Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste keer binne kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste keer binne kweek

    Korting op 420shop
    hee allemaal
    ik ga beginne met een kweekje
    heb het kastje al in elkaar gebouwd
    nou heb ik een starter daar staat op dat die voor een 400 watt hps is
    maar ik ga een 250 watt hps lamp gebruike
    nu vroeg ik me af of dat gewoon werkt?
    en de kap die ik heb is een gebruikte daar zitte een paar deukjes in
    niet heel veel kunne die deukjes kwaad??
    had wat gelezen over hotspots? of veroorzaakt die kap die niet
    Attached Files

    #2
    hou jullie op de hoogte van de vorderingen
    hoop hier veel nutige tips te krijgen
    ben nog lang nie uit gevraagt hoor
    hee laterzzz
    Last edited by westport; 1 April 2009, 15:56.

    Comment


      #3
      wie weet hoe de bedrading moet worde aangesloten
      en of ik hier nog wat bij nodig heb ?
      of is dit een compleet setje?
      Attached Files

      Comment


        #4
        Dus je gaat een 250Watt lamp IN die 400wattstarter steken of een 400Watt LAMP in een 250W starter?
        Indien het dat eerste geval is dan zou ik dat niet doen... Je gaat je lamp overbelasten, simpel. In dat tweede geval kan het wel al haal je dan niet het maximum uit je lamp.

        en de kap die ik heb is een gebruikte daar zitte een paar deukjes in
        niet heel veel kunne die deukjes kwaad??
        Nope, zolang het geen gaten zijn die erin zitten (dan zou je immers wel wat van je reflectie verliezen, wat je nu waarschijnlijk al hebt aangezien de obtimale vorm niet meer intact is...).

        of is dit een compleet setje?
        Lijkt me dat je wel wat meer kabels kan gebruiken (wat de lengte betreft) aangezien je lamp op en neer zal moeten kunnen, dus ook je bedrading. Het aansluiten op zich is vrij simpel, zoals een gewone stekker, enkel je aarding mag je bij je los laten hangen (zei Alien nog tegen me ).

        had wat gelezen over hotspots? of veroorzaakt die kap die niet
        Zolang je de aangeraden afstand houDT (30cm voor een 250w en 30-40cm voor een 400watter) komt dat goed.

        Greetzzz

        Jona

        Comment


          #5
          oke dus dan moet ik een andere starter kopen die is dus voor de 400 watt
          jammer ze zijn niet goedkoop
          en om met 400 watt te starte lijkt me niet verstandig in een eigen gemaakt hokje
          en die kabels heb ik wel het gaat om de bedrading die op die starter zelf zitte zitten namelijk 3 componenten op

          bedankt voor de reactie

          Comment


            #6
            jammer ze zijn niet goedkoop
            Je haalt er wel 200gram van voor je eerste keer, reken dat jij telkens naar de coffeeshop hebt moeten rijden achter in totaal 200gram (das dus meer dan 1200euro en rond de 50eu aan verbruik) dan is hij al snel goedkoop he, je haalt het er uit. Alleen moet je me daar op geloven, het is gewoon zo .

            en om met 400 watt te starte lijkt me niet verstandig in een eigen gemaakt hokje
            Waarom zou dat niet kunnen? Wat zelfvertrouwen AUB... Weet wel dat je een sterke afzuiging zal nodig hebben (225kub toch wel). Die kosten dan natuurlijk ook wel iets...
            Met 250watt denk ik dat je het wel nog kan fixen met wat pcfans hier en daar, omdat je het toch goedkoop wil houden. Dus kijk wat het beste is, ik weet niet goed wat je nu juist liggen hebt van armaturen en lampen. Een starter voor 400watt heb je liggen dacht ik?

            en die kabels heb ik wel het gaat om de bedrading die op die starter zelf zitte zitten namelijk 3 componenten op
            +, - en aarding namelijk . Normaal staat aangeduid welke dewelke is, van die aarding althans... Lijkt me die witte trouwens. Die andere 2 zijn plus en min . Maar wat komt die zwarte daar ineens bijdoen? Die maakt dat ik het niet meer snap precies

            Greetzzz

            Jona

            Comment


              #7
              hahah snap wel wat van electro he weet wel wat de betekenis is van de draden
              het gaat om de 3 onderdelen die op deze starter zitte die moeten met elkaar
              verbonden zijn wie weet dat? of weet waar ik dat kan vinde hoe dat moet

              laterzzzz

              Comment


                #8


                hopelijk heb je hier wat aan rijco !

                Comment


                  #9
                  nee jammer genoeg niet meer zal eef foto neer zette met de onderdelen
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    die eerste foto van jou word zelfde aangesloten als die foto van mij

                    Comment


                      #11
                      hahah jaaa gaat om die andere dinge he

                      Comment


                        #12
                        lekker stil hier

                        Comment


                          #13





                          Meer info op Wiki :

                          http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorschakelapparaat

                          Wellicht kun je je hiermee helpen ?
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #14
                            verplaats naar kweekverslagen...

                            grtzzz

                            Comment


                              #15
                              yes danke nu ken ik hem aansluite
                              ga hem wel niet meer gebruike heb een setje van 250 watt gekocht
                              dus dan verkoop ik deze wel
                              ik ga vandaag ook is effe wat fotos maken dan kan ik het hier effe update

                              greetz rijco

                              Comment

                              Bezig...
                              X