uur * 12 uur per dag = 1, 242 euro per dag.
                        8 weken bloei = 60 x 1.242 = 74,5 euro

                        totaal bloei en groei samen aan stroom: 75,5 euro + 8.6 euro = afgerond 83 euro.

                        KANTTEKENING: LED verbruikt nooit het maximale, dus 450 watt is eigenlijk te hoog voor de berekening. denk dat je eerder 300 watt kan rekenen voor 3 x 150 wat in totaal.

                        als mijn berekeningen niet kloppen laat me weten,

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

                          thanks man, ziet er idd leuk uit.

                          maar weer een vraagje, wrm/waar heb je ze geknakt? in wat ik tot nu toe heb geleerd is dat je dit toepast wanneer je ruimte/hoogte tekort komt. in je eerste post is je conclusie dat je de volgende x alles wilt knakken. (hoe) komt dit dan ten goede van de opbrengst?

                          als ik er zo over nadenk, moet ik dan denken aan het scrog idee? door te knakken(90graden) zal alles horizontaal komen te staan zodat de toppen evenveel licht kunnen genieten.. maar ik zie bij jou geen 90gr knak.... help me out here, leer me wat bij.
                          Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

                            Klopt,

                            Als je knakt moet je eigenlijk ook scroggen. Dat heb ik niet gedaan. Wel merk ik door te knakken dat je een bult krijgt op de stengel. Door die bult krijg je volgens mij groeischeuten wat resulteert in grotere Toppen. Althans dat is wat ik denk.

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekverslag 9 x Power Flower (Power Plant) LED 3 x 150 watt.

                              Door het knakken moet de plant daar herstellen en daardoor kunnen de onderste takken wat dichter bij de hoofdtop komen om zo beter licht te vangen.
                              En daardoor worden ze dikker.
                              Klik maar op de link onderaan,deze zijn getopt,geknakt en gescrogd.

                              Comment

                              Bezig...
                              X