Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Jack Herer, 1x AMS. Here we go!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 5x Jack Herer, 1x AMS. Here we go!

    En deze zijn van Greenhouse ofwa ?
    Waarom begin je halverwege de groei pas de groei te tellen..Iedereen telt vanaf ze boven zijn. (7 maart dus?)

    Wat voor aquarium-ding heb je in je regenwater staan ? Als je daar namelijk een luchtsteentje in doet gaat de pH flink stijgen.
    Die plekjes op dat blad kunnen ook komen door te nat staan.
    Zo te zien was de wortelkluit inderdaad vrij nat en compact, dat zou nu opgelost moeten zijn gelukkig.
    Welke TNeon heb je ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Re: [DHS Seeds] 5x Jack Herer, 1x AMS. Here we go!

      De AMS is van Greenhouse, de Jacks zijn van DHS. Ik begin altijd te tellen wanneer de eerste blaadjes die beginnen vanuit de lobblaadjes mooi beginnen groeien.
      Doe dit uit gewoonte denk ik.
      Het aquarium-ding is een oude filter waar ik alleen het pompje nog van gebruik. Dus geen zuurstofsteentje. PH is vrij constant rond de 6.5.

      Ik was al bang dat ze te nat zouden staan maar ik dacht eerst aan magnesium omdat ik eigenlijk niet veel water geef en ook niet elke dag.
      Toch blij met de bevestiging, bedankt [emoji2]. Nu weet ik dat ik niet verder moet zoeken en niet onnodig ga bijvoeden. Geef nu vele minder frequent water om dit niet nog eens te laten gebeuren.

      Ik heb 2 armaturen van 2x55w met de groeilampen van 6500kelvin.

      Bedankt jongens! [emoji2]
      Last edited by Ballin; 9 April 2015, 18:51.
      5x Jack Herer & een AMS'je!

      Comment


        #18
        Re: 5x Jack Herer, 1x AMS. Here we go!

        Groeidagen: 36
        Omgevingstemperatuur:Luchtvochtigheid: 53% / 78%


        Nieuwe update! De plantjes groeien goed nu ze in de 11L potten staan met bemeste potgrond. Ondertussen zijn ze al bezig aan de 5de/6de internode.
        Ik ga ze nog een dag of 4 op 18/6 houden en daarna overschakelen op 12/12. Aangezien ze nog wel een groeispurtje gaan maken lijkt me dit het meest geschikte moment.
        Heb namelijk niet de plaats om het grote struiken te laten worden
        .

        Ze krijgen momenteel rond de 60ml water om de 2 dagen per plant. Mijn onderste bladeren waren wat geel aan het worden doordat ze te nat stonden. Sinds ik minder water aan het geven ben zijn ze niet meer geler geworden.
        Of toch niet in grote maten. Ze zijn wat doffer nu maar ik denk dat dit eerder licht aan het gebrek aan licht dan aan het water.
        Hier zijn al enkele foto's van de dames:
        20150418_132656.jpg20150418_132703.jpg20150418_132710.jpg20150418_132731.jpg

        Ik houd de T-Neons nog steeds op een goede 10cm van de plantjes, dit is de ideale afstand volgens mij aangezien het mooie compacte plantjes worden zonder strek! De eerste blaadjes met 7 vingers komen er ook al door!
        De AMS rechts achteraan groeit wel harder dan de Jack's. Maar ik vind het niet zo drastisch om hem te gaan toppen. Ik laat hem lekker staan en we zien wel wanneer ze op 12/12 gaan wat zij gaat doen.
        Heb tot op de dag van vandaag nog steeds geen voeding bij gegeven en ben dit ook nog niet van plan. Ze vragen er niet achter dus hebben ze nog wel voldoende.
        Om af te sluiten nog enkele foto's!
        20150418_132651.jpg20150418_132725.jpg20150418_132739.jpg20150418_132842.jpg
        5x Jack Herer & een AMS'je!

        Comment


          #19
          Re: 5x Jack Herer, 1x AMS. Here we go!

          ziet er goed uit...
          heb je je regenwater gefilterd ? ( ik doe dit door een koffiefilter )
          laat je ze daar staan of zal je ze soms even in de zon plaatsen ?
          zon = meer licht dan 2 armaturen van 2x55w met de groeilampen van 6500kelvin.

          grts Amazing

          Comment


            #20
            Re: 5x Jack Herer, 1x AMS. Here we go!

            Ik haal het water altijd even door een zeef om het grote vuil ertussen uit te halen maar het echt door een koffiefilter filteren nee dat niet.
            Kan ik misschien wel doen de volgende keer!

            Ze komen niet in de zon. Ik zou ze dan buiten moeten zetten omdat ik hier niet echt een goede zonnige plaats achter het raam heb.
            En dit zie ik niet zitten.. Er moest maar eens wat ongedierte of een parasiet meekomen vanbuiten en heel men tentje omzeep helpen .

            Ik begin wel te merken dat ze wat meer water nodig hebben. Gisteren heb ik ze nog eens water gegeven en toen ik daarnet even ging kijken stonden de blaadjes mooi in de lucht haha.
            Straks eens wat potten opheffen en voelen of ze nog voldoende hebben.

            Bedankt voor de reactie!
            Last edited by Ballin; 19 April 2015, 09:48.
            5x Jack Herer & een AMS'je!

            Comment


              #21
              Re: 5x Jack Herer, 1x AMS. Here we go!

              Groeidagen: 42
              Dag 12/12: 2
              Omgevingstemperatuur:Luchtvochtigheid: 56% / 77%

              Hier zijn we weer voor een kleine update! Ze hebben net hun 2de dag 12/12 achter de rug en ze groeien als kool nu. Moet elke dag de lamp een goede 2 a 3 cm verhogen.
              Ze krijgen nog steeds 100ml per dag of om de 2 dagen. De ene dag drinken ze al wat meer dan de andere heb ik de indruk nu ze op 12/12 staan. Gisteren heb ik een waterbeurt overgeslagen.

              Ik heb het vermoeden dat 1 plantje een beetje kampt met een lichte overvoeding. Wat denken jullie hiervan? De bladpuntjes van de nieuwe bladeren zijn wat geelachtig / lijken een beetje te verbranden.
              Het is niet hard maar het viel me toch op. Ze hebben nog steeds geen vloeibare voeding bij gekregen omdat ze volgens mij nog altijd voldoende hebben met de voeding in het medium. Misschien is dat een beetje te sterk?
              20150424_072952BEWERKT.jpg

              Bij 1 plantje zijn er al pistels zichtbaar!
              20150424_072833BEWERKTPISTEL.jpg

              Voor de rest is alles normaal en groeien ze heel goed. De AMS wel een stukje harder dan de Jack's.. Ben toch aan het twijfelen of ik hem zou toppen of niet.
              Ik ga het nog even aankijken en moest het verschil nog groter worden dan top ik hem. De Jacks zijn nu ook wel goed in de hoogte aan het groeien sinds ze op 12/12 staan.
              Dus misschien komen ze nog wel ongeveer gelijk.
              Om af te sluiten nog enkele foto's van het geheel en de individuele plantjes!

              20150424_072709.jpg20150424_072718.jpg20150424_072725.jpg20150424_072730.jpg20150424_072744.jpg20150424_072804.jpg20150424_072821.jpg

              Dit was het alweer voor deze update.
              5x Jack Herer & een AMS'je!

              Comment


                #22
                Re: 5x Jack Herer, 1x AMS. Here we go!

                Is je medium niet wat te droog waardoor je die bladverbranding hebt?

                Comment


                  #23
                  Re: 5x Jack Herer, 1x AMS. Here we go!

                  Tgoh persoonlijk denk ik van niet. Ik controleer altijd even door de potten op te heffen en als ik twijfel steek ik men vinger een stukje in het medium om te voelen.
                  Gisteren was dat nog vrij koel en vochtig toen ik dat deed dus ik denk niet dat ze te droog staan.

                  Het kan natuurlijk altijd, straks krijgen ze nog eens water. Misschien moet ik de ml's een beetje opschroeven die ik per keer geef.
                  5x Jack Herer & een AMS'je!

                  Comment

                  Bezig...
                  X