Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10de ronde in een SJ DR 120 - 600 Watt - Nev. Haze en Lemon Kush

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

10de ronde in een SJ DR 120 - 600 Watt - Nev. Haze en Lemon Kush

Korting op 420shop
    Hey iedereen,

Na een lange afwezigheid hier op het forum toch maar weer eens besloten om van mijn - intussen - 10de ronde een kweekverslagje te starten.
    Ik ben tijdens mijn kweekjes steeds gespaard gebleven van ongedierte in de tent, wel paar keer toprot en herma's gehad. De laatste kweek ook weer een herma maar op tijd gespot en eruit gehaald. Ik plan deze kweek met minimum negen stuks te starten. Elf mag ook. Hiervoor heb ik een zakje van vier Neville's Haze en 10 Lemon kush van Female Seeds ter beschikking.
    Morgen ga ik om stekgrond en potgrond, daarna kunnen we starten. Ontkiemen gebeurt in stekgrond in een verwarmd kweekbakje op 25°C, van zodra ze boven zijn gaan ze onder een Tneon van 120 Watt.
    In mijn voorbije kweken heb ik soms heel goed gedraaid, maar soms veel minder dan goed ook, dus ik ben van mening dat ik ook wel nog een en ander kan leren. Iedereen een beetje zijn systeem maar input wordt nog steeds geapprecieerd
    P1090674.jpg

Grt

DJ Felix

Re: 10de ronde in een SJ DR 120 - 600 Watt - Nev. Haze en Lemon Kush

Ik kijk mee als je het niet erg vind
    sigpic- Don't kill my high because you're low.

Comment

Comment

Hoi mate.
        Succes en we volgen.

Comment

Ik hou het in de picture 👍

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Comment

Welkom! Zet maar jullie stoeltje bij

Dinsdagmiddag zijn de zaadjes in de propagator gegaan. Dinsdagavond was het nog niet de gevraagde 25°...
            Lap! Thermostaat kapot van de thermotimer
            Dan met wat trial and error proberen met een gewone timer de warmtemat op de gewenste temperatuur brengen. 15 min per uur wordt deze ingeschakeld en dat houdt de temperatuur min of meer op 24°C.
            Deze middag stonden reeds 5 van de 14 boven, oef! Missie gedeeltelijk geslaagd

De Tneon aangezet om strekken tegen te gaan maar ze staan wel nog altijd met het deksel erop om de vochtigheid te garanderen voor de zaadjes die nog aan het ontkiemen zijn.

Wordt vervolgd! Volgende keer post ik wel een fotootje als ze (hopelijk) allen boven zijn...

Grt

DJ Felix

Comment

Re: 10de ronde in een SJ DR 120 - 600 Watt - Nev. Haze en Lemon Kush - Miserie!

Hallo iedereen,

Sinds zaterdag staan 13 v/d 14 stuks boven, één Lemon Kush heeft er geen zin in...
              DJ Felix heel tevreden natuurlijk en Tneon armatuurtje 150 Watt opgehangen, lekker dicht op de plantjes, met de bedoeling ze een 10-tal dagen hieronder te laten opgroeien tot ze overgeplant zouden worden in de 11 liter smartpots.
              Helaas na een dag had ik al problemen met 1 van de 2 lampen, die ofwel op halve kracht, of helemaal niet wou branden. Alle aansluitingen gecheckt, niks gevonden. Dus dan maar verder met 75 Watt aan licht voor enkele dagen. Mis poes!
              Toen ik vandaag rond de middag - veel te laat - uit mijn nest rolde meteen gaan kijken en de dames waren in volledige duisternis gehuld, terwijl de Tneon zes uur eerder had moeten opstarten . En dus ook al gestrekt doordat ze licht aan het zoeken waren
              Ik heb dan voor alle zekerheid een ander stroomkabel genomen en de Tneon rechtstreeks geprobeerd zonder timer maar die bleef zo dood als een pier. Boeltje opengevezen op zoek naar een eventuele interne zekering maar niks gevonden, er zit daar wat electronica in voor de voorstart en dat is het. Dus na godbetert een zestal kweekjes, waarin dat ding enkel de eerste twee weken draait, is het al kapot.
              Nood breekt wet, dan maar HPS erop. Ik heb gelukkig een Digistar die ik op 300 Watt kan instellen. Deze hangt op zo'n 45 cm boven de plantjes om ze niet te verbranden. Ze worden vanaf nu elke zes uur gecontroleerd want die zaaigrond in die kleine potjes droogt natuurlijk veel sneller uit nu.
              Komend week-end gaan ze in de smpots, dan is dat probleem ook weer van de baan...
              Bijgevoegd not wat foto's van de plantjes en m'n setup die ik terug in orde aan het brengen ben. Ja ik weet het, fotootje van mijn tent op z'n kant, laad 'm nochtans staand op maar gaat na upload weer liggen...

Grt,

DJ Felix

P1090720.JPGP1090722.JPG
              Attached Files

Comment

Ik doe niets anders dus ga wel goed komen.

Comment

veel geluk met je nieuwe run

wel oppassen met die lemon skunk , die is herma gevoelig !

groetjes
                  Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Hey growers en blowers,

Daarnet 160 liter potgrond (DCM Groenten & Kruiden) in mijn 12 sm-pots en 1 plastic 10 literpot gedaan. Dat was maar net genoeg om de potten te vullen. Ik heb deze grond gekozen daar ik vorige kweek last had van kleine vliegjes uit de standaard Aveve-potgrond. Daarna elke plant een goeie geut water gegeven met Plagron Roots wortelstimulator. De Digistar omgezet naar 400 Watt voor de eerste dagen zodat ze wat kunnen wennen. Ik zit momenteel op 18/6 en weet nog niet precies wanneer ik overga naar 12/12, we zullen zien hoe snel ze groeien...

@k1: Dankuwel. Je schrijft lemon skunk, maar het is lemon kush. Heb je het op een andere soort of bedoel je wel degelijk deze?
                    @MWay: Het is inderdaad redelijk goed gegaan onder de HPS, ik twijfel om nog te investeren in Tneon voor het opkweken.

Pics:

P1090763.JPGP1090761.JPGP1090762.JPG

Die dekselse tent gaat weer op z'n kant liggen bij uploaden foto's. Iemand een idee hoe dit op te lossen is bij het plaatsen van staande foto's???

Groeten,

DJ Felix

Comment

Word een lekkere volle tent
                      Benieuwd naar de lemon kush.

Comment

Lemon Kush komt er bij mij niet meer in, op één na allemaal herma's.
                        Planten waren wat doorgeschoten en slungelig, en ik had het te laat gezien.
                        Helft eruitgegooid maar dat kon niet meer baten. Op één na allemaal zaad.
                        Ik ben opnieuw gestart met 5x Sex Bud en 5x Blueberry Cheesecake van Femaleseeds.
                        Van zodra ze met het kopje boven staan start ik een nieuw verslagje.

Comment

lees net je bericht, wat kut voor je man.
                          Last edited by vaperke; 21 December 2015, 21:15.
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Minder Felix nou succes met de nieuwe en misschien eens tijd om je ervaring uit te breiden en met regs gaan werken en stekkenhokje.

Comment

Bezig...
                            X