Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED 2x RQS Critical 1X RQS Royal Caramel (Fast Version).

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED 2x RQS Critical 1X RQS Royal Caramel (Fast Version).

    Korting op 420shop
    De Kast
    Ik heb gekozen om een kast te maken omdat het steviger, goedkoper en iets minder opvallend is dan een tent. De afmetingen zijn 1m*0,5m*1,85. Dit levert me exact 1 halve meter aan kweekruimte op. Verder zijn de wanden bekleed met radiatorfolie. Belangrijk detail aan de kast is dat ze niet 100% lichtdicht is (dus niet elke hoek en kier is perfect dicht gestopt, maar er zijn ook geen enorme open gaten in red.) maar daar zet ik wel tegenover dat mijn lichten sowieso overdag aan en 's nachts uit staan en twee de kamer waarin de kast staat heeft maar 1 heel klein raampje (met gordijnen) aan de achterkant van het gebouw, dus zeker geen straatlantaarns en dergelijke die erop schijnen. Ik denk dat dit op zich geen kwaad kan, aangezien planten in de natuur 's nachts ook een minimale hoeveelheid licht (maanlicht, sterren,...) ontvangen, maar als er van jullie zijn die denken dat het toch beter echt 100% lichtdicht is, laat het me dan weten en dan kijken we samen wat er nog beter kan.

    VerlichtingVerluchting
    Ik heb een passieve inlaat en een actieve uitlaat met een Winflex axiaal ventilator met een rating van 105m3/h. Deze heb ik in een setje gekocht met een Primaklima-koolstoffilter en is eigenlijk gewoon een standaard inbouwventilator zoals je die ook in de hubo of brico kan kopen, maar is voor de prijs best stil en kan de kast zelfs op warme dagen relatief koel houden. Ik heb nog geen thermometer maar het is in de kast toch nooit echt veel warmer dan kamertemperatuur, kan niet veel mee fout gaan denk ik dan.

    Medium

    Aveve potgrond voor universeel gebruik in 11L potten, de stats ga ik hier niet allemaal in oplijsten maar staan in deze PDF: Link

    Voeding
    Aveve Meststof voor bloeiende planten, NPK is 4-6-6 voor volledige stats ook hier weer te vinden op deze link.

    De Grow (Finally):
    12071852_10207511275570989_960782662_n.jpg
    Links is de Caramel, rechts de twee Criticals. De linkse twee zijn allebei eenmaal getopt om ze lager te houden, bij de rechtste heb ik dit echter niet gedaan omdat deze een heel vreemde groei heeft. Hij groeit namelijk niet recht omhoog in een mooie lijn maar is onderaan vertakt in een dikke en een dunnere stam (zie foto). Ik vermoed dat dit komt omdat ze in het begin zo gestrekt was en toen nogal scheef groeide en daar dan maar het beste van gemaakt heeft, maar het is lastig om hier een duidelijke foto van te maken en ik denk ook niet dat het echt geen probleem is.

    12086989_10207518965563234_658574726_n.jpg

    Vandaag zagen ze er ook weer een beetje dorstig uit en heb ik ze voor het eerst iets minder dan een halve dosis bloeivoeding gegeven.

    Ik zal morgen of tijdens het weekend nog wel wat meer foto's trekken, met een iets betere camera.

    Vragen en opmerkingen zijn welkom, en verder happy growing!

    #2
    Re: LED 2x RQS Critical 1X RQS Royal Caramel (Fast Version).

    Leuke setup en startpost. Veel succes met de kweek.

    Comment


      #3
      Re: LED 2x RQS Critical 1X RQS Royal Caramel (Fast Version).

      Zolang er nog geen bloei is, geen bloeivoeding geven.
      Je bent zo te lezen erg blij met je LED paneel.
      Jammer dat je het verslag niet meteen bij de zaadjes begonnen bent.
      Anyhoo, het gaat vast wat te roken opleveren voor rond de kerstdagen
      Succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: LED 2x RQS Critical 1X RQS Royal Caramel (Fast Version).

        @Flintstoned: Thx

        @QnQ: Bedankt voor die tip, ik ben sowieso al erg voorzichtig geef van alles liever net iets te weinig dan teveel, dus nu dan maar gewoon water. Ja had zelf ook graag al wat eerder met het verslag begonnen., maar daar had ik jammer genoeg geen tijd voor, het bloeien is toch het leukste om te zien haha!

        Comment


          #5
          Re: LED 2x RQS Critical 1X RQS Royal Caramel (Fast Version).

          Doen ze het nog ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: LED 2x RQS Critical 1X RQS Royal Caramel (Fast Version).

            Ja hoor QnQ, Ik ben net nieuwe studies begonnen en dat vraagt nogal veel van m'n tijd maar hier is dus een update.

            M'n knapperds zijn mooi in bloei geschoten, en dus ben ik vanaf gisteren met halve porties bloeivoeding begonnen. Ik heb toen geen foto's kunnen nemen omdat de lamp nog aanstond, maar ik zal morgen nog gauw wat foto's posten van de toppen.

            Ondertussen heb ik al wel deze foto's van vorige week donderdag (8/10), hier is de bloei nog niet zo heel duidelijk op.

            De drie zusters op rij:

            IMG_20151006_160052.jpg

            De twee Criticals:

            IMG_20151006_160104.jpgIMG_20151006_160059.jpg

            De rechtse is degene met de freaky stam, zoals je kan zien heeft ze maar twee hoofdtoppen, tegenover 4 bij de andere.

            De Caramel:

            IMG_20151006_160112.jpg

            De caramel heeft wel een klein bladprobleempje waar ik graag jullie mening over wou:

            IMG_20151008_162411.jpg

            Zoals jullie kunnen zien heeft ze lichte tipjes. Het is wel vooral op de bovenste, nieuwere bladeren, maar ze lijkt er verder niet al te veel last van te hebben. Ik heb dit wel al vaker gezien in andere LED-grows en daar zeggen ze dat het gewoon een soort van verbrand is, maar dat is raar want de Caramel staat eigenlijk het laagste van de 3, en staat niet eens in het midden en de twee andere hebben het helemaal niet. Meningen zijn zeker welkom.

            Comment


              #7
              Re: LED 2x RQS Critical 1X RQS Royal Caramel (Fast Version).

              Ik heb dit wel al vaker gezien in andere LED-grows en daar zeggen ze dat het gewoon een soort van verbrand is, maar dat is raar want de Caramel staat eigenlijk het laagste van de 3, en staat niet eens in het midden en de twee andere hebben het helemaal niet. Meningen zijn zeker welkom.
              Met verbrand bedoelen ze een zoutverbranding door een hoge ec. Ze bedoelen geen "zonnebrand"

              Comment


                #8
                Re: LED 2x RQS Critical 1X RQS Royal Caramel (Fast Version).

                Makes sense. Waarschijnlijk omdat ik net iets te vroeg bloeivoeding gaf. Moet ik me hier zorgen om maken?

                Anywho, hier zijn foto's van gisteren na een dikke week in bloei:

                IMG_20151014_150510.jpgIMG_20151014_150505.jpgIMG_20151014_150456.jpgIMG_20151014_150449.jpgIMG_20151014_150442.jpgIMG_20151014_150436.jpgIMG_20151014_150427.jpg

                Comment

                Bezig...
                X