Dag 9 van kweekje
Collapse
X
-
-
Re: Dag 9 van kweekje
Vandaag staan de dames er mooi bij. Ruikt en ziet al dat ze beginnen met bloeien. Hoop wel dat ze nog een stuk groter gaan worden, maar mag tot nu toe zeker nog niet klagen.
13220133_1540184489621298_55115376_n.jpg13236287_1540184506287963_1728091253_n.jpg13245825_1540184499621297_683776343_n.jpg13249323_1540184509621296_1805893438_n.jpg
Luchtvochtigheid problemen zijn opgelost, evenals de temperatuur. Je moet gewoon spelen met de spullen die je hebt merk ik, en als je dat onder de knie hebt moet het geen probleem meer zijn
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
De plantjes heb ik net gemeten en de kleinste is 22 CM en de grootste 30 CM.
Ik zit nu op 25 dagen +/- en moet zeggen dat de planten de laatste 3/4 dagen echt hard groeien (ervoor aanzienlijk minder).
Iemand enig idee of ze op schema liggen kwa groei, aangezien ik alleen heel veel lees over hoe groot ze kunnen worden. maar weinig tot niets over hoeveel CM ze gemiddeld groeien en tot wanneer ze blijven groeien.
Ene keer lees ik dat ze 6 weken groeien, de andere keer dat ze blijven groeien tot aan einde kweek.
Thanks voor de info alvast!
Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee
Comment
-
Re: Dag 9 van kweekje
Autoflowertjes staan lekker in de bloei. Tot nu toe ziet het er heel erg goed uit allemaal
13219626_1133615323327942_1351000275_n.jpg13228152_1133615296661278_2110462471_n.jpg13233433_1133615416661266_1537136063_n.jpg13235732_1133615496661258_520111839_n.jpg13235970_1133615483327926_799347419_n.jpg13236025_1133615443327930_1091975329_n.jpg13249500_1133615276661280_528083619_n.jpg13249521_1133615393327935_1541927038_n.jpgIk ben ooit gebeten door een haai in me been..
Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee
Comment
-
Re: Dag 9 van kweekje
Hee, hoe hard ze groeien is erg afhankelijk van meerdere zaken.
Het meten van lengte is daarom in iedere opstelling anders, er zijn wel richtlijnen maar het word niet zoals een percentiel gedaan bij een bevalling
Het belangrijkste verschil zit hem vooral in wattage (verschil tussen philips tornado 23watt en bijv een gavita 1000watt) en soort (ja er is zeker verschil tussen snelle en trage groeiers) en natuurlijk een optimaal comfort verzorgen voor je dames. het kan zijn dat ze even wat tijd hebben genomen om wortels te maken en dat dit leek alsof ze niet zo snel gingen?
en ehh lengte, ik denk dat je meer omvang ofzo bedoelt? Je plantjes zien er naar mijn idee qua omvang gezond (belangrijkste toch?) uit, lengte zegt niet zoveel als er 20cm tussen de internodes zit heb je een hoge plant maar komt er niet veel vanaf.
Ik zit nu terug te lezen, en over dat groeien.. je plant groeit afh. van soort ,en jou manier van kweken gemiddeld een week of 2 door, je kent de SCROG methode? als je verslagen terugleest kun je naar datums kijken en zien dat het op een gegeven moment stopt, en bij scrog de planten tussen het ''screen'' zitten en niet echt meer groeien (behalve topgroei)
In de periode van voorbloei is het vooral lichte strek wat optreedt , hier heb ik nog wat info over maar dat moet ik terug zien te vinden
Ook hier weer zijn er veel verschillen, de ene soort groeit nog 3 weken door en de andere stopt na 3 dagen al met groeien en vertoont al voorbloei.
Om nog niet te spreken over verandering met voeding of lichtregime, hiermee kun jij (onbewust of bewust) je plantjes sturen en kan de ene langer groeien.
moraal: er is geen pijl op te trekken, meten is niet accuraat genoeg en het is toch een beetje op het oog en ''fingerspitzengefühl''
Gr JHComment
-
Re: Dag 9 van kweekje
Duidelijke informatie. Bedankt daarvoor.
Ze zien er inderdaad gezond uit en zijn nu een centimeter of 35/40 (waar ik heel tevreden mee ben). De planten zijn sinds gisteren zeker dus 5 CM en groter gegroeid!!!
Verder zie ik dat de toppen vrij snel aansterken sinds de bloei is ingeslagen.
Heb inderdaad veel gelezen over scroggen, en dat is ook iets wat ik met me volgende kweek ga doen (welke ik ondertussen ook al aan het starten ben).
Heb dat wel nog nooit gedaan, maar dat maakt het niet minder leuk.
Eens kijken hoeveel me autoflower dames gaan opbrengen qua oogst. Zou leuk zijn een eerste en meteen succesvolle kweek achter de rug te hebben.Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee
Comment
-
Re: Dag 9 van kweekje
Jazeker, maar moet zeggen dat het tijdens het hete weer al opgelost was.
Op het moment wel makkelijker om het te controleren. Het is nu gemiddeld 26 graden met een luchtvochtigheid van +/- 40%
De grootste plant is tot nu toe 53CM en de kleinste 48CM. Gaat lekker hard nu. Hopen dat ze een CM of 60 aanhouden en wat flinker worden. Zo ziet het er wel naar uit te gaan gebeuren tot nu toe.
toppen zijn vol in de maak. Zal morgen eens wat nieuwe foto's laten zien
Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee
Comment
-
Re: Dag 9 van kweekje
13245899_1135198936502914_509231292_n (1).jpg13249548_1135198956502912_1543267143_n (1).jpg13250351_1135198893169585_116196079_n.jpg13275629_1135198876502920_6507960_n (1).jpg13277964_1135198923169582_552810578_n (1).jpg13277972_1135198973169577_980442908_n.jpg13285652_1135198836502924_1707295972_n.jpg
Hier dan de foto's
Sommige zullen ze wellicht 2x zien vandaag, aangezien ik ook een topic open heb staan vanwege bladproblemen voorheen en daar voor adviezen terecht kan.
Ze gaan lekker!!Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee
Comment
-
Re: Dag 9 van kweekje
Nou ze gaan me deze week toch wel een partij lekker hoor. Toppen beginnen rustig aan mooi aan te dikken en de planten groeien nog eventjes door.
Had wat problemen met gele bladpuntjes voornamelijk bij een plant heel erg. Op kunnen lossen et PK13/14, waar ik eigenlijk al mee had moeten beginnen eerder.
Andere planten hadden geen last van bladpunten vergeling, op wat enkele bladen na maar bijna niet zichtbaar. Schijnt ook niet verder te trekken na het geven van PK13/14.
Had maar een kleine aantal ML op 5 liter gegooid, maar toch zag ik wel dat de bladmonden een beetje begonnen te trekken gisteren. Dat is wel weer zo goed als weggetrokken na vandaag. Toch maar een beetje uitkijken met dat spul.
Hieronder wat foto's van hoe ze er momenteel bij staan
Keep you all posted!
13275731_1542875076018906_319168994_n.jpg13281930_1542875012685579_1047223133_n.jpg13282213_1542875092685571_891934771_n.jpg13285817_1542875039352243_2108983935_n.jpg13292752_1542875019352245_995905150_n.jpg13292758_1542875022685578_360173089_n.jpg13293222_1542875059352241_621284296_n.jpg13293322_1542875082685572_1177228638_n.jpg13296254_1542875096018904_1826303607_n (1).jpgIk ben ooit gebeten door een haai in me been..
Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee
Comment
-
-
Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee
Comment
-
-
Re: Dag 9 van kweekje
Even een update tussendoor.
De planten doen het lekker. PK13/14 heeft de vergeling van de bladpunten gestopt lijkt het, mooi
Toppen zijn lekker aan het aandikken, en er komen er ook steeds meer bij.
Temperatuur schommelt een beetje tussen de 26 en 30 graden aangezien het hier nu rond de 30 graden buiten is. Maar op zich neem ik er wel genoegen mee zo. Zie geen problemen voor zover.
Bladmondjes zijn iets gaan sluiten na het geven van PK13/14, maar dat trekt mooi bij. Voor zover ik het zelf zie staan ze gewoon heerlijk in de bloei.
13293060_1544092032563877_1143522081_n.jpg13293138_1544092059230541_234624830_n.jpg13295338_1544092025897211_1079507678_n.jpg13329735_1544092045897209_1738669619_n.jpg13329765_1544092085897205_717120540_n.jpg13335462_1544092089230538_2129915813_n.jpg13335466_1544091995897214_1782513866_n.jpg13335484_1544092012563879_1240114163_n.jpgIk ben ooit gebeten door een haai in me been..
Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee
Comment
-
Re: Dag 9 van kweekje
Toppen dikken mooi aan, en er schieten nog steeds op meerdere plaatsen haartjes uit om toppen te ontwikkelen.
Vandaag enkel wat problemen met dicht gaande bladmondjes, voornamelijk door PK13/14 is mijn vermoeden. Alhoewel het ook 30 graden was de laatste paar uurtjes in de tent.
Laat ze nu lekker slapen, en vanaf morgen alleen nog maar water.
Begint er mooi uit te zien. Heel erg benieuwd hoe dit af gaat lopen.
13295284_1544568965849517_1912547493_n.jpg13296281_1544568959182851_545165949_n.jpg13318438_1544568829182864_818913855_n.jpg13329711_1544569002516180_1364833095_n.jpg13330487_1544568799182867_783905326_n.jpg13335192_1544568945849519_1103332364_n.jpg13336262_1544568942516186_783916364_n.jpg13342148_1544568972516183_1545329282_n.jpgIk ben ooit gebeten door een haai in me been..
Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee
Comment
-
Comment



Comment