Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e verslag : NLX

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Re: 2e verslag : NLX


      bedankt, jazeker juist bij 1 plant staat beetje te kaal denk ik maar de rest staat er beter bij de groote bladeren stonden in de weg voor de toppen, dus ik heb ze weggedaan voor meer licht. zal straks een nieuwe update doen met foto's

      Greeetzzz
      Why drink & drive i'f you can smoke & fly

      Comment


        #18
        Re: 2e verslag : NLX

        Weer een weekje verder nu en het gaat lekker. Heb alleen meeldauw als extra uitdaging er bij gekregen, maar daar heb ik meteen Silinal voor in huis gehaald en de plantjes een flinke douche gegeven. TMV virus valt verder weinig nog van te bespeuren eigenlijk Hier en daar wel een kromme vinger maar echt weinig. De groei van deze plant/ontwikkeling van toppen verbaast me het wil echt wel! Ze zijn nu 40-50 cm hoog en nou ja bekijk de foto's zelf maar.

        Beginnende meeldauw



        Vult al aardig

        greetZ

        PS: misschien beetje late vraag, maar hoe kan ik berichten in mijn topic krijgen zonder die "Re:" --> Re: 2e verslag : NLX
        Last edited by nosferatu; 2 May 2009, 09:02.

        Comment


          #19
          Re: 2e verslag : NLX

          Denk dat de plantjes nu beetje gestresst zullen zijn.
          Gisterochtend wakker, lamp deed t niet.
          Nieuwe lamp dr in, deed ie t ff, savonds toen die aan moest gaan ook niet. Ok, de trafo zal het wel zijn. Heb die avond maar een staande lamp er in gezet een beetje zodat ze wel licht hebben. Op werk aan een kerel gevraagd van wie ik weet dat ie ook ooit heeft gehobbyd of het aan de trafo kon liggen. Heeft ie me eentje gegeven, en ik heb nu voor de verandering een hamerslagkap gekocht inc nieuwe bulb. Alles aangesloten deed nog niks het. Ik dacht wtf man. Heb het hele zooitje, dus ook me eigen trafo enzo de huiskamer in en alles aangesloten. Deed het gewoon. Oude lamp gepakt, deed het ook. VAAAAAG. Heb meteen een nieuwe kabel tussen de trafo en de lamp gedaan want tja, meteen maar alles goed doen he? Met die oude kabel heb ik ook een sluitinkje gehad ofzo dus tja Nou ja, alles doet het weer, ik uit de stress en ik hoop de plantjes ook. Was nota bene de spiegelkap uit me klauwen geflikkerd op een plant die meteen geklieft was! Bij elkaar gebonden en hopen dat t werkt
          Jaja, een hoop pech en gezeik weer deze ronde maar gewoon ff volhouden en geduld hebben Over een paar dagen een foto update dan maar weer

          Groetjes

          Comment


            #20
            Re: 2e verslag : NLX

            Nou Nosferatu, je hebt het maar zwaar lees ik. Er is inderdaad niets minder als de boel niet lekker werkt. Gelukkig ben je er weer vanaf. Is die plant van bovenaf doormidden gespleten door je kap?

            Hoop dat je meeldauw ook weg is trouwens, ondanks dit alles zien ze er zeer mooi uit Lekkere volle bak daar.

            Greetzz

            Comment


              #21
              Re: 2e verslag : NLX

              idd,lekker mooi oerwoud daar...

              en ja je hebt al wel wat tegenslag gehad lees ik,hopelijk gaan ze nog steeds goed!

              veel succes verder nog!

              grtzzz

              Comment


                #22
                Re: 2e verslag : NLX

                Bedankt mense
                Ja van die ene plant is een grote zijtak zowat eraf geslagen, hing er nog wel stevig aan dus denk dat t wel los zal lopen. Morgen ff fotoupdatetje dan maar

                Comment


                  #23
                  Pic update:





                  Planten zijn nu al een week uitgegroeid ongeveer, 40-50 cm hoog. De THC kleeft al aan de toppen Heb alleen een klein bladprobleempje denk ik, worden een beetje bruinig hier en daar, maar daar ga ik voor naar de shop want ik moet toch ijkvloeistof halen Straks voor het licht uit gaat nog ff de antimeeldauw behandeling.. Met de "gekliefde" plant nog geen problemen eigenlijk, denk dat ie weinig last heeft er van nadat ik m dichtgebonden heb. Ik was er zowiezo snel bij natuurlijk Als ik het zie zoals het nu gaat vergeleken met mijn vorige kweek heb ik wel iets hogere verwachtingen
                  Geniet maar van de pics (heb een betere camera dan vorige kweek )

                  Greetz

                  Comment


                    #24
                    Weer een updateje
                    Weinig te melden, alleen dat het bladprobleem niet erger is geworden op zich.



                    die 2 toppen zijn wel de "toppers" anderen zijn wat minder in ontwikkeling maar dat komt nog wel. De grond was waarschijnlijk te hoge ph (bladprobleem) en heb ze soort van gespoeld met lagere ph en voeding, dus daar moeten ze nog van bijkomen dan. Had ze in het begin normaal kraanwater gegeven, dus misschien dat de bodem al te hoge ph had voor ik ze voeding en ph- gaf. De volgende kweek gebeurt dat natuurlijk niet... dus dat gaat dan niet meer fout Ik laat de grond nu al een paar dagen drogen, morgen krijgen de meesten weer een waterbeurtje, met ph- tot ph 5.8 natuurlijk. Ben nog steeds aan het leren en proberen en denk dat t nog een paar kweken gaat duren voordat het helemaal foutloos gaat (van mijn kant dan)

                    Grtz
                    Last edited by nosferatu; 14 May 2009, 22:38.

                    Comment


                      #25
                      Deze keer geen foto, want er is weinig te zien qua verandering. Ik word wel een beetje huiverig wat betreft de meeldauw. Silinal houdt t op zich wel onder controle, maar de verspreiding gaat gewoon door. Niet echt snel ofzo maar het is er wel. Moet ik na deze kweek mijn tent weg doen? Ben bang dat anders mijn volgende kweek ook besmet raakt..
                      Het is echt teringzooi dat meeldauw. Zou er tegen willen schelden lol Heb net maar de meest besmette bladeren en 2 grote toppen afgeknipt Maar ja, ze moeten niet zo lang meer, nog een kleine 4 weken ongeveer. Ik bespeur al wat bruinende haartjes dus wat dat betreft zit het wel goed. Vanmorgen de eerste keer PK 13/14 gegeven. Morgenochtend maar weer een meeldauwbehandeling geven dan en dan zie ik komende week wel weer of het geholpen heeft. Nou dat was het weer, de groeten!

                      Comment


                        #26
                        Re: 2e verslag : NLX

                        Problemen of niet... dat ziet er daar een aardig mooi onderhouden bos uit

                        Comment


                          #27
                          Re: 2e verslag : NLX

                          Nog een paar weekjes volhouden, khoop dat je je meeldauw onder controle houd. Ik zou je tent niet wegdoen, gewoon goed schoonmaken en ontsmetten met Dettol of iets anders.

                          Greetzz

                          Comment


                            #28
                            Re: 2e verslag : NLX

                            Thx mannen en ijsco, ja denk het maar er komt misschien zowiezo een andere set in de plaats. Heb mijn oog laten vallen op een darkroom 150 compleet op de site van kweektenten.com en misschien dat ik er een darkroom 60 bij neem voor te kweken met zaad. Ik heb daar nu een paar verslagen van gezien en vind dit veel mooier en ik wil dan bubblegum gaan kweken weer Vond dit echt een geweldig wietje. Deze tent kan ik kwijt aan iemand dus ik maak me niet echt zorgen daarover.
                            Nou ja bij deze maar een paar foto's toen het licht uit ging.
                            Denk dat de toppen niet echt groter meer worden, sommige beginnen al behoorlijk wat bruine haartjes te krijgen. Denk dat dat oa ook komt door de 2 dagen geen lamp pas geleden, dus ook geen warmte maar wel stress. Maar goed, volgens mij doen ze het toch aardig goed ondanks al het gedoe

                            Nu zie je ook het bladprobleem waar ik mee stoei. Waarschijnlijk door het niet afgezuurde water, of ik moet overstappen naar andere voeding. Gelukkig zit er ook nog gezond blad tussen.



                            dit is mijn mooiste top, echt een monster. Ook de mooiste en gezondste plant
                            Nou ja dat was het weer
                            Greetz

                            Comment


                              #29
                              Ok, weer een update, en niet zo heel geweldige maar ok.. niet alles in het leven is mooi en goed en lief enzo he
                              Tevens ook de laatste update voor de oogst want die moet eerder om nog wat over te houden van deze kweek. En tja, de oorzaak is meeldauw. Ik heb het hier al meer over gehad, en ook dat ik het heb behandeld een aantal keer met Ecostyle Silinal omdat ik het biologisch wil houden. Dure les in ieder geval, want volgende keer word het zowiezo chemisch aanpakken als ik het weer (meeldauw) krijg. Het heeft dus geen flikker geholpen. Ik heb het totaal 4 x gebruikt en weinig resultaat. De meeldauw zit bijna overal en heb net maar alvast een hele berg weg geknipt zodat het hopelijk de laatste week goed gaat. En dat verdienen die dappere plantjes. Serieus, dat TMV dat ik had in het begin stelt geen reet voor vergeleken bij deze pokkezooi. Om verder te gaan: ik heb heel wat toppen en takken en bladeren verwijderd net, en afgelopen week had ik ook al wat weg gehaald. Het was dus erger dan ik dacht. Ik heb ook een complete plant weg gegooid, en geloof me, daar zaten echt vette toppen aan Maar goed, het is wel een goede leerweg voor later. Beter chemisch behandelen dan je halve oogst de vuilnisbak in, nietwaar? Volgende week zaterdag gaat de schaar erin, dus vanaf vandaag krijgen ze nog 1 keer water en dan helemaal niks meer. Tot die tijd de laatste update dan maar

                              Wat er dus in de vuilnisbak verdween

                              Aan de rechterkant ook wat weggehaald, links wat minder

                              Om naar uit te kijken

                              Meeste meeldauw is er nu dus uitgeknipt en ik zal nog wel wat over het hoofd gezien hebben. Maar ik hoop dat het blijft zoals het nu is...
                              Ik ga nu me nest in
                              Welterusten!

                              grtz

                              Comment


                                #30
                                750 gram nat ongeveer, had besloten dat ze vandaag om moesten ivm meeldauw. Heb zeker meer dan de helft weg kunnen gooien Zonder de meeldauw had t echt een goede oogst geweest! Maar goed, het is mijn 2e kweek, en weer een leerzame geweest. De toppen die bruikbaar zijn zitten wel bomvol THC
                                Denk dat het verder ook wel verstandig is de vloerbedekking in de kamer te vervangen door zeil, want die vloerbedekking zal wel vol sporen zitten nu en het houdt zowiezo meer rotzooi vast dan zeil. Trouwens misschien een tip: AmbiPur geurverspreiders werken echt goed! Denk als ik nog een verslag maak over een tijdje dat ik dan een maak over een kweek vanuit zaad Ik wil daar een 250 watter in hangen dan, misschien zelfs scroggen. Veel te weinig scrogverslagen hier Nou ja, dat was het dan weer

                                Mazzels!

                                Comment

                                Bezig...
                                X