Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x northenlight AF! Raad is zeker welkom!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x northenlight AF! Raad is zeker welkom!

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ga voor het eerst paar plantjes op mijn balkon proberen te kweken. Ik heb er helemaal geen verstand van hoe alles werkt, wel vele veeeele verslagen gelezen! Dus iedere Hulp is geweldig.

    Dit is wat ik heb ;

    2x AF northenlight van het merk Magicseeds

    Potgrond
    PH meter(analoog)
    Ontkiemt in wcpapier

    Na het ontkiemen 2dagen in een potje/beker gepot

    1 staat nog in het potje (dag3)en gaat in een 40L badkuip.
    Andere staat in een 10L pot(hoop dat dat kan?)
    Attached Files

    #2
    Re: 2x northenlight AF! Raad is zeker welkom!

    in een 40 liter badkuip ist moelijk wassen gvd das wel krab aan.
    vertel eens wat mer mschien dat me interesse word gewekt
    .

    Comment


      #3
      Re: 2x northenlight AF! Raad is zeker welkom!

      Bedank voor je reactie flintstoned,

      Ik heb normale potgrond van de AH gekocht en een handje kalk van de gamma erdoorheen gemixt.
      Na het ontkiemen heb ik haar in een 10L emmer overgepot. (1) .. (2) wou ik gaan potten in een
      40L maar maak er maar een 20L van denk dan maar?

      Even voor de gemakkelijkheid plantje (1)en(2)

      Het andere plantje heb ik nog niet overgepot ik dacht als ik al wat verkeerds heb gedaan met plantje(1) kan ik met plantje(2) me fouten leren.

      Ik heb een phmeter van de gamma een analoog voor 10,- gekocht. Alleen valt my op waar ik het ook instopt hy op ph7 blyft staan. Heb een testje gedaan in azijn en dan springt ti na 5-6ph maar dat is onmogelyk? Heb veel over calibreren gelezen alleen dit een analoog zonder knopjes... dus valt niks te calibreren tog? Ik zal zo even wat fotos uploaden van me plantjes (1) en (2)

      Bedankt voor het interesse uberhaud!

      Comment


        #4
        Re: 2x northenlight AF! Raad is zeker welkom!

        Zoon PH meter is eigenlijk weggegooid geld. Het ding meet enkel de PH juist als je pot veel te nat staat en als die punt van de meetsonde corrodeert werkt ie al helemaal niet meer. Die meter kun je dus vergeten.

        Comment


          #5
          Re: 2x northenlight AF! Raad is zeker welkom!

          Oh echt, ze zeide tegen my dat deze goed was!
          Gellukig heb k het bonnetje nog en 30dagen garantie.. dus ga ik hem maar terugbrengen dan.. ik zag dat ze ook een digitale verkopen van rond de 12,50. Ph senso 1. Is dat wat? Ik zag ook veel duurdere maar heb daar op dit moment het geld nie voor helaas. En wat raad u/jy me aan met plantje (2)? Andere soort aarde? Ik heb geen growshop/boerenb(h)ond in de buurt helaas die wel speciale aarde verkoopt speciaal voor me plantjes.
          Last edited by northenlightje; 19 May 2016, 09:26.

          Comment


            #6
            Re: 2x northenlight AF! Raad is zeker welkom!

            40 ltr is echt niet nodig voor een AF en zou ik personelijk niet doen

            hoe wil je dat water gaan geven ? dan een 40 ltr en een af erin ?

            11 tot 18 ltr is echt genoeg voor een AF
            sigpic
            LED there be light

            Comment


              #7
              Re: 2x northenlight AF! Raad is zeker welkom!

              Oke, ik ga zo even langs de praxis en haal ik een 11-18L pot. Waar kan ik 1,2,3, goeie aarde halen weet iemand dat toevallig? En of de ph senso 1 digitale meter te gebruiken valt?.

              Bedankt

              Comment


                #8
                Re: 2x northenlight AF! Raad is zeker welkom!

                zag dat ze ook een digitale verkopen van rond de 12,50. Ph senso 1. Is dat wat?
                Die werken al even slecht zelfde probleem. ze meten enkel iets als de grond te nat is en die sonde corodeert binnen een mum van tijd en dan is de meter kaduuk.

                Comment


                  #9
                  Re: 2x northenlight AF! Raad is zeker welkom!

                  Je kan Aarde gewoon online bestellen -> je betaald alleen meestal 8 euro voor verzenden dan omdat het nogal een gewicht is.

                  Ik heb online al een keer plagron lichtmix en bio bizz licht en een keer een zak pre mix van Bio bizz besteld.

                  hoef ik zelf lekker niet met 50ltr te gaan lopen kutten en te tillen.

                  werkt perfect en volgens mij heeft elk tuin centrum tegenwoordig ook een bezorg iets
                  sigpic
                  LED there be light

                  Comment


                    #10
                    Re: 2x northenlight AF! Raad is zeker welkom!

                    40 ltr kun je echt wel gebruiken en raad ik ook aan. Ik gebruik 65L voor AF. Hoe groter de pot hoe groter de plant, minder tekorten en minder makkelijk fouten maken!

                    Comment


                      #11
                      Re: 2x northenlight AF! Raad is zeker welkom!

                      Hmm meningen verschillen hierover dus...
                      Weet je wat ... ik stop hem in de 40L
                      En vandeweek koop ik een 18L erby en koop ik een nieuwe AF erby en test ik gewoon wat beter is.

                      Is het wel oke dat ik een handje kalk by mn potgrond hebt gestopt?

                      Als ik lightmix haal en een flesje groei/bloeivoeding is dit voldoende? Of moet ik nog wat meer halen?
                      De PH meter breng ik terug en koop ik wel wat anders kryg me geld niet meer terug begreep ik alleen een tegoedbon iemand nog suggesties wat ik rond de 10,00 kan halen by de praxis wat ik in de toekomst nodig zou kunnen hebben voor plantjes?

                      Comment


                        #12
                        Re: 2x northenlight AF! Raad is zeker welkom!

                        Zelf vind ik dat je af meteen in de eindpot moet zetten en niet verpotten. AF in 11 liters hmm dan zal je moeten bijvoeden in 40 liter kan ze de gehele run doen op de voeding die in die 40 liter zit. Voordeel van een grote pot is dat het vochtgehalte de ec en ph minder gaan schommelen en je een grotere kalkbuffer hebt..

                        Een handje vol kalk op 11 liter is echt wel veel! Ca concureerd kwa opname met Mg en K heb je dus te veel kalk in je grond dan zl je een Mg en k blokade tegen komen.

                        Comment


                          #13
                          Re: 2x northenlight AF! Raad is zeker welkom!

                          closed
                          Attached Files
                          Last edited by northenlightje; 29 May 2016, 14:18.

                          Comment

                          Bezig...
                          X