Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste echte kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste echte kweek

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    ben mijn eerste echte binnenkweek bezig met 3 x northern light auto, 1 x big bang auto, 1 x white widow auto en 1 x amnesia haze auto.

    opstelling is tent (op zolder) van 1 x 1 x 1,80m, hps 250w, koolstoffilter en afzuiger van 220m3 met regelaar en thermostaat, passieve inlaat, ventilator clip on en bijverwarming voor als het licht uit is. Lamp hangt ongeveer 25cm boven planten en grond is plagron light mix en potgrond uit de brico voor groenten.

    temperatuur is moeilijk onder controle te houden. Heb al verschillende mogelijkheden geprobeerd maar schommelt te veel. denk dat het temperatuurverschil te groot is waardoor ze groeivertraging hebben.
    Heb ook kleine vliegjes gezien en vermoed dat het de varenrouwmug is, dus dat begint hier al goed. Staan nu ongeveer 2 weken te groeien. Tips en info zijn altijd welkom. Heb ergens gelezen dat kaneel oplossen in kokend water zou helpen tegen varenrouwmug. Iemand hier ervaring mee?

    image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

    #2
    Re: Eerste echte kweek

    Allereerst welkom Grow your own
    Eerst je warmte probleem hang eerst je filter eens horizontaal.
    Dan je waaier onder je lamp door laten waaien.
    Denk dat het dan al beter gaat.
    Je bug probleem kun je oplossen door je planten te behandelen met neemolie.
    Heb je gelijk iets in huis mocht je weer bezoek krijgen.
    Een behandeling beschermd je plant een week of 6.
    Vanaf de 2de week bloei niet meer gebruiken.

    Comment


      #3
      Re: Eerste echte kweek

      Thx.

      Neemoliebehandeling hoe doseren? Puur of verdunnen? Hoe aan brengen? Gieten of spuiten op plant?
      Filter hangt horizontaal en blazer onder lamp door. Zal kijken of dit resultaat geeft, maar vermoed van wel.

      Comment


        #4
        Re: Eerste echte kweek

        Neemolie 10 dagen om de dag spuiten die van Plagron is 5 ml per liter water.
        Staat ook op de fles de info.

        Comment


          #5
          Re: Eerste echte kweek

          De beste manier om neem olie te gebruiken is lauwwarm water met een druppeltje of 2 bruine zeep. Dan de neem olie een beetje onder warm water houden zodat het vloeibaar wordt.
          Daarna een goeie scheut in je water doen en schudden. Ik doe dit samen in mijn spuit en schud die dan.

          Dan om de 2 dagen de onderkant van de blaadjes spuiten. Doe dit net voor het licht uit gaat of net erna.
          Herhaal dit voor minimum 2 weken. Dit omdat neem niet de beestje dood doet, maar hun spijsverteringsstelsel aantast waardoor ze sterven. Een cyclus van larve tot volwassen dier is ongeveer 2 weken, daarom dat je dit zeker tot 2 weken moet doen.

          Ik gebruik deze
          https://www.pit-pit.com/neem-olie.html

          Maar die van Plagron zal zeker even goed zijn.
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Eerste echte kweek

              bioshark dood de krengen in de grond,pak een planten spuit en een zaklantaarn,en net voor de lampen aangaan of als ze net effe 5 minuten uitzijn effe op de knieen en spuit de aarde nat,zie je dan opeens van alles krioelen moet je snel bioshark halen en na 2 keer geven,nemathoden bestellen.
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment

              Bezig...
              X