Goedemiddag,
Na drie zomerseizoenen buiten te kweken, heb ik besloten om naar binnen te verkassen
. De locatie betreft een kelder met een temperatuur van 11 graden en een luchtvochtigheid van ±70%. 11 graden is niet de ideale temperatuur om de dames groot te brengen en de kelder in zijn geheel verwarmen is ook geen optie i.v.m. energie kosten. Dus vandaar dat ik langs de bouwmarkt ben geweest om wat hout (22x48mm) te halen voor een hok, zodat het klimaat wat beter te beheersen is. Het hok heeft de inwendige maten van 100x170x210cm (l x b x h). Het houten frame staat. Het idee verder is om de buiten- en binnenkant verder af te werken met gipsplaten. Tussen de platen zal isolatie materiaal komen, zodat de temperatuur 's nachts te regelen is met een kachel en overdag de temperatuur te regelen met een ventilatie systeem. De verse lucht zal via de onderkant van het hok aangevoerd worden (toevoer ventilator??), met lucht uit de kelder (11 graden, luchtvochtigheid 70%). De warme lucht in het hok wordt rechtstreeks naar buiten afgevoerd via een ventilatie schacht.
Het apparatuur heb ik nog niet aangeschaft, mijn budget ligt op ±500 euro. Advies is zeer welkom over het inrichten van het hok, zodat het klimaat goed beheersbaar is. Ik vind het belangrijk dat de kweekruimte veilig wordt ingericht, zodat brand voorkomen wordt. Het idee is om te beginnen met één lamp van 400 of 600 watt en deze later misschien uitbreiden naar twee lampen.
Schermafbeelding 2016-04-21 om 17.54.12.jpg
Na drie zomerseizoenen buiten te kweken, heb ik besloten om naar binnen te verkassen
Het apparatuur heb ik nog niet aangeschaft, mijn budget ligt op ±500 euro. Advies is zeer welkom over het inrichten van het hok, zodat het klimaat goed beheersbaar is. Ik vind het belangrijk dat de kweekruimte veilig wordt ingericht, zodat brand voorkomen wordt. Het idee is om te beginnen met één lamp van 400 of 600 watt en deze later misschien uitbreiden naar twee lampen.
Schermafbeelding 2016-04-21 om 17.54.12.jpg

Comment