Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

Ik heb begrepen dat mijten of wantsen de beste oplossing zijn tegen Trips.
    ecogrow.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, ecogrow.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

Comment

Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

Hoi modest,
        Wat betreft je ph- min ik weet niet hoe erg het uitmaakt maar toen ik het nog gebruikte had ik ook maar 1 soort had van een maat begrepen dat het niet super veel uitmaakt maar van de groei moet je geloof ik iets meer geven en van de bloei variant iets minder omdat die geconcentreerder zou zijn?
        Had wel ff snel gegoogeld daar kwam ik een aantal pagina's over tegen hoop dat je er wat aan hebt.( ik ben niet zo een computer techneut anders kon ik een linkje erbij plaatsen) Groeten haze

Comment

Ondertussen zijn we weer wat verder. Morgen gaan de dames op 12/12.
          Tot nu toe zijn er 5 zeker een vrouw, en 4 dat nog niet duidelijk is.
          Plantjes ruiken enorm hard, zeker bij het aanraken.

Ik heb bepaalde takken geknakt, om zo de ruimte beter te benutten. Eentje heb ik per ongeluk afgebroken, maar dit is geen ramp.
          Knakken deed ik eergisteren, en vandaag nog eens (sommigen kwamen terug teveel naar boven) en heb ik even met een touwtje de juiste richting aangewezen.
          De planten herstellen wel opvallend snel van het knakken, na enkele uren staan de blaadjes terug mooi naar boven gericht.

Voorts gaat alles goed. Wel nog wat tekenen van overvoeding, maar buiten enkel water te geven kan ik hier niet veel aan veranderen. Zal wel wegtrekken in de loop der tijd.
          Ook van de trips is geen spoor meer te bekennen. Ik heb ze gelukkig heel vroeg gezien, en de PVP deed de rest. De growhop zei dat een tweede behandeling niet noodzakelijk is, enkel als het om een ernstige infectie gaat. Een tweede behandeling komt er dus ook niet.
          Moet wel nog steeds om de PH- bloei, maar dat is iets voor volgende week. Momenteel zeer druk ten huize Modest.

Plantjes zien er volgens mij gezond uit. Heb wel 1 blad dat vervorm is, maar vorige week is de ophanging van m'n lamp per ongeluk gevallen en heeft toen 3 kleine blaadjes afgetrokken. Geen idee of dit blad nu daar een gevolg van is of dat deze om een of andere rare reden zo vervormd is. Heb er even een (onduidelijke) foto van bijgevoegd.
          Foto's:
          IMG_20150905_213000.jpgIMG_20150910_182510.jpgEen week geleden vs. vandaag. Alles wat geplooid en morgen gaan ze op 12.
          IMG_20150910_182521.jpgIMG_20150910_182530.jpgMisvormd blad. Geen idee of dit schade is, of dat dit van een beestje komt?

Grtz.
          Modest

Comment

Modest veel succes met je kweekje! Getwiste blaadjes in het begin hebben meestal met tocht te maken, dat is niet zo erg. Je niet te veel zorgen maken, ze zien er heel goed uit.

Comment

Staan nu enkele dagen op 12/12 en groeien nog mooi door. Plantjes zien er gezond uit.
              Morgen heb ik wat meer tijd en ga ik ze nog eens goed verzorgen.

Nu, zit wel met 1 probleem. Zoals je in voorgaande topics kan lezen heb ik 2 ruimtes waar ik de tent in kan zetten.
              1: De kamer tijdens de winter, want dit is warmer en er is verwarming.
              2: De zijkamer waar ze nu staan zonder verwarming (niet veel warmer dan buiten).

Nu, vorig jaar kon ik in de zijkamer kweken tot eind oktober en toch nog goede temperaturen behalen. Maar de laatste dagen is het met de lamp aan met moeite 24 graden, en met de lamp uit zo'n 17-18 graden.
              Dus ik vrees dat ik de planten vroegtijdig ga moeten verhuizen naar de kamer, maar hoe doe ik dit het beste zonder stress?
              Ik had gedacht: binnen enkele dagen ga ik de mannetjes eruit halen (vermoed dat er 3 mannen tussen zitten) en hebben de planten zowiezo al wat stress door alle beweging. Eventueel een goed idee om ze dan te verhuizen?
              Ik zet zowiezo eerst alles klaar, zodat de planten maximum 1 uur buiten de tent vertoeven (ik zorg wel dat ze pikdonker staan).
              Of wacht ik beter met verhuizen tot de plantjes flink in bloei staan? Want ik heb wel wat schrik dat ik met dit verhuizen herma's ga kweken.

Info en ervaring zijn zeer welkom!
              Grtz.

Comment

Oke Pak die planten op loop naar de andere kamer zet ze daar neer klaar
                God was never on your side..

Comment

Zo dom ben ik uiteraard ook niet.
                  Enige wat ik me afvraag is: als ze toch die stress moeten ondergaan, wanneer is dit dan de beste moment hiervoor?
                  En hiermee bedoel ik dus stress vermijden zodat ik geen herma's ga kweken. Nu staan ze enkele dagen op 12/12, zijn ze nu gevoeliger voor stress (en herma's kweken) dan binnen een week of 2, wanneer hun geslacht zichtbaarder is (momenteel enkel voorbloei, geen topvorming)?

Grtz
                  Last edited by Modest; 15 September 2015, 22:43.

Comment

Hoi Modest,

Ik had geloof ik niet gezegd dat ik mee lees, maar ik heb je topics tot nu toe altijd gevolgd.
                    Je zegt dat je ze in het donker wilt zetten tijdens de verhuizing, maar waarom verhuis je ze niet terwijl de lamp aan is? Dan kun je ze toch zo van het ene naar het andere hok verplaatsen, ik denk niet dat ze daar echt last van zullen hebben.

Ik zou ze meteen overzetten, koude temperaturen geeft toch ook stress? Ik denk dat ze een warmere kamer wel prettig zullen vinden.

- Lacy.
                    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Ik verhuis ze tijdens de lichtperiode van de groei naar de bloeiruimte.
                      18 graden is niks mis mee trouwens. 's Winters kan het in m'n kelder makkelijk 15 graden worden als de lampen uit zijn.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Ik verhuis ze tijdens de lichtperiode van de groei naar de bloeiruimte.
                        18 graden is niks mis mee trouwens. 's Winters kan het in m'n kelder makkelijk 15 graden worden als de lampen uit zijn.
                        Bedankt!
                        Ik ga nog enkele daagjes wachten voor toch wat geruster te zijn. Vandaag is het iets warmer, volgende week geven ze 15 graden.
                        Ik ga ook de afzuiging naar buiten terug in de kamer laten uitkomen, zodat als de lamp opstaat de temperatuur nog wat stijgt.
                        Binnen een dag of 2-3 eens goed zoeken voor de mannetjes eruit te halen, want de plantjes groeien echt als kool. Misschien beter om deze 2 stressmomenten samen te doen...

Grtz
                        Last edited by Modest; 16 September 2015, 21:17.

Comment

Daarnet eens zitten rondneuzen, en heb er 1 man uit gehaald.
                          Tot nu toe zijn er zeker 4 vrouwen tussen, ik hoop niet dat de rest man word want dan zit ik met een redelijk lege tent.
                          Sommigen tonen wat beginnende ballen, maar ik ga nog enkele dagen wachten tot dit duidelijker word.

Nu, ik knak alles wat zodat ze niet veel hoger worden dan 40 cm. Stel dat er toch nog veel mannetjes uitkomen en ik de tent wil vullen met de 4 vrouwen, tot hoe lang in de bloei mag je dan knakken?
                          Hierover vind ik nergens info.

Nu zat ik net nog te denken:
                          Dit kweken met regulier zaad is heel leerrijk, maar volgende keer ga ik wel terug naar vrouwelijk zaad.
                          Minder stressen over te veel mannen.

Nu, ik heb hier nog +-40 reguliere Amnesia zaadjes liggen van dezelfde persoon (kwaliteit is dus goed).
                          Hier hoop ik iemand een plezier mee te doen, dus doen we een prijsvraag:
                          Vraag: Hoeveel gaat Modest deze kweek oogsten (droog gewicht)?
                          Er schieten nu nog 8 planten over, maar de kans is groot dat er nog mannen bij zitten, dus het is puur gokwerk.
                          400watt lamp, voor moest je daar iets mee zijn.
                          Iedereen die antwoord zet ik bij op de lijst, en degene die er het dichtst bij zit krijgt de 40 Amnesia zaadjes.

Comment

vraagje? welke amnees zaden zijn dit? oorsprong? (ben vaak wel op chat te vinden dus voor antwoord....

Haas

Comment

Geen idee, ik heb deze van een forummember gekregen.
                              Samen met de Amnesia zaden kreeg ik dus ook deze Blue Chocolate zaden (resultaat zie je hier) en 2 Auto ak zaden die het zeer goed deden.
                              Is dus eigen kweek van iemand, maar de zaden hier zijn steeds bewaard in de koelkast, droog en donker.

Comment

ok tnx voor je snelle reply..
                                wie weet ga ik wel een gokje doen..

Comment

Bezig...
                                X