Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

    Zojuist nog even gaan kijken voor ze gingen slapen (reeds vroeg vertrokken deze morgen, geen tijd)

    Ik heb de northern 3 dagen terug verpot in een grotere pot met batmix en moet zeggen, ze ziet er precies al beter uit.
    Voordien gingen de blaadjes als "klauwen" dicht en naar binnenkrullen + enkele verbrande puntjes (voor zover ik opgezocht heb, teveel stikstof)
    Nu ziet ze er nog niet optimaal uit (nog steeds vrij donkere bladeren) maar minder naar binnenkrullend en, wat in mijn ogen denkek het belangrijkste is,
    de nieuwe blaadjes die gevormd worden zien er veel beter uit (voeding gaat eerst nr de nieuwe blaadjes dacht ik?)

    Is het een optie om die northern te toppen? Ze is reeds getopt na 3weken maar nu heb ik 4 bijna evenhoge toppen.. of laat ik die best gewoon staan? zolang het kan (50cm afstand tot de lamp zeker?)

    grtz pats
    _________
    1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
    2e kweek: (fem?) 6x WW

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

        2-3 dagen maximum.

        Comment


          #19
          Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

          Voorlopig moet ik ze nog niet toppen, blijft ongeveer 1m groot en zal haar niet toppen alst niet nodig is,
          maar als ze echt blijft gaan.. tjah dan zie ik maar 1 optie eigenlijk, en dat is buiten zetten en hopen dat het nog lang mooi weer is
          Soit, kheb ze eergisterenavond een half litertje water met voeding gegeven (biobloom van biobizz)
          En ze zag er gisteren een pak beter uit .
          Vandaag zelfs nog ietsje beter, morgenvroeg nog wat water/voeding geven


          Men Nefertiti is nog niet half zo groot en staat nu op enkele omgekeerde potten om toch wat meer licht op te vangen.
          Kvraag me alleen af of ik deze ook nog zou verpotten omdat hij tochwel al goed aant bloeien is.(foto is 3d oud)
          2015-10-01 14.06.35.jpg
          _________
          1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
          2e kweek: (fem?) 6x WW

          Comment


            #20
            Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

            Ter info!

            Men plant zag er enkele dagen geleden echt niet zo goed uit: 2015-09-27 20.08.39.jpg
            Zeer donkere bladeren en naar binnenkrullende bladpunten (topjes verbrand hier en daar)

            Ik heb ze een halve liter water met 1ml biobloom gegeven en moet zeggen.. twas dat wat ze nodig had
            Ze ziet er mss nog niet super uit, maar alsinds stukken beter. (sorry foto is met de lamp aan..)
            2015-10-05 01.00.08.jpg
            _________
            1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
            2e kweek: (fem?) 6x WW

            Comment


              #21
              Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

              Voor diegene die volgen..

              Is dit bijna oogstrijp? (zou in zn laatste week moeten zitten)
              2015-10-18 20.46.51.jpg2015-10-18 20.46.55.jpg2015-10-18 20.48.18.jpg2015-10-18 20.48.40.jpg2015-10-18 20.51.10.jpg
              Attached Files
              Last edited by Patsr; 18 October 2015, 22:02.
              _________
              1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
              2e kweek: (fem?) 6x WW

              Comment


                #22
                Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

                ok ff geen tijd gehad om er online mee bezig te zijn maar hier volgt een kleine update

                De Nefertiti is geoogst, bitterweinig welliswaar maar toch, fijn om een eigen kweekje te roken.
                De Big Northern (heeft zen naam niet gestolen) is dus geen autoflower..
                Deze ging normaal gezien klaar zijn als men WW's naar 12/12 mochten, niet dus.
                Het is geen AF en deze is nu mee in bloei gekomen wanneer ik men WW's in bloei gezet heb.
                Ze is dus ook blijven groeien en kheb ze naar beneden moeten binden (is zeker 2m hoog)


                Ondertussen heb ik op de BN spint ontdekt, gelukkig niet heel veel en ik check ze dagelijks gezien ze in haar laatste 2 weken is.
                en let vooral niet op hoe slecht men bladeren er uit zien.. das men allereerste plantje en kheb er veel van geleerd zeg maar
                2015-11-30 20.45.20.jpg

                De ergst top (had ze getopt) van de 4 heb ik verwijderd, de overige hou ik zo proper mogelijk (met stofzuiger af en toe)
                En voorlopig is het positieve dat ze niet overgaan op men andere 3 plantjes (ww)
                _________
                1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
                2e kweek: (fem?) 6x WW

                Comment


                  #23
                  Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

                  Whoohoo man, da's ook niet een klein beetje spint.
                  Ik kreeg spontaan overal jeuk toen ik de foto zag
                  Opgeteld: Rookwaar en wat geleerd. Uitkomst positief.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #24
                    Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

                    best nestje spint idd maar zoals Q zegt het belangrijkste is dat je straks wat lekkers te roken hebt, en nog belangrijker dat je het zelf hebt gekweekt + veel dingen heb geleerd die je volgende keer kan aanpassen of herkennen.
                    Lijkt me tot nu toe een zeer geslaagd kweekje misschien juist omdat er wat mis ging zodat je hebt moeten aanpassen Succes verder en hopelijk blijven de WW spint vrij al zou ik ze preventief behandelen met neem olie denk ik.

                    Grtz Bigbuds
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                    Comment


                      #25
                      Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

                      Hmmm, neem olie? (nog nooit van gehoord) zodra ff opzoeken
                      En tis idd een zeer leerrijke kweek geweest,
                      In het begin (ze heeft heel ff buiten gestaan) thrips, daar vanaf geraakt
                      Hoe?
                      Geen idee wat het juist gedaan heeft maar kheb gier gesproeid (verdunde IMGP0001.jpgIMGP0008.jpg
                      _________
                      1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
                      2e kweek: (fem?) 6x WW

                      Comment


                        #26
                        Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

                        Bij deze is ze geoogst, wss wel te vroeg maar ik zag ze alleen maar achteruit gaan.
                        En tziet er zeker rookbaar uit.

                        Belangrijkste is dat ik ongelooflijk veel geleerd heb deze kweek.

                        2015-12-09 19.00.30.jpg2015-12-09 19.00.35.jpg2015-12-19 01.41.12.jpg2015-12-19 01.41.20.jpg

                        en niet te vergeten... thx voor de reply's hier allemaal
                        _________
                        1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
                        2e kweek: (fem?) 6x WW

                        Comment


                          #27
                          Re: Men allereerste kweek... Big northern & Nefertiti

                          Belangrijkste is dat je rookwaar hebt en ervaring voor een volgende kweekje.

                          Enjoy the smoke
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                          Comment

                          Bezig...
                          X