Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste binnenkweek + verslag!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mijn eerste binnenkweek + verslag!

Ga ik morgenochtend proberen, dankjewel!

Ik hoop inderdaad van niet...

Comment

06-01-2017 weer voeding gegeven (nog altijd 0.5 liter water per plant, alle 3, 6 ml op 1.5 liter water dat een dag gelucht heeft en op kamertemperatuur is)
      07-01 de lamp toch maar op z'n hoogst gehangen ipv buigen, als het zo blijft is het perfect, tussen de 12 en 10 cm afstand onder m'n 100 watt die nu direct onder de afzuiger hangt

Even foto's van hoe t er nu bij staat

20170107_205930.jpg20170107_205923.jpg20170107_205913.jpg

Ook even over de mini uitloper onderaan (zie andere post hierover op dit forum), week 3 van de bloei en nog geen bloei op de bloei-scheut (mijn zelf bedachte naam ervoor gezien ze deze scheut pas aanmaakte toen de bloei begon)
      20170107_205845.jpg20170107_205835.jpg

Comment

07 op 08-01-2017 BRAND OP M'N KAMER! s nachts prullenbak in de fik door een geurkaarsje te vroeg weggooien en zelf even 5 minuten thee aan t pakken zijn. Ik kom terug boven, oortjes in dus niks door, doe m'n deur open en zie een flammenprullenbak en een kamer VOL rook, geen enkel ding te zien(prullenbak staat naast de deur dus dat was nog zichtbaar maar de rest was 1 grote wolk). Tentje staat er midden in en volop afzuiger aan (lamp was al uit), pas een kwartier na t oplossen van t vuur de afzuiger uit, niet erin gekeken maar als ik m'n kamer zag denk ik dat mn tentje ook blank stond van de rook. Volgende ochtend hing elk blaadje op alles slap...
        Alles water gegeven en gebid dat het goed zou komen met babes. Savonds niet thuis toen licht uit ging (doe het heeel soms op de timer, dit was de 4e keer omdat ik gewoon niet thuis kon zijn op t moment dat ie uit moest) dus niet kunnen zien of ze er beter uit zagen..

Heb wel t gevoel dat t nu wat minder erg zal zijn dat ik een weekje te vroeg ben begonnen met bloeivoeding, gezien ze nu wel genoeg stikstof hebben gehad denk ik...

09-01 babes zijn mooi bijgetrokken c: besloot ze maar wat bloeivoeding te geven omdat t daar wel weer tijd voor was naar mijn gevoel. Alles ziet er mooi uit naar mijn mening, alleen is het wel weer de hoogte in geschoten... mogelijk door de rook..? Extra stikstof enzo.. in ieder geval besloten het toch maar weer te buigen met touw, omdat ik zie dat een van de fan leaves begint te bleachen.. aiii.. (vandaar deze top zo ver in de hoek getrokken)
        20170109_210046.jpg20170109_210038.jpg20170109_210028.jpg20170109_210023.jpg20170109_210017.jpg20170109_210006.jpg20170109_205957.jpg

Overigens valt me een ding op.. de plant die het langzaamste groeide, het kleinste bleef, lijkt nu de diktste toppen te hebben! Mijn redenatie is dat het phenotype van dit zaadje gewoon kleiner is, maar niet per se slechter. Doordat ik er wel meerdere potten op de kop onder heb zodat ze op gelijke hoogte als de rest is, en ze ondanks haar compactere pheno toch goed groeit, en omdat ze zo compact is hoeft de voeding en energie in de plant zelf niet zo ver te reizen als bij die 2 lange, waardoor ze sneller dr energie kan opnemen en omzetten, wat de dikkere toppen verklaard...
        20170109_210059.jpg20170109_210137.jpg
        Zou de gene die ik eerst als mogooltje beschouwde nu eigenlijk de beste blijken..?

Ik vind t spannend..
        Attached Files
        Last edited by BackYardPlant; 9 January 2017, 23:38.

Comment

word een soort downtown maar dan zonder eten wel met groen.gelukkig dat je snel brandmeester was
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Fijn dat het goed is afgelopen en je planten ook weer bijtrekken.
            Maareh...Haal ff dat stukje losliggend papier en je bedrading van je lampenkap af. Tenzij je nog een keer brand wilt[emoji6]

Grtz,Ron

Grtz, Ron

Comment

Stukje papier haal k er ff uit morgenochtend als k de lamp weer aan doe
              die bedrading zijn 2 stukken paracord, kan ze nergens echt kwijt tenzei ik ze tussen m'n planten laat hangen..

Maakt dat echt uit?

En inderdaad heel erg blij dat er niks ergers Is gebeurd..

was even schrikken:p

Comment

Dat Paracord kun je het best vervangen door kettinkjes. Die zijn steviger en ook minder brandbaar.
                Wel eens aan een automatische brandblusser gedacht?

Grtz, Ron

Comment

Ik heb geen kettinkjes helaas, had m daar inderdaad veel liever aan opgehangen
                  Een automatische brandblusser, bedoel je in t hok of op m'n kamer? In mn hok past niet (ik heb nog geen eens 5cm ruimte over) en daarbuiten ben ik bang dat van de wierrook of kaarsjes of wietrook dat ding af gaat..

Ik wil echter wel een branddeken en brandblusser aan de muur hangen voor de zekerheid, gewoon voor een veiliger gevoel

Ook ga ik naast de brandmelders die er al hangen ook koolstofmono-oxide melders ophangen gewoon voor de veiligheid

Kan je me wat meer vertellen over wat je precies bedoelt met automatische brandblusser? Wellicht dat als het iets heel anders Is dan ik denk dat je bedoelt, dat het toch wel een super idee is voor m'n 2e kweek/hok

Comment

Er is onlangs een goed stuk geschreven over veilig kweken. Hieronder is de link nogmaals.

(Let op, door de belachelijke hoeveelheid tekst bestaat dit stuk uit twee delen. Als je een luie lezer bent, lees dan toch op zijn minst het eerste deel, hetgeen een quick-and-dirty samenvatting is van het tweede deel) De inhoud van deze tekst is bedoeld om een simpele, kleine kweekruimte zodanig in te kunnen richten en te

Er zijn verschillende automatische brandblussers te koop. De meeste gaan in werking boven de 80gr of als de lont met vuur in aanraking komt. Mijn voorkeur gaat uit naar de fire knockout.
                    Kijk dit filmpje ook maar.

Succes

Grtz, Ron

Comment

Jeemig, ik vind dat je vrij rustig blijft onder dat brand verhaal. Als ik dit zo lees ben je door het oog van de naald gesprongen, dat had ook heel anders kunnen aflopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BackYardPlant View Post
                        ...Ook ga ik naast de brandmelders die er al hangen...
                        Die werken niet als de kamer vol rook staat dus ?
                        Een rookmelder is dan misschien handig, die kosten niet zoveel ook.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ Ron
                          Dankjewel! Ik ben bezig het door te lezen, erg handig! Zometeen nog even naar die automatische brandblusser kijken!

@QnQ omdat ik nu begin te twijfelen wat ik heb hangen, even op de achterkant gekeken. Ik noemde het zelf verkeerd, het Is helemaal geen brandalarm, maar een rookmelder die ik heb hangen. 20170112_194647.jpg

Rookmelder + koolstofmono-oxide melder, of brandalarm daar ook nog bij nodig? Ik twijfel of alle 3 niet een beetje overdreven Is, of het zekere voor het onzekere..

De Lange van de Polm gold's laat een K tekort zin, ze staan 3 weken (sinds 19-12) op 12/12, beide polm gold's laten nog geen bloei zien, maar zoals ik zei wel een Kalium tekort.. cannabis_tekorten.jpg
                          20170112_193902.jpg20170112_193910.jpg
                          Ik denk dat ik morgen (vandaag al normaal water gegeven) toch maar wat bloeivoeding moet gaan geven aan de lange.. wat denken jullie? NOTE: ze laat dit tekort vooral zien aan de kant waar de luchtinvoer zit (waar ze naast staat) en pas sinds een dag na t incidentje, kan het met de rook te maken hebben? Zoja zou ze alsnog voeding nodig hebben of even geduld hebben?
                          Ze laten wel op hun eigen unieke manier 11 leaves zien.. 20170112_200928.jpg (spikkeltjes op blad op achtergrond Is waarschijnlijk ontwikkeling van K tekort)

Snelle laat helaas een stikstof tekort zien, maar dat was wel te verwachten gezien ze al zo''n 2 dagen t onderste blad laat verkrullen en t valt er uitzichzelf af. 20170112_193853.jpg

Zelf veroorzaakt door in de 2e bloeiweek al bloeivoeding te geven, dom.. wist toen nog niet dat dat pas vanaf week 3 moet.
                          Heb snelle als reactie hierop een klein beetje gedievt in de hoop dat ze minder stikstof nodig heeft? Was sowieso van plan dat te gaan doen ivm ze Is getopt dus wil wel dat die kleinere toppen bovenin meer energie krijgen, en t kwam goed uit t dan maar gelijk nu te doen, beter dan nog langer wachten..

@Noob

Tja ik denk heel anders dan de meeste mensen. Er zijn waarschijnlijk miljarden ontelbare universum's, ik was reuze blij dat ik in t universum zit waar ik t vuur optijd heb gedoofd en op een beetje een stinklucht na er niet zoveel Is gebeurd, terwijl er zat universums zijn waar t huis is afgebrand, en gezien ik thee aan t pakken was om te gaan slapen er ook n paar zijn waar ik die thee niet pakte maar direct was gaan slapen waardoor ik er niet meer zou zijn geweest. (Las in dat stukje wat ron hierboven stuurde dat je als je slaapt in zo''n rook binnen enkele seconden bewusteloos bent) Al met al dus best goed afgelopen, vind ik..

Zo staat t er nu bij: 20170112_205955.jpg20170112_210023.jpg20170112_210118.jpg20170112_210015.jpg20170112_210108.jpg20170112_210010.jpg20170112_210048.jpg20170112_210124.jpg
                          Last edited by BackYardPlant; 12 January 2017, 21:04.

Comment

Yep, da's een rookmelder.
                            Er is blijkbaar heel wat rook nodig voordat die denkt ik ga eens herrie maken.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Naja hij maakt wel geluid maar ik had oortjes in dus had niks door..

Overigens, mij is vandaag in de shop verteld dat dat stikstof tekort waarschijnlijk juist een ijzer overschot Is, niet veel aan te doen
                              Zelfde blijven doen dus, maar ik dacht ik informeer jullie er ook even over

Comment

Comment

Bezig...
                                X