Thugz Binnentuin met 400w zonnetje
Collapse
X
-
-
-
Comment
-
Re: Thugz Binnentuin met 400w zonnetje
Bij kalkgebrek of blokkades verschijnen er langs de nerfranden kleine ronde bruine vlekjes die gelig, scherp omrand zijn. Ze beginnen altijd rond . Later worden de vlekjes groter en worden ze wat onregelmatiger. Omdat kalk maar zeer slecht en enkel passief verplaatst kan worden door de plant zie je de vlekjes bij een blokkade of gegrek het eerst boven in tot midden in de plant. Dus in nieuwe , nog groeiende bladeren.
Bij een langdurig gebrek zie je vaak ook slappe holle stengels, een slecht wortelstelsel en kan ze slecht omgaan met warmte. Ook de groei en bloei stagneert. Bij te zure gronden of te zuur gieten (onder de 6,2 PH) verbruik je snel de Ca buffer in de grond.
Ca concurreert met Mg en met K. Bij een te hoge (P)K gift blokkeer je dus ook de Ca.
Last edited by FlintStoned; 10 May 2016, 09:27.Comment
-
Thx flint dat is het dus wel degelijk. Hoe kan ik dit oplossen? Bestaat er kalk los verkrijgbaar?Comment
-
Biologische mestkorrels kopen. Meststoffen, kalk, kunstmest, vermiculiet, perliet en tuinartikelen voor de hovenier, moestuin en tuinliefhebbers. Koemestkorrels en kippenmestkorrels goedkoop kopen bij Agrifield. Turfpotjes kopen van Jiffy. Vermiculiet kopen en perliet in 100L zakken kopen.
Is dit een goede?Comment
-
Zelf gebruik ik altijd natuurlijke jonge koraalalgenkalk rijk aan magnesium en spoorelementen in poeder vorm. Er zijn merken (fosiele) zeewierkalk waar geen Mg bij zit, dat is dan dus enkel CaO, dit heeft niet mijn voorkeur daar Mg en Ca concurreren. Ca/Mg moet normaal in verhouding 7/1 gegeven worden wil het niet gaan concurreren.
Een kalkvergiftiging is eigenlijk niet mogelijk maar bij een teveel aan kalk blokkeer je dus snel de Mg en de K.Comment
-
Hi iedereen
Vandaag nog wat kliekjes geschoten kon het niet laten.

Latersz
ThugzComment
-
Comment
-
Ze krijgen thans vooral enkel water zo nu en dan wat voeding.
Witte hoe kom je erbij dat ze dorst hebben?Comment
-
Als de bladpunt al te veel verdampt heben ze geen dorst maar te veel ec om te koelen bij deze temp.,... of zie jij wtat anders dan ik?
just me 2 centsComment
-
Dus gewoon even geen voeding geven dan?Comment
-
ik zou ze gewoon droog layen koem en dan pas weer gevven, kan zijn dat ik dat fout zie,...
ben ook maareen dronken mongool.///Comment
-
Mooi tentje vol geworden Thugz !
En Flint is dit een gevalletje 'dronken mensen spreken de waarheid '?Comment

Comment