Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9 X Bubblegum - SCROG - 600W HPS- 120x120x180 Tent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

    Volgens seedfinder worden de Bubblegum van TH Seeds binnen zo'n 55 cm.
    Weet niet van welke breeder ze oorspronkelijk zijn.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #77
      Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

      Dus krijgen ze deze ronde, 10 liter water met:

      50ML Canna Flores
      20ML Canna Boost
      5ML Rhizotonic


      Misschien enigszins off-topic, maar ben benieuwd wat je ervaring met CannaBoost zal worden...

      Hierover komen mij namelijk de meest uiteenlopende verhalen ten gehore, bottom-line komt het erop neer dat het een toevoeging is die je er qua rendement amper of niet uithaalt, doch voor "eigen gebruik" schijnt het wel van toegevoegde waarde te zijn (voornamelijk qua smaak, naar het schijnt).

      Vooralsnog heb ik er tot op heden - niet in de laatste plaats vanwege het kosten aspect overigens - niet gebruikt.
      Verder hanteerde ik vrijwel een gelijk voedingsschema als jij, ervan uitgaande dat je er ook een weekje P+K aan toevoegd...

      Zelf heb ik me er onlangs van laten overtuigen - aanvankelijk dacht ik dat dit louter nuttig/nodig was bij hergebruik van de aarde - deze ronde tevens Canazym aan de cocktail toe te voegen.
      Hierover geldt ook weer dat de meningen c.q. ervaringen sterk uiteenlopen, experimentje dus...

      Nogmaals: ben benieuwd naar je ervaring met die CannaBoost, en zal je op de hoogte houden van mijn ervaring met de CannaZym!

      Succes met je laatste fase!!!

      Comment


        #78
        Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

        Oorspronkelijk geplaatst door HarryvG View Post
        Misschien enigszins off-topic, maar ben benieuwd wat je ervaring met CannaBoost zal worden...
        Neuh.. helemaal niet offtopic

        PK13/14 komt erbij inderdaad, daar heb ik vroeger goede ervaringen mee gehad.


        Om je resultaat van boost te kunnen geven is misschien wat lastiger.

        Hiervoor zou ik eigenlijk 1 of 2 planten het niet moeten geven, maar het wordt dan weer lastig om voor de rest gelijke voeding aan te maken.



        Misschien heeft iemand ideetje hoe ik het kan testen? Zou het effect zelf ook wel graag willen weten eigenlijk

        Maar hopelijk worden ze zo groot, dat ik het alleen kan toeschrijven aan de boost


        Ben overigens gestopt met de Rhizotonic, de bladeren lijken lichter/geler te worden (begon al voor de boost ). Lamp ietsje hoger gehangen, en heb gelezen dat de Rhizotonic de PH omhoog doet laat schieten. En heb maar 11 liter potten, dus ik denk dat die wel vol komen met wortels. Zeker voor het onzekere, geen zin om een voor een te testen, met de kans dat het het verder doorzet

        Toch maar een keer een EC/PH metertje halen.


        Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
        Volgens seedfinder worden de Bubblegum van TH Seeds binnen zo'n 55 cm.
        Weet niet van welke breeder ze oorspronkelijk zijn.
        Weet helaas niet uit welk nest/ei ze komen... maar als ze 55 cm worden maak ik een dansje... iets minder ook wel

        Ik ben/was beetje bang, dat de takken niet meer langer zouden worden, en ze alleen nog in de breedte gaan en nog max. de helft in lengte er bij zouden krijgen...

        Maar hopelijk gaan ze gewoon niet meer zo snel, en groeien ze nog wel een beetje bij beetje



        Is mijn eerste kweek sinds +/-10 jaar , en mijn allereerste SCROG, dus ik weet niet wat ik kan verwachten. Maar ben weer iets meer gerustgesteld

        Had misschien beter normaal kunnen groeien, voorraadje aanleggen, en dan in alle relaxedheid gaan experimenteren
        Last edited by Faach Viechuur; 5 April 2015, 22:14.

        Comment


          #79
          Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

          Aarrgghhhhhh...

          Probeert al twee dagen een kolibri in te breken... heb het raam op een kier staan voor verse lucht... en probeert er hele tijd een kolibri binnen te komen...

          Al weg proberen te jagen, komt hele tijd terug... het is niet zo alsof het ruikt in die kamer ofzo... maar kennelijk genoeg om dat beest aan te trekken...

          Dit gaat de buren ook opvallen natuurlijk...


          Enige optie is denk ik het raam dicht te doen, wat ik net heb gedaan... kijken of die vertrekt... bye bye verse lucht
          Last edited by Faach Viechuur; 4 April 2015, 07:34.

          Comment


            #80
            Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

            De kolibri komt bij mijn weten enkel voor in America. Ik heb hier wel eens een kolibri vlinder gezien.

            Comment


              #81
              Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

              Hmm... het is een gelig volgeltje.. en vliegt hele tijd op een neer (dus niet alleen vooruit, zoals de meeste vogels)

              En zag hem ook al onderste boven aan de dakrand (steekt uit) hangen...

              Wilde al een foto/filmpje van buiten gaan schieten... en hier posten... maar leek me toch niet zo slim...

              Wel filmpje van binnen gemaakt, waar je hem op en neer zit vliegen... gaat de hele tijd door

              Comment


                #82
                Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                Ghehehe ahja ik zie een schaduw op en neer gaan, lol. Mischien is het de goudhaan.

                http://www.vogelvisie.nl/soort/goudhaan.php

                Comment


                  #83
                  Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                  Volgens mij weet ik welke het is... Gele Kwikstaart... lijkt erop, en herken het geluid ook.

                  Zag ook dat ie regelmatig voor ramen gaat zitten (weerspiegeling)... wist alleen niet dat ze op die manier konden vliegen (daarom dacht ik aan een kolibrie + dat die vaker op topppen af schijnen te komen)


                  Dus waarschijnlijk komt ie niet op de geur af... gelukkig.... maar op zichzelf (zwarte luxaflex; extra weerspiegeling), en/of misschien op bijen.


                  Bijen vlieger er ook wel, zal even kijken of we toevallig een nest hebben....


                  Ik zet het raampje dan maar weer open, iets minder ver, zodat hij sowieso niet naar binnen kan

                  Hij is al binnen geweest volgens mij.. luxaflex zijn beschadigd


                  PS: vanavond zal ik even weer update van mijn tentje doen
                  Last edited by Faach Viechuur; 4 April 2015, 08:26.

                  Comment


                    #84
                    Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                    UPDATE

                    Dag 27 op 12/12
                    Dag 16 bloei


                    Zoals aangegeven, beginnen enkele bladeren lichter groen te worden, en te vergelen.

                    Dit is al begonnen voordat ik met de Canna Boost begon.

                    Ik hoop dat het met de Rhizotonic te maken had... waar ik dus al een paar dagen mee gestopt ben.

                    Process lijkt zich nog wel iets door te zetten...


                    Wat ze nu dus krijgen op 10 liter water:

                    50ml Canna Flores (meestal iets minder)
                    25ml Canna Boost

                    Verder geef ik ze ook niet elke keer voeding, om de twee keer alleen water (2 keer met voeding, 1 keer alleen water).

                    En ze krijgen nu +/- ene dag 0.5 liter en andere dag 1L te drinken.


                    De dag na de halve liter zijn ze ook behoorlijk droog, maar dat lijkt me op zich gunstig voor de wortels (zuurstof).


                    Anyway, foto's met licht uit (vlak voordat het aangaat):

                    IMG_1085.jpg

                    IMG_1094.jpg

                    IMG_1093.jpg

                    IMG_1092.jpg

                    IMG_1091.jpg

                    IMG_1090.jpg

                    IMG_1089.jpg

                    IMG_1087.jpg

                    IMG_1086.jpg

                    IMG_1095.jpg


                    Foto's met licht uurtje aan:

                    WP_20150404_016.jpg

                    WP_20150404_015.jpg

                    WP_20150404_013.jpg

                    WP_20150404_012.jpg

                    WP_20150404_010.jpg

                    WP_20150404_009.jpg

                    WP_20150404_017.jpg


                    Iemand idee, waar ik op zou moeten letten?

                    Lamp hangt nu ong. op 65CM, had ik iets verhoogd, misschien was het de warmte... maar lijkt het ook niet te zijn.

                    Onder- of overvoeding misschien?
                    Last edited by Faach Viechuur; 4 April 2015, 19:40.

                    Comment


                      #85
                      Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                      Goeie info!! weer et geleerd

                      Comment


                        #86
                        Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                        Wat zijn de min/max temperaturen ?

                        Laat je planten niet te droog staan want dan knalt de EC omhoog en blijft de PH niet op orde.
                        Je potten zijn al niet zo groot, dus dat gaat dan nog harder.

                        Ik heb geen ervaring met de voeding die je geeft, dus daar kan ik niets over zeggen.

                        Je foto's zonder HPS zijn helaas niet zo scherp, probeer eens een close-up te maken van de bladeren.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #87
                          Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                          Temperatuur schommelt met licht aan tussen de 27~29

                          Met licht uit: 20~22


                          Luchtvochtigheid is wel weer erg laag: 30% met licht aan, en max 46% met licht uit.

                          Of is dit prima in de bloei?


                          ik zal vavavond even close-up proberen, en even een witpapiertje voor de flitser plakken ofzo.



                          Verder ga ik ze nu ook stabieler drinken geven, ga ze nu elke dag klein litertje geven, en ik hou even in de gaten of ze niet te nat gaan staan.
                          Last edited by Faach Viechuur; 5 April 2015, 09:20.

                          Comment


                            #88
                            Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                            Krijg echt moeilijk een scherpe foto, met die camera en met flits... wordt al gauw te reflecterend.

                            Deze zijn redelijk gelukt... je kan in ieder geval de kleur zien:

                            IMG_1086.jpg

                            IMG_1087.jpg

                            IMG_1090.jpg

                            IMG_1093.jpg

                            IMG_1094.jpg

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Vandaag ook maar even de luchtbevochtiger er bij in gezet... zodat ik het rond de 40~50% krijg.

                            Verder denk ik toch aan een voeding probleem.

                            Of wel te veel, of te weinig... heb hele tijd rustig aangedaan met de voeding, dus wellicht te weinig.

                            Echter dat ze zo erg te kort komen, lijkt me ook heel erg sterk.

                            En vindt het een beetje link om te gaan verhogen, mocht het al te hoog zijn.

                            Wellicht iemand goede tip voor een betaalbare/betrouwbare PH/EC meter voor de aarde?




                            Ook zoals je op de laatste foto kunt zien, lijken de buitenkanten ok... daar stroomt wel de verse lucht (is luchtvochtigheid?) langs...

                            Ook heb ik de afzuiging iets minder hard gezet.. omdat de luchtvochtigheid van 30% naar 40~50% te kunnen brengen. .

                            Comment


                              #89
                              Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                              Kleurt egaal geel/lichtgroen. Zeker geen overvoeding. Die staan gewoon wat arm in de voeding. Stapsgewijs de voeding rustig iets opbouwen.

                              Comment


                                #90
                                Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                                Ok thanks, zou idd kunnen, geef ze altijd iets minder dan het Canna schema... aangezien ik altijd bang ben voor overvoeding

                                Misschien geef ik ze inderdaad te krap... aangezien ze ook wel behoorlijk lijken te knallen...



                                Toch wil ik graag de aarde nog meten... iemand nog tips voor een betaalbare/betrouwbare PH/EC meter?

                                Comment

                                Bezig...
                                X