Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x ak48 1x Dwarf Ryder 250watt Kastkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x ak48 1x Dwarf Ryder 250watt Kastkweek

    Korting op 420shop
    Beste Mensen,

    Inleinding
    Dit wordt de eerste keer dat ik een growverslag maak. In mijn jonge jaren heb ik een growkast gebouwd en daarin gekweekt. Dit was een pc kweek voor autoflowers. Nu ben ik 22, woon op mezelf en studeer natuurkunde. Dit komt handig uit als we het o.a. gaan hebben over verlichtingskunde, thermodynamica en regelsystemen.

    Het experiment
    Over een week komt er wat elektronica uit China. Dit gebruik ik voor mijn experiment met als onderzoeksvraag: Hoe effectief zijn de optimaliseringen methodes.

    Hierbij ga ik kijken naar de groei van het wortelsysteem. Dit kan ik meten doormiddel van elektrolyse in de grond, de grondvochtigheidsmeting. Als ik deze uitzet in een grafiek met waterafgifte als impuls/stapfunctie krijgt men een procestest. Dit vergelijkt (dus relatief) men met de voorgaande metingen met de tijdsconstantes. Dat bepaalt de tijd waarop dat de wortels 63% van het water hebben opgenomen.

    De planten
    2x ak48 fem.
    1x dwarf Ryder fem.

    De ak48 wordt ook gestekt omdat ik dan een cloon heb wat ideaal is voor testen. De dwarf wordt geweekt voor kweekplezier en de natuurlijk de dikke Jaap.

    Setup
    3 compartiment kast, stek/groei/bloei ruimte. 220hx100lx60d
    11L potten
    lightmix grond
    CFL 250watt groeilamp 6400*K pro star
    CFL 250watt bloeilamp 2100*K pro star
    500kuub/uur buisventilator uitlaat
    2x 150kuub/uur koolstoffilter
    Passieve inlaat

    Plan van aanpak & progress
    Ventialtie & filter berekening:
    aantal watt / 2 + 20% (verlies door filter) vuistregel = 280kuub/uur koolstoffilter
    De ventilatie moet nog gedempt worden naar 300kuub/uur
    (er is gekozen voor een grotere ventilator vanwege mogelijke uitbouw)

    De planten
    De vrouwtjes gingen vorige week woensdag in de propegator en vrijdag in de grond, een van de Dwarfs is van een vriend van me. Kweek hem totdat hij sterk genoeg is om er zelf voor te zorgen en foutbestendig is.
    vanaf maandag kwamen ze boven. 15/06.

    De kast nu
    de kast is ongeveer half af, de ventilatie moet er nog in en vandaag monteer ik de groeilamp.
    als de sensoren etc uit China komen dan moet ik eerst nog even knutselen en programmeren. Dus deze ronde wordt het opzetten van de testopstelling.

    Ik hoop dat ik straks wat kan vastleggen waar iedereen wat aan heeft zoals de beste optimalisatie methode of welke methodes zijn het effectiefst scrogg, dieven etc en in welke maten. En/of fabeltjes de wereld uithelpen.

    image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

    #2
    Re: 2x ak48 1x Dwarf Ryder 250watt Kastkweek

    Gaaf dat je je opleiding hier in betrekt. Hier zit ik ook aan te denken voor het najaar, lampje etc. in m'n klerenkast Ik ga je volgen!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Wees een beetje lief voor elkaar.

    Comment


      #3
      Re: 2x ak48 1x Dwarf Ryder 250watt Kastkweek

      De plantjes zijn vandaag precies 3 weken. Ik heb ze lekker buiten gezet aangezien ik nog druk ben met mijn laatste tentamens en nog geen tijd heb gehad voor de kast en het regelsysteem. Plus het was zo' n lekker weer, kon het niet maken op de planten op te sluiten.

      verder vanaf vrijdag ga ik lekker beunen met de elekectronica. Ik hem er ook 2 mooie kleine 15 watt growledlampem bij. Ook is de afzuiging aangepast omdat die buisventilator door me kamer heen gierde. Terwijl er werdt bij stond dat ze super stil zouden zijn.. Naja, dus heb nu een nieuwe kleinere die 38dB geluid produceerd, heerlijk stil in de kast. De afzuiger heeft een Capasiteit van 200m3/h.

      Even terug naar de planten. Ze nemen lekker de tijd. Ze zijn wel wat gestrekt, ik denk erover om ze te toppen. Verder zijn de ak's geknakt beide, ze stonden lekker buiten. Ik denk dat ze moeite hadden met de wind, iets te vroeg naar buiten gezet denk ik.

      image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
      Last edited by wouteje1991; 6 July 2015, 20:03.

      Comment

      Bezig...
      X