Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SOG - 600 Watt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    SOG - 600 Watt

    Korting op 420shop
    Mijn voorraad is over de helft. Tijd om nieuwe aan te leggen...

    Na de vorige twee keer een SCROG te hebben gemaakt, zie ik behoorlijk op tegen al het tiefuswerk.

    Ik ben wat dat betreft kennelijk lichtelijk autistisch aangelegd, en kan mezelf niet weerhouden om helemaal los te gaan op het binden.

    Met honderen tie-wraps tot gevolg, en alle ellende met het knippen van dien.


    Daarom zit ik nu te denken aan een SoG... met 25 planten.....

    Weet ook niet of dit toegestaan is hier op het forum, dit aantal.



    Wettelijk gezien ben ik waarschijnlijk fouter bezig.

    Moreel gezien zie ik het probleem niet, want uiteindelijk gaat het om wat je er boven hangt.

    Dat bepaald grotendeels hoeveel gram je eraf kunt halen.



    En zo bespaar ik er ook nog eens twee weken voorgroeien op 18/6 (oftwel 3 weken op 12/12).

    Dat is al gauw weer een kwart van mijn stroomverbruik voor de hele ronde.

    Is dus ook nog goed voor het milieu enzo....





    Ook wil ik nog een keer een poging met zaden doen. Kost me wel meer, maar goed... van die smerige stekken wil ik eigenlijk af.



    Het plan:

    Ik wil de 12/12 methode gebruiken, met 25 zaden.

    Deze wil ik ontkiemen in spongepotten onder TL, en 2 of 3 weken laten "groeien" onder die TL op 12/12.

    Daarna in mijn 120x120 tentje onder 600 watt. Ik wil de planten zo klein mogelijk houden, en eigenlijk alleen hoofdbuds hebben.


    Ben nog onzeker over een paar dingen:

    - Hoeveel liter potten zal ik gebruiken?
    - Zal ik direct vanaf de spongepots in de "grote" potten zetten, of nog overpotten tussendoor?
    - Zijn Greenhouse Seeds echt zo slecht?


    Die laatste vraag over GS: ik hoor vaak rommel, herma planten, etc.

    Maar zijn volgens mij de enige met leuke betaalbare soortjes.

    En kan me bijna niet voorstellen, dat het zo slecht is. Die hebben toch ook wel een naam hoog te houden.

    Maar ik heb geen ervaring met zaad, dus ze kunnen me alles wijsmaken.

    Anders gaat het me echt bakken met geld kosten, wil eigenlijk max. 100 euro uitgeven aan zaad.



    Regulier zaad wil ik nog niet aan beginnen, daar wil ik straks misschien buiten even mee spelen.

    Ben bang dat ik alle vrouwtjes de nek om zal draaien, en een hok vol mannetjes achterblijf.

    Dit wil ik even een paar keer gedaan hebben.

    #2
    Re: SOG - 600 Watt

    Ik zou zeggen, zo weinig mogelijk verpotten = minder stilstand
    en minder stress!

    En voor zaad zou je ook hier kunnen kijken
    http://www.hy-seeds.nl/autoflower-zaden

    Ken ze verder niet maar wie weet, succes !

    Comment


      #3
      Re: SOG - 600 Watt

      Ik ben benieuwd naar SOG is weer een keer wat anders

      En over Green House ben ik tevreden zelf de lemon skunk gehad het lekkerste smaak dat ik heb gehad, kaia kush deze vond ik lastig maar lag aan mijzelf en white widow deze was volgens verwachting.

      Dus ik ben er wel content mee.

      Veel succes en zal met regelmaat komen kijken

      Comment


        #4
        Re: SOG - 600 Watt

        Ok, tentje heb ik inmiddels opgebouwd. Moet nog even met wat slangen in de weer, want ik heb de in- en uitlaat, omgewisseld.

        Niet handig met de hoogte, maar volgens mij wel de beste oplossing (korste baan ivm verse lucht van buiten).



        Nu moet ik dus zaadjes bestellen. En zit nu ook te denken aan regulier zaad, toch betere prijzen.

        En als ik exact 25 feminized koop, zullen er ook nog wel een paar uitvallen. En heb ik weer geen SOG (is al vrij minimaal 25 volgens mij)


        Maar hoe moeilijk is het voor een ongetraint oog om de mannetjes eruit te pikken?

        En als ik 25 over wil houden, hoeveel zal ik er kopen?
        Last edited by Faach Viechuur; 16 April 2016, 15:55.

        Comment


          #5
          Re: SOG - 600 Watt

          Die mannetjes pick je er zo uit als je klok heb omgezet echter als je er 25 wil overhouden van regulier zat ik toch al aan 50 zaadjes te denken
          En die 50 zaadjes is als ze natuurlijk allemaal kiemen helft man helft vrouw en zelfs daar ben je niet zeker van
          Wil je 25 Fem overhouden met in het oog een paar uitvallers zou ik er toch al gauw 35 bestellen voor de zekerheid
          Misschien ben je dan toch beter af met een scrog ivm de aantallen in huis
          Succes

          Comment


            #6
            Re: SOG - 600 Watt

            Interessant, ben wel benieuwd naar de achterliggende berekeningen.
            Is het interessanter? Tijd en energie vs opbrengst.

            Ook je aankoop van je zaadjes valt duurder uit. En dan nog de eventuele consequenties als de popo komt.

            Wel leuk om te zien. Ik kijk zeker mee!
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #7
              Re: SOG - 600 Watt

              Het probleem met regulier is dat het toch effe kan duren eer je het geslacht ziet. Als je ze dan verwijderd vallen er gaten in uw sea of green en kan je niet meer bijgroeien aangezien je al op 12/12 begonnen bent. Dat is het risico. Als er geen gaten vallen dan zitten ze te kort op elkaar en gaan ze strekken. Ik zou sowieso feminised kiezen. Sweet seeds heeft zen promo verlengd tot eind april. Soorten als wild rose, sweet cheese, double white, ganesh spirit kosten dan allemaal minder dan 30 euro voor 7 stuks. Als je de tent vol cheese zet blijf je binnen je budget zelfs. En dat is zeker een aanrader.

              Nu, ik zou sowieso terug scroggen moest ik u zijn. Je bent bijna opnieuw zeker van 1 op 1. Die sog kan wel is serieus tegen vallen. Als je in de action die groene binddraad koopt en je kiest een net uit metaal, dan trek je die zo los.

              Comment


                #8
                Re: SOG - 600 Watt

                Thanks voor de tips en advies, zal die site even checken; nooit aan gedacht om uit het buitenland te halen.

                Gekke wereld is het ook...


                Anyway, een achterliggende berekening heb ik niet. Het is ook meer een experiment, voor meer ervaring in de hobby

                Ik wil geen fluf wiet meer, en zit ik toch aan een scrog of sog. En wil even kijken hoe dit mij bevalt.



                En inderdaad de popo, ook veel over na lopen denken. Maar sowieso met een lamp en afzuiger ben je al fout bezig.

                Maar al een paar keer verhalen gehoord, dat ze alleen de tent stuk snijden en pur in de afzuiger spuiten, en dan gewoon vertrekken.

                Dan zal het aantal planten waarschijnlijk wel uitmaken. Alhoewel ik me ook voor kan stellen dat de agenten ook gewoon kijken naar de ruimte + apparatuur.

                De eerste indruk die ze krijgen (en waarschijnlijk hun stemming bepaald word) zal niet verschillen, aangezien je de potten in beide gevallen niet direct zult zien.


                Hoe dan ook, voor mijn gevoel ben ik niet extra fout bezig (opbrengst), zelfs beter (milieu)

                Maarja laten we hopen dat ik niet in de rechtbank uit hoeft te gaan leggen, waarom ik dat dan wel precies vond... en dan alsnog gewoon de lul zijn



                PS: Als ik met regulier ga, ben ik van plan 50 zaden te kopen. Dan zou ik redelijk safe moeten zitten volgens mij.

                Bij No Mercy zit ik dan alsnog ook onder de 100.

                100 is ook niet een absolute grens overigens, meer psychologische en mijn leidraad.

                Mag er wel iets boven zitten, maar liefst eronder. Blijven toch zuinige Nederlanders
                Last edited by Faach Viechuur; 17 April 2016, 21:08.

                Comment


                  #9
                  Re: SOG - 600 Watt

                  Een van u verslagen was bij de eerste van de 100.... Ondertussen gelezen verslagen wat ik op forums gelezen heb voor ik ermee begonnen ben..nu ben ik er live bij en kijk met veel plezier mee!! Succes met u kweek en dat het mag knallen hier

                  Comment


                    #10
                    Re: SOG - 600 Watt

                    Hahaha, thanks man.

                    En ik wilde in eerste instantie voor Kalashnikova gaan van Green House, maar die zijn overal uitverkocht.

                    Nu kwam ik wel een leuk en betaalbaar soortje van Strain Hunters tegen... alleen die naam... Money Maker

                    Dan voel ik me helemaal een broodkweker


                    Ik ga nog even rondkijken.. ook bij Sweed Seeds, alleen die lijken grotendeels sativa-dominante planten te hebben.



                    En ik ben eigenlijk nog een beetje angstig om (heel erg) verschillende soorten neer te zetten, ivm hoogte verschillen etc.

                    Comment


                      #11
                      Re: SOG - 600 Watt

                      25 Lijkt me sowieso al wat weinig om een SOG te maken op 120x120, mgoed, als de hoofdbuds groot genoeg worden kan het best, dus wel wat groei geven.
                      5x5 plantjes, dus potten van 20x20. Er passen vijfentwintig 6.5L potten in, die zijn net geen 20x20 aan de bovenkant.
                      Bij regulier moet je in theorie rekenen op 50% man. Hoe meer zaden je plant, hoe dichter je bij die 50% komt.
                      Hoe snel zie je wat de mannen zijn ? Hmmtja, dat verschilt.
                      Je kunt soms na 2 weken al gokken, omdat de mannen vaak de grootste en mooiste zijn.
                      Vanaf ze volwassen zijn, da's meestal bij 7 nodes, kun je voorbloei gaan zien en begint het selecteren.

                      Nahja, en of het aantal wel mag op JD ?
                      Ik vind dat het niet alleen het aantal is wat bepaalt of het hier mag of niet.
                      De intenties van iemand zijn meestal al vrij snel duidelijk, en de manier van kweken zegt ook veel.
                      Je zult met 25 plantjes op 120x120 onder 600W niet meer oogsten als met 4 plantjes in een scrog.
                      Je hoeft alleen niet zoveel te binden. Daar krijg je dan wel het dieven voor terug, maar een takje dieven hoef je maar 1x te doen
                      De bepalende factor is de ruimte en het licht, dus al zou je er 100 in zetten hou je nog hetzelfde resultaat.
                      Mgoed, ik ben de baas hier niet heh, ik geef alleen m'n mening.

                      De No-mercy soortjes worden wel vaker in SOG gekweekt.

                      Succes!
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: SOG - 600 Watt

                        Sweet seeds heeft toch een aantal indica's. En hybrides die er naar neigen. Doorgaans bloeien ze wel allemaal in 9 weken af. Cream caramel, snowfruit, double white, afghani delicious, mohan ran zijn allemaal indica dominant. Ik zet alles door elkaar, maar wel altijd getopt en LST. Gaat perfect.

                        Edit: ze hebben zelfs rechtstreeks op hun site een aantal soorten staan met verpakkingen van 25 zaden voor 100 euro.
                        Last edited by beowulf; 18 April 2016, 15:08.

                        Comment


                          #13
                          Re: SOG - 600 Watt

                          Ik heb toch de Money Maker besteld... de naam staat me niet aan, maar soortje lijkt me wel lekker. Hou wel van Kush.

                          Nu hopen op geen hermies... met zo'n aantal is de kans ook groter waarschijnlijk...


                          Nu baal ik wel weer een beetje, nu ik een Afgaan soortje voorbij zie komen.

                          Maar ik heb ook enigzins "haast", want het moet voor de vakantie klaar en gedroogd zijn.

                          Vandaar ik de knoop gisteren heb doorgehakt, en ze heb besteld.



                          30 fem voor 95 euro, als het goed is komen die morgen binnen.

                          Ik heb 3 gratis reguliere zaden gratis erbij gekozen, die flikker ik in de tuin, kan ik even oefen.

                          Heb net spongepotten besteld, die zullen overmorgen wel komen.


                          De tent is inmiddels ook zo goed als klaar, zal daar morgen even foto's van schieten.

                          Ziet er niet uit, maar werkt wel volgens mij.



                          Maar het begint allemaal weer te kriebelen. Heb er zin in...
                          Last edited by Faach Viechuur; 18 April 2016, 22:02.

                          Comment


                            #14
                            Re: SOG - 600 Watt

                            Zoals belooft, foto's van mijn tent.




                            Vorige keer op deze kamer had ik de lucht buizen helemaal over en om de tent heen.

                            Dit leek mij niet optimaal ivm de erg lange weg. Dus ik heb nu de af- en aanzuiger omgewisseld.



                            Dus ik heb nu de afzuiger zo hangen:

                            20160419 (1)-2048.jpg



                            Maar hij hangt (vrij) stevig, die zwarte tie-wrap heb ik gebruikt om piepschuim vast te zetten.

                            Ik heb witte tie-wraps (dubbel) stevig om het filter zitten, en daaraan heb ik weer tie-wraps (ook dubbel) aan de buizen boven hangen.


                            De afzuiger hangt als het ware aan het filter. Maar er hangt nog een touw aan.

                            Zodat als die gaat schuiven, hij niet naar beneden flikkert.

                            Maar ik heb er behoorlijk aan getrokken, en ik vertrouw het wel.

                            Alleen weet ik niet of verticaal wel slim is....

                            Verder moet er nog een stukje buis aan de onderkant aan, naar buiten.




                            De verse lucht komt nu van boven:

                            20160419 (3)-2048.jpg

                            Ik had het vorige keer beneden in laten komen, en ik kan de buis ook nog wel verder naar beneden laten zakken; eventueel tot op de grond.

                            Maar ik zat te denken, warme lucht stijgt. Verse/koele lucht zal dan zakken?

                            Anders krijgen ze alleen maar koude voeten, en als ik ergens een hekel aan heb.



                            Ook moet ik de lamp nog ophangen, want ik moet nog een TL-bak halen.

                            Zie ook dat veel mensen ze direct onder de HPS knallen, is dat verstandig met zaad (ivm uitdroging aarde etc)?




                            De ventilator zet ik deze keer in de achterste hoek neer:

                            20160419 (4)-2048.jpg

                            Meer ruimte voorin, zodat ik beter bij mijn planten kan, en ze ook beter kan zien.



                            Nu wachten op mijn zaadjes en spongepots.....

                            Comment


                              #15
                              Re: SOG - 600 Watt

                              Dus je verse lucht komt boven binnen en je zuigt ook boven af
                              als ik het verhaal goed begrijp en naar de foto's kijk?

                              Hoe moeten je plantjes op de bodem dan ooit verse lucht krijgen?

                              Ik zie het voordeel nog niet, je probeert toch zoveel mogelijk verse
                              Co2 rijke lucht rondom je plantjes te krijgen!

                              Of je moet je boven inlaat naar beneden verlengen met rondom uitstromers!

                              Comment

                              Bezig...
                              X