Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 dames ten huize Skywalker (eerste ronde)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 4 dames ten huize Skywalker (eerste ronde)

    Hier het verslag van week 3, wat vliegen de weken toch snel voorbij.

    Ten huize Skywalker weinig verandering, de 4 plantjes doen het uitstekend naar mijn bescheiden mening.
    Gisteren werden de plantjes een voor een uit de tent gehaald voor het nodige topwerk.

    Samen met Odyssee werden de plantjes getopt op internode 6 of 7, de internodes zelf werden ook getopt waar mogelijk.
    en de bladeren die hinderlijk zijn of teveel plaats of licht afnemen werden weggeknipt.

    DNA 1 is de grootste plant, DNA 2 is iets kleiner.
    Kammabia doet het ook goed, onderaan zit er wel een 2-tal bladeren met vlekken op. de rest van de plant ziet er ok uit.
    Farm heeft een gedrongen dichtere groei dan de andere planten.

    De lamp werd deze week 3 keer aangepast in hoogte om de 40 cm te behouden, 0.2 l water lijkt voorlopig te volstaan want ik zie nog geen hangende blaadjes.
    Na het toppen trokken de dames zich terug in hun tent, deze keer wel op een andere plaats om ze wat afwisseling te geven..

    In overleg met Odyssee zet ik komende woensdag de verlichting op 12/12.
    Attached Files
    inzet x motivatie = resultaat

    Comment


      #17
      Re: 4 dames ten huize Skywalker (eerste ronde)

      Gaat op zich wel goed, jullie planten zien mooi donkergroen.

      Op zich kan je de planten het beste steeds op dezelfde plaats neerzetten , anders verspillen ze energie om zich opnieuw naar de lamp toe te richten.
      Hoe is de temperatuur en de LV in de tent ?
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #18
        Re: 4 dames ten huize Skywalker (eerste ronde)

        Ok, het verplaatsen van de planten laat ik vanaf nu achterwege.
        Zo had ik het nog niet bekeken, bedankt voor de tip.

        De temperatuur schommelde tussen de 25,2 (laagste meting) en 29,2 (hoogste meting), tot nu toe heeft de hittegolf weinig impact op de temperatuur in de tent.
        LV schommelde tussen de 39 en 45
        inzet x motivatie = resultaat

        Comment


          #19
          Re: 4 dames ten huize Skywalker (eerste ronde)

          Ten huize Skywalker is het super druk, vandaag was mijn eerste werkdag op mijn nieuwe job.
          Het is ook een helse week want ik moet me een week behelpen zonder wagen
          Vandaar dat dit 4e verslag enkele dagen vertraging heeft.

          Sinds vorige week viel me een gele verkleuring op van enkele bladeren onderaan elke plant.
          Eerst heel vaag maar nu is het overduidelijk (zie de foto's)
          Als ik het forum erop nalees dan zo dit te wijten zijn aan ofwel tekort aan voeding of mogelijks teveel water?

          De planten staan in Plagron potgrond waar men normaal pas na 6 weken start met voeding, deze kweek is nu 4 weken en enkele dagen oud.
          Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat de aarde in het midden van de pot waar de plantwortels best ontwikkeld zijn dat daar de potgrond al uitgeput is.

          De sinds een 3-tal dagen krijgt elke plant nu 200 tot 250 ml water, ik denk niet dat dit het probleem is want de verkleuring was al eerder begonnen.

          Ik ga zelf niet onbezonnen iets gaan ondernemen wat mogelijk nadelig zou kunnen zijn voor de dames.
          Beter eerst enkele reacties afwachten van ervaren mensen.

          Indien er moet gestart worden met bemesten dan heb ik alles al in huis denk ik.
          Plagron Grow, Bloom en Green sensation.

          2015-06-05 DNA 1.JPG 2015-06-05 DNA 2.JPG 2015-06-05 Farm.JPG 2015-06-05 Kammabia.JPG 2015-06-05 overzicht.JPG
          inzet x motivatie = resultaat

          Comment


            #20
            Re: 4 dames ten huize Skywalker (eerste ronde)

            Ze zien er mooi uit skywalker over de gele blaadjes onder aan de plant zou ik met niet zoveel zorgen maken.
            Bij mijn kweken heb ik dat ook meestal en niet alleen ik maar bijna iedereen.
            Het heeft vaak te maken dat de planten geen licht krijgen en zo de fotosynthese niet kan plaats vinden.

            Ga zo lekker door en geniet van het kweken.

            Comment


              #21
              Re: 4 dames ten huize Skywalker (eerste ronde)

              ziet er goed uit man niet panikeren. er zijn veel oude ratten die je wel volgen dus die zullen wel ingrijpen als je verkeerd bezig bent (of ik)
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

              Comment


                #22
                DSCN0234 [800x600].jpg DSCN0231 [800x600].jpg DSCN0233 [800x600].jpg
                DSCN0226 [800x600].jpg DSCN0229 [800x600].jpg DSCN0230 [800x600].jpg
                inzet x motivatie = resultaat

                Comment


                  #23
                  Re: 4 dames ten huize Skywalker (eerste ronde)

                  Heb je soms veel bladproblemen gehad?

                  Comment


                    #24
                    Re: 4 dames ten huize Skywalker (eerste ronde)

                    Intussen onze vriend zijn eerste oogst van zijn plantje geproefd met paar man en zijn allemaal akkoord dat het top is . Je mag je gelukkig prijzen Skywalker (LOVE starwars) Vooral met de opbrengt Amaai kan het nog niet geloven maar niet aan mij het te plaatsen dus plaats maar je rapport nat en droog

                    nb. Mway geen bladproblemen en ook grtt

                    Met vriendelijke groet
                    patrick
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                    Comment


                      #25
                      Re: 4 dames ten huize Skywalker (eerste ronde)

                      Dan heeft ie ze flink laten afsterven.
                      Kneiter harde wiet zeker?

                      Comment


                        #26
                        Re: 4 dames ten huize Skywalker (eerste ronde)

                        Zeker weten Mway . reden van de topopbrengst is dat Skywalker slim is geweest met zijn eerste kweek.
                        Hij zoek op het forum en leest goed en als hij er niet uit geraakt dan pas stelt hij de vraag en niet zoals nieuwe leden zonder het forum te doorzoeken al de vraag stellen. Dus tip voor nieuwe hobbykwekers neem even de tijd om op het forum opzoekwerk te doen voor je een vraag stelt.

                        En ben zeker blij heb ook 1 plantje staan van die soort die vandaag geoogst is, aanrader die wiet

                        Grtt iedereen
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                        Comment


                          #27
                          Re: 4 dames ten huize Skywalker (eerste ronde)

                          Leuk verslag, leerzaam details weer! Thanx!

                          Comment


                            #28
                            Re: 4 dames ten huize Skywalker (eerste ronde)

                            De opbrengst van mijn eerste plantje overtreft mijn stoutste verwachtingen.
                            Na 10 dagen drogen hou ik 46 gr over
                            De overige 3 planten worden heel binnenkort geoogst, benieuwd wat die zullen opleveren want op het zicht staan die mooier dan de eerste plant.
                            inzet x motivatie = resultaat

                            Comment


                              #29
                              Re: 4 dames ten huize Skywalker (eerste ronde)

                              Gefeliciteerd man, geniet er van !
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              Bezig...
                              X