Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

    Korting op 420shop
    hallo hier dan een intro over me klein project gemaakt door dylano22 en p_chanell

    heb samen met een maat van me(p_chanell) besloten dat we klein gaan beginnen p_chanell op led dylano22 op hps 150W
    ik heb me kast al klaar alles zelf gemaakt heel wat werk en centjes maar het is het meer dan waard
    ik zal jullie de kast eens aten zien sorry van de foto`s maar weet nog niet hoe ze te keren ze komen telkens toch het zelfde op de topic te staan

    kast (8).jpgkast (6).jpg kast.jpg


    nou dat is dus de kast zit nog een bureau aan gemaakt zodat het er wat mooier uit ziet ma das voor jullie niet interessant
    nou van onder zo als jullie zien trekt hij verse lucht aan
    aan de binnen kan staat dan een lekbak er over heen zodat het licht niet naar buiten komt
    de kast zelf is 60x60 binnen kant dus er passen 9x7l potten is tegen elkaar maar heb er vandaag vier x 11L onder gezet en een van 7L
    dus heb een totaal va 5plandjes heb gewoon stek genomen van een vriend van me die die over had dus geen zaad volgende keer wel
    hier dan een foto van me lekbak houd wel rekening er mee dit is allemaal op maat gemaakt heeft bijna 3weekjes geduurd voor hij klaar was (compleet)

    dus het is niet zo effe 123 en het staat
    kast (4).jpgkast (7).jpg
    dan gaan we over na het licht heb een hps lamp van 150W er in gehangen 250W leek me te warm worden
    kast.jpg
    heb er twee koolstof filters boven gehangen van 245m3 per.u met twee buis ventilatoren van rond 100mm 205m3 per.u
    een staat op continu stroom dus draait dag en nacht de andere staat geschakeld me de lamp i.v.m. warmte h
    ier wat foto`s vande filters
    kast (2).jpg
    boven in de kast is een aparte ruimte daar word de filterde lucht ingeblazen en door twee openingen aan de boven kant van de kast kan de warme lucht ontsnappen heb op de kamer een raam op kiepen staan dus komt genoeg verse lucht binnen (denk ik ) zal blijken naar eerste oogst
    kast (10).jpg
    de klep die je ziet kan dicht dus het is lucht dicht
    nou dan nog een foto van me hygrostaat zodat jullie de temperatuur kunnen zien helemaal boven in max 30graden
    midden van de kast 26 a27 graden met licht aan
    licht uit is het tussen de 21 a25 graden binnen in het kastje
    kast (9).jpg


    nou hoop hierbij jullie genoeg info gegeven te hebben
    zijn er vragen hoor ik het graag
    ik ga vanavond nog een stukje zetten
    ma dan met de plantjes maar die staan er net pas onder
    veel kweek plezier gr dylano

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    hallo heb door gegeven dat p_chanell de naam van een vriend is maar die naam was/is al in gebruik
    dus heb zijn naam verandert naar pchanell (https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...light=pchanell)
    dus volg ons dadelijk en jullie zien wat we er van maken
    veel kweek plezier
    Attached Files
    Last edited by Dylano22; 17 April 2016, 15:04.

    #2
    Re: Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

    Ziet er erg netjes en leuk uit!

    Ik weet niet hoe groot je ruimte is, en misschien heb ik het mis maar
    heb je er ook rekening mee gehouden dat het soms verdomde makkelijk
    is als je van twee of drie kanten bij je plantjes kunt, zeker als ze wat groter worden!

    Succes en veel kweekplezier!

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

      Hoi dylano je bent flink aan klussen geweest ziet er goed en netjes uit
      Op je eerste foto zie ik wat licht uit de kast komen houd er rekening mee dat als er licht naar buiten kan ,er ook licht naar binnen kan !
      en hier kunnen je plantjes stress van krijgen en doorschieten of zelfs ballen gaan vertonen .
      Kom zeker even kijken af en toe.

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

        hey Old Dagga

        de ruimte is 60x60 cm binnen kant hoogte zoon 175cm ik kan alles makkelijk er uit halen en gewoon in de kamer verzorgen als dat zou moeten
        nonsense

        ik kan dat beetje licht niet weg krijgen i.v.m. me scharnieren alles geprobeerd maar het licht kan niet binnen heb in de kast gestaan met licht uit en volle zon op het huis dus dat mag ook geen problemen geven

        maar wel tof dat jullie er zo snel bij zijn en me er op wijzen maar heb dit niet alleen gedaan zijn hier met drie man aan het werk geweest dus hebben meeste problemen hopelijk opgelost

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        hey Old Dagga

        de ruimte is 60x60 cm binnen kant hoogte zoon 175cm ik kan alles makkelijk er uit halen en gewoon in de kamer verzorgen als dat zou moeten
        nonsense

        ik kan dat beetje licht niet weg krijgen i.v.m. me scharnieren alles geprobeerd maar het licht kan niet binnen heb in de kast gestaan met licht uit en volle zon op het huis dus dat mag ook geen problemen geven plus ik draai overdag dus dan heb ik dat probleem ook nie

        maar wel tof dat jullie er zo snel bij zijn en me er op wijzen maar heb dit niet alleen gedaan zijn hier met drie man aan het werk geweest dus hebben meeste problemen hopelijk opgelost

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

          O dylano het is best simpel op te lossen door een strook plastic over de naad heen te nieten
          Je pakt een strook ongeveer 20 cm breed met de hoogte van je kast en niet deze aan de binnenkant aan de kastwand
          dan doe je de deur helemaal open en niet je het aan de deur
          zorg voor een klein beetje speling dat als je de deur dicht doet het naar binnen plooit en niet tussen de deur komt

          Als je straks gaat bloeien dan draai je op 12/12 uur en de dagen buiten worden steeds langer
          dus straks zit je ermee dat er wel degelijk licht naar binnen (kan) komt in je nachtperiode .

          Succes

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

            Ziet er goed uit!
            Ben benieuwd hoe het verder gaat
            Groene vingers

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

              Mooi hokje, ben ook benieuwd naar de resultaten.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

                hallo allemaal

                ten eerste bedankt allemaal voor jullie reacties
                ik/wij vinden het heel tof om al volgers te hebben

                heb gister belooft om foto`s nog te plaatsen heb gister geen tijd meer gehad helaas
                ik heb de stekjes gister morgen binnen gekregen waren mooi door geworteld
                dus heb ze in bekertje gezet van 250ml met een gat aan de onder zijden
                aarden goed aangedrukt niet te hard ma dat het vast blijft zitten
                vervolgens louw water erbij gepakt met plagron wortelstimulator
                een ph van 5,5 en een ec van 1,2
                elk bekertje 5sec onder water gehouden met de aarde
                vervolgens ze onder de 150w lamp gezet met die op zoon 30cm afstand van de bovenkant plant
                ben vanmorgen gaan kijken
                heb de bekers omgedraaid om te kijken of de wortels al door de aarde heen waren gekomen
                en ja hoor werd heel blij het werkt dus
                keek toen wat verder zag ik al spint zitten in de stekjes heel klote maar niks meer aan te doen
                dus heb toen ma van aptus de dislike erbij gepakt
                Aptus-Bio-Shark-Dislike-100ml.png
                1L water louw met 2ml dislike
                en elke stek even onder gedompeld
                vervolgens even beetje uitgeschud op de kop zodat de overtollige bestrijding er af kon druppelen
                en dus niet in me aarde terecht kwam
                heb uurtje gewacht en ze vervolgens om gepot naar vier x 11L en een x 7L
                elke pland 100ml voedings-water gegeven met plagron wortel stimulator plagron pure zym en terra grow van plagron
                weer met een ec van 1,2 en een ph van 5,5
                20160416_150344.jpg de stekken die hier staan zijn de zelfde als bij pchanell zelfde leverancier
                er zullen nu mensen zijn die denken waarom heeft hij nu die zeiltjes over de aarde gelegd
                iedereen die dit niet doet krijgt:
                uitdroging van de aarde aan de boven zijden zoon 3cm
                veel verdamping van de voeding
                boven in geen wortel dus alleen onder in

                nou ik heb dit gedaan zo blijft me aarde lekker vochtig kost het me zelf minder geld met voeding
                de plant ook echt alles op neemt
                en ga ik dadelijk van onder voedden dan stijgt me voedings- water ook door de hele pot en niet allen de onderste laag word dan nat
                dit is een test ma denk zelf dat dit wel werkt ma dat merken we wel

                ik heb zelf een schema gemaakt van plagron met goede ml enz en vakken waar we zelf onze ph en ec kunnen invulen
                en in toekomst terug kunnen zien dus kunnen groeien met kleine aanpassingen
                20160416_150319.jpgplagron.jpg
                we doen alles uitmeten dus werken hier ook met ph en ec meter`s

                verder had ik zelf nog van canna de blad voeding liggen dus die gaan we dan ook maar gebruiken
                canna blad voeding.jpg

                ga morgen ze pas voor de eerste keer inspuiten ivm de dislike morgen ga ik ze ook toppen zodat ik zeker weet dat ze me kast niet uit gaan groeien

                heb dan om te eindigen nog een foto van uit onder in de kast nar boven zodat jullie het allemaal wat beter kunnen zien
                20160416_150358.jpg

                ik /wij wenssen jullie veel kweek plezier en horen graag van jullie gr dylano22 en pchanell
                Last edited by Dylano22; 17 April 2016, 14:51.

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

                  Succes man!
                  Groene vingers

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

                    Zo zeg, netjes gedaan.

                    Veel succes met de kweek, kijk graag mee
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

                      ferm knutselwerk daar kerel...ghebt er wel verstand van!! welke aarde gebruik je want die is vaak ook al goed bemest,ik wens u veel succes en zou zeggen scrog that shit!fijne bezigheid plus mooie resultaten op kleine ruimtes!! en interessant on naar te kijken hehe??neenee kijk zowizo mee hier grts

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

                        hey thanx voor de reactie ik werk met de lichtmix aarde zonder voedingstoffen
                        wil alles zelf afmeten en zo veel mogelijk dadelijk experimenteren (per oogst)
                        en er op gegeven moment maximale eruit halen

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

                          Nice, dat ziet er mooi uit allemaal.
                          Mooi strak lekbakkie blauwduimpjuh.png
                          Alleen de elektra binnen in de kast ben ik niet zo'n fan van, dat snap je.

                          Ik vroeg me af of dat Dislike niet voornamelijk preventief is ?
                          Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb wat rondgekeken en zag overal 'preventief' bij de beschrijving staan.
                          Wel de enige goeie manier dat je ze gedoopt hebt, dan raak je ze zeker.
                          Nahja, je ziet het natuurlijk vanzelf, als de spintjes niet meer bewegen.
                          Ik zou het nog wel een keer herhalen misschien ? Met een weekje ertussen, ivm eventuele eitjes die uitgekomen zijn.
                          Voila, ziet er goed uit, jammer dat je geen 250W hebt op dat oppervlak, maar ik ben benieuwd wie van jullie beiden het beste resultaat haalt
                          Succes!
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

                            hey qnq

                            ik snap dat niemand er een fan van is om allles in de kast te zetten maar zit hier met een kleine jongenman die het allemaal interessant vind vandaar ook het slot erop
                            ik ben naar de growshop geweest en hun gaven me meteen dislike dus neem aan dat het goed zit
                            herhalen doe ik het zeker nu na ongeveer week ander half en dan weer en zo door tot ik zeker weet dat het weg is
                            ik heb zelf bewust de keuzen gemaakt om 150w te gebruiken was bang dat ik niet met de warmte weg kom en beter als nu kan bijna niet
                            geef zelf toe licht aan bij de plantjes 25/26grade en echt boven in de kast 29/30graden max met licht uit valt thuis te regelen met de verwarming ma dat zit ook tussen de 20 en 25 dus mag eerlijk gezegd toch ook niet klagen voor eerste kweek

                            en wie van ons meer haalt is niet belangrijk willen kijken wat beste voor ons werkt en waar we samen in toekomst mee door willen groeien

                            grtz dylano22

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            hallo iedereen

                            hier dan weer wat foto`s
                            20160418_045736.jpg20160418_045746.jpg20160418_045825.jpg20160418_045840.jpg



                            zet er gelijk even me vrouwtjes er bij van buiten ;P

                            20160418_124637.jpg

                            dan ben ik zelf nog uit zaad aan het op laten komen om dadelijk ook buiten erbij te zetten ma dan op cocos
                            puur kijken wat het doet en buiten staat alles op 7L potjes zodra ze erinstaan zet ik er ook foto`s van bij.

                            Bijna vergeten ik heb vandaag ook de planten bij ons beide getopt.

                            grtz dylano22 veel kweek plezier
                            Last edited by Dylano22; 18 April 2016, 18:54.

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn eerste kweek 150W op 60x60 dylano22

                              hier weer een update

                              vandaag effe weer gekeken
                              en wat foto`s gemaakt
                              heb afgelopen vrijdag elke plant 100ml groei voeding gegeven
                              tot en met zondag licht op 18/6
                              en maandag omgezet na 12/12
                              zit nu dus op dag twee bloei
                              vandaag voor de eerste keer bloei voeding gegeven
                              elke plant 200ml geven
                              met een ec 1,3 en ph 5,8
                              20160420_205153.jpg20160420_205159.jpg20160420_205219.jpg20160420_205235.jpg20160420_205231.jpg20160420_205224.jpg

                              en zo staan ze er nu bij ben er zelf wel tevreden over
                              hoop dat jullie ook tevreden zijn
                              jullie horen van mij
                              veel draai plezier gr dylano22

                              Comment

                              Bezig...
                              X