Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

120x120x200, maar dan effe anders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    120x120x200, maar dan effe anders

    Korting op 420shop
    Ik heb twee sets cobs gekocht ter vervanging van mijn hps. Ik wilde 4 cobs hangen, in twee tentjes. Maar dan had ik weer extra materiaal nodig etc. Vandaar volgend ideetje. We kantelen de tent gewoon. 200x120x120.
    De cobs zijn gemonteerd op twee balken van 140 cm, dus om de 40 cm hangt een cob. De hoogte is natuurlijk nu beperkt tot 120 cm. Ik heb wat potten goedkoop ingeslagen waar rozen in gekweekt werden. Die zijn 16 op 16 op 23, dus bijna 6 liter. Hier passen er max 84 van in de tent. Ik denk die ook vol te zetten. Deels fem, deels regulier zodat er wel nog mannen van tussen kunnen. Toppen van internode 4 naar 3 en de onderste 2 dieven, zodat er twee overblijven. Zoiets. Als ze na het toppen onmiddellijk in bloei gaan dan denk ik bonsai wietplantjes over te houden die op die ruimte moeten passen.
    Dus, gaat dat lukken of houden we een oerwoud over waarvan de helft of meer weg kan? Ik ben vooral benieuwd wat die cobs gaan doen. Het licht dat ze in de tent afgeven is in ieder geval al verblindend fel.
    Waar ik vooral met dit idee naar uit kijk is relatief goedkoop (onder 460 watt) een 40 tal soorten te kunnen proeven. Alle zaden komen van promoties of zijn geruild met HJM en k1. Dan heb je er al snel een berg liggen
    Waar ik niet naar uit kijk is zoveel potjes apart gaan water geven. Maar ik had liever geen aarde bak als er mannen uit moesten.

    Any thoughts? Iemand al is zoiets geks geprobeerd?

    #2
    Re: 120x120x200, maar dan effe anders

    dat word water systeempje aanleggen he

    benieuwd naar de pics :p

    groetjes en gl
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

    Comment


      #3
      Re: 120x120x200, maar dan effe anders

      Klinkt erg spannend Beo, ik schuif mijn zetel aan.

      Heb je al proefgedraaid ivm. temperatuur?

      Waterdichte bak organiseren en van onder wateren is een optie maar lijkt mij ook niet ideaal omdat je versch. soorten hebt.

      Succes, echt een leuk experiment!
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: 120x120x200, maar dan effe anders

        Mijn gewone manier van werken is 3 cola flessen te vullen, daar paar drupjes voeding bij indien nodig. Dat gaat nu wsl niet meer lukken Langs onder water geven wordt teveel gefoefel denk ik. Er zal hier vast wel ergens iemand al een soort van druppelsysteem zelf gemaakt hebben. En anders zo'n onkruidsproeier en op het gevoel. We zien wel. Ik heb in de winter tijd genoeg na mijn werk.

        Nee, cobs hebben nog niet proefgedraaid, dat is voor vanavond. Moet de fans van de tweede balk nog aansluiten.

        Comment


          #5
          Re: 120x120x200, maar dan effe anders

          creatieve oplossing
          lijkt me niet fijn voor je rug overigens.

          Comment


            #6
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              *6L zie ik, na nog een keer lezen

              40 potjes ontsmetten en schoon boenen zou ik ook niet blij van worden, ghehe...
              Je hebt wat te doen, succes!
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: 120x120x200, maar dan effe anders

                Ik was mis, die potten zijn natuurlijk conisch... Vond het vreemd dat het altijd ander maten waren op verschillende sites, voor dezelfde afmetingen. Dan zouden ze 4 liter moeten zijn. Ik rekende lxbxh

                Mss is het wel een goed plan om alles op iets tafel achtigs te zetten ja. Voorlopig staat ze gewoon op de grond klaar met een extra laag zwart wit folie op de bodem.

                Comment


                  #9
                  Re: 120x120x200, maar dan effe anders

                  politie kijkt niet naar het aantal lampen,ze noteren het wel,maar of je een grote kweker of kleine kweker ben bepalen ze aan de hand van het aantal planten.dus met weinig licht veel planten beschijnen kan je zuur komen te staan.bij meer dan 50 planten gaan ze kijken of je meerdere oogsten gehad heb,onder de 50 meestal niet.stel ze komen binnen als je nog aan het groeien ben en heel je tent staat vol,dan krijg je een zwaardere straf dan iemand die met 6 keer 600 watt 48 planten in 18 liters kweekt.raar maar waar.led schijnt idiaal te zijn als je beperkte hoogte heb dus schuif me stoeltje aan,veel succes
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment


                    #10
                    Re: 120x120x200, maar dan effe anders

                    Gehehe nice beetje anders is juist leuk!

                    lijkt me een goed plan om bonsai te gaan, denk dat je je hoogte nog wel nodig bent. Moet net passen volgensmij. Je draait de leds op ongeveer 60 watt toch? De 50watters bij mij staan soms al op 30-40cm van het bladerdek af.

                    Ben juist benieuwd hoe het je zal vergaan met de ventilatie, en hoe het dan met de temperaturen zal gaan op verschillende plekken in de tent.

                    is een blumat systeem niet wat voor je?

                    Comment


                      #11
                      Re: 120x120x200, maar dan effe anders

                      Een 60 tal blumats, nah. Ik heb geen hobbies meer in de winter, dus het mag gerust een uurke duren. Alleen moet je er natuurlijk wel elke dag zin in hebben.

                      Jorem, ik kweek al sinds 2007. Dus voor mij maakt het geen verschil. Ik ga er gewoon vanuit dat ik niet gepakt word, zoals anders. Politie heeft hier niks te zoeken.

                      Ondertussen staat de tent op een tafel en dat was de goeie keuze. Ben nu bezig met de potten te vullen en dan kunnen de zaden er in.

                      Comment


                        #12
                        Re: 120x120x200, maar dan effe anders

                        Spannend! Foto's!

                        Zou je ivm het felle licht geen zonnebril of lasbril of iets dergelijks moeten opzetten?
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Re: 120x120x200, maar dan effe anders

                          Topic verplaatst.

                          Doe je ook sweet seeds deze keer?
                          Verder veel succes!

                          Grtz
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment


                            #14
                            Re: 120x120x200, maar dan effe anders

                            Er zitten idd terug sweet seeds tussen, die promo blijft duren Ook zit de nieuwe crystal candy er tussen. De zaden zitten onder de grond. Halfweg was ik mij aan het bedenken dat dit mss niet zo'n praktisch plan was. Veel werk. Ben wel blij dat er een tafel onder staat of het was byebye rug. Morgen foto's.

                            Zolang je niet direct in die cobs kijkt is er geen probleem Stemma.

                            Ondertussen was sweet cheese in de volcano. Die na meer dan een half jaar curen precies fruitiger geworden is. Ik ruik precies besjes.

                            Comment


                              #15
                              Re: 120x120x200, maar dan effe anders

                              Ik kijk graag mee,
                              Succes
                              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                              2016 - Greyvol's buitenkweek
                              2017 - Santa Maria van Space Cees

                              Comment

                              Bezig...
                              X