Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

    Korting op 420shop
    Hey medegrowers en f(l)ora enthousiasten!
    Setup:

    Tent:
    Secret Jardin DR120 (120x120x200cm)
    Ventilatie/afzuiging:
    G-tools Buisafzuiger 420m3 met fancontroller
    Rhino 425m3 filter
    kleine clipventilator
    Lamp/Electronica:
    Lumii 600w (+boost) eVSA (met hamerslagkap)
    Lumii Sunblaster HPS lamp (600w)
    Davin DV12 schakelkast
    Brandveiligheid:
    Von Vuuren blusbal
    MABO automatische brandblusser
    Voeding:
    Plagron Terra Grow
    Plagron Terra Bloom
    Potgrond:
    Universele potgrond van lokale bloemhandel.


    Voor deze ronde heb ik voor zaden van RQS gekozen. Namelijk de Skunk XL en Fruit Spirit. Van de Skunk XL heb ik nog geen andere verslagen gevonden, maar moest er toch iemand zijn die dit soortje kent, deel dan gerust uw ervaring!


    Op het moment van schrijven komen de eerste dames met hun (nog) onschuldige hoofdjes boven de grond. Ik heb op 13 februari 11 v.d. 11 zaden succesvol ontkiemt. (3x Fruit Spirit en 8x Skunk XL) en deze op 15 februari voor de eerste keer onder de 600w lamp geplaatst. Ben van plan de 9 mooiste plantjes te kiezen en deze uiteindelijk in 18 liter potten te plaatsen.
    Momenteel staan ze in 0,55l potjes voor de 3e x onder de 600w lamp (18/6). 8 van de 11 zijn reeds boven de grond, maar ben vrij zeker dat de rest snel zal volgen. Hier alvast enkele (niet al te duidelijke) foto's. Er is natuurlijk nog niet erg veel om vast te leggen.

    ongeveer

    -Spliff
    Last edited by SpliffSecond; 17 March 2015, 14:21.

    #2
    Re: Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

    Welkom,
    Ik pak een stoeltje erbij
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      Re: Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

      - welkom spliff
      - ik zet men stoeltje er ook bij
      - ik zou het de eerste 2 weken op 31 graden houden omdat je lv dan beter is... ( afuig uit )
      - zorg ervoor dat er dan ventilatie is tussen de dames en de lamp zo is het niet te warm voor de dames.
      -
      Universele potgrond van lokale bloemhandel. is deze certified for consumer ?
      - succes

      - Grts Amazing

      Comment


        #4
        Re: Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

        @Greyvol: Top!

        @amazing: Dan doe ik het zo! Bedankt!
        Dit staat er op de zak grond te lezen (40L):

        Droge stof: 20%
        Organische stof: 10%
        Ph-zone: 4,5-7
        EC: 75mS/m
        Meststoffen NPK 14-16-18 met sporenelementen: 1,4kg/m^3


        Heb bij mijn eerste kweek dezelfde gebruikt en enkel gewerkt met bloeivoeding (Canna terra flores).

        -Spliff

        Comment


          #5
          Re: Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

          - staat dit op je zak ?
          - dit moet er opstaan , anders werkt je terra flores niet.

          - staat normaal aan de onderkant van je zak....
          - welke verhouding geef je van je terra flores ?

          Comment


            #6
            Re: Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

            Ja staat er op!
            Ik dacht dat ik zo'n 50ml gebruikte voor elke 10l zoals aangegeven staat op de verpakking.

            Dit is het voedingsschema dat ik nu van plan ben te gebruiken: (dus enkel met terra bloom en terra grow)
            Schermafbeelding 2015-02-18 om 18.07.58.png

            Comment


              #7
              Re: Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

              Zal de tuinstoel ook eens afkloppen en er bij zetten.

              Je afzuiging uit dat zou ik niet zomaar doen. Je hebt een hotspot, de plek recht onder de lamp. Dat kun je natuurlijk met een clipfan verspreiden, maar als dat niet word afgezogen zal de temp gaan oplopen lijkt mij..? Met gevolg dat je daarmee ook je dames remt, niet alleen te koud remt ze maar ook te warm. Ik zou ze eerder onder een propagator zetten nu het nog kan gezien het formaat. Je krijgt direct een hogere LV en met afzuiging aan ververs je ook nog eens de lucht wat de dames waarderen. Nadeel is dat ze zullen gaan strekken, de lamp eventueel wat dichter er op zou al wat kunnen voorkomen. Met een super spreader ( ja ik weet het is niet ideaal in de groei fase ) kun je de warmte verspreiden. ( http://tuincentrumholland.com/nl/los...er-medium.html ) Met een super spreader kun je dus dichter op je gewas komen ( ipv 60cm tot 30cm.. )

              Comment


                #8
                Re: Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

                Nou ik schuif aan. Ik zie je kweekt binnen dus geen tuinstoel, ik schuif aan met de bank.Suc6 en 30 graden is mooi hoor.

                Comment


                  #9
                  Re: Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

                  @Iemand uit de buurt: Bedankt voor de info, ziet er interessant uit! Misschien nog wel iets dat ik aanschaf voor een volgend kweekje. Voor deze ronde heb ik voorlopig al genoeg $$$ uitgegeven (nieuwe lampenset, schakelkast, brandblussers, etc.)

                  @rayfie: banken, tuinstoelen, ... allemaal welkom

                  Tijd voor een update: Lamp is net voor de 5e avond aangesprongen op 18/6 op ongeveer 75cm. Er zijn momenteel 9 plantjes boven de grond, geen idee of de laatste nog zullen volgen. 1 hiervan ziet er ook niet echt "gezond" uit als de anderen (zie foto's). Wat kan hier de oorzaak van zijn en valt het nog te redden? Ik hoopte op minstens 9 gezonde plantjes maar voorlopig ziet het er niet naar uit dat ze het allemaal zullen halen

                  Hier alvast enkele foto's:
                  IMG_3556.jpgIMG_3557.jpgIMG_3559.jpgIMG_3555.jpgIMG_3554.jpg

                  -Spliff

                  Comment


                    #10
                    Re: Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

                    Hey SpliffSecond

                    succes met uwe ronde, en hopelijk beter dan de vorige.
                    Ben zelf een beginner dus meer kan ik niet doen, maar ik hou u in de gaten

                    Mss wel een tip: verander die universele potgrond = meestal brol.
                    zie dat je plagron gebruikt als voeding, hou het simpel en ga achter plagron lightmix.

                    gr

                    Comment


                      #11
                      Re: Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

                      Thanks Popeye!
                      Ik had inderdaad beter voor plagron gekozen, aangezien ik ook met hun voeding ga werken. We zien wel hoe het gaat, vorige x geen problemen gehad met deze grond dus hopelijk blijft dat zo

                      Comment


                        #12
                        Re: Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

                        Zet een stoeltje hier.
                        Zou die waaier niet zo op je potten latten blazen maar erover heen.
                        Ga je ook een toppenbooster gebruiken,zo ja dan zou het eindgewicht wel omhoog gaan.
                        Succes

                        Comment


                          #13
                          Re: Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

                          Laat maar groeien.
                          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                          Comment


                            #14
                            Re: Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

                            Avond 6 groei op 18/6IMG_3572_2.jpgIMG_3570_2.jpg

                            **Nog enkele vraagjes:
                            1) Zou ik morgen al kunnen overpotten, of nog even wachten?
                            2) Wanneer kan ik best met die groeivoeding beginnen?



                            @Mway: Thx! Waaier hangt iets hoger nu!
                            Ik heb nu van supplementen enkel Plagron Terra Grow & PT Bloom.
                            Kan je mij misschien iets aanraden waar je goede ervaringen mee hebt?

                            @De Witte: Cheers!

                            -Spliff
                            Last edited by SpliffSecond; 21 February 2015, 01:48. Reden: Update

                            Comment


                              #15
                              Re: Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

                              wachten , nu ga je de wortel wss beschadigen als je overpot
                              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                              Comment

                              Bezig...
                              X