Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginners eerste kweek top 44

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginners eerste kweek top 44

    Korting op 420shop
    hallo mede forum gebruikers.

    ik had me in januari bedacht van ik ga zelf wat wiet kweken want ik zoek nog een goede hobby en aangezien alle coffeshops in de buurt binnen kort gaan sluiten hebben mijn maten en ik dus niks meer te roken behalve sigaretten en shag. toen is gaan nadenken waar het allemaal kon en wat mijn ouders er van zou vinden. na overleg mocht het maar niet meer dan 5 plantjes. (logisch toch)

    Nu heb ik het volgende gemaakt:
    bestaande kast gebruikt van 1000x600x1900 (BxDxH)
    400 watt hps lamp gekocht met toebehoren
    pc fan vor aanvoer en 1 voor afvoer van me lucht.
    emmers 11 l
    potgrond van hella
    zaadjes: 10 x top 44 om mee te beginnen omdat dit een makkelijke plant was
    zaadjes: 10 x k2 omdat dit me een lekker wietje lijkt. maar ga eerst met de top 44 oefenen.
    een temp meter met luchtvochtigheids meter

    foto's van me kast en planten komen morgen

    voor ik begon met het kweken heb ik eerst een paar dagen proef gedraaid in mijn kast en kreeg daar de volgende waarde uit:
    temp max - min : 30.4 - 19.8
    lv min - max: 24% - 80%

    die lage luchtvochtigheid als de lamp brand komt door de temp en dat er nog geen planten staan en mijn afzuiging mss te sterk is dus dat leek me nog geen probleem. nu zijn me plantjes 4 a 5 cm groot en de lv is nu 43% met de lamp aan en snachts 79%. en word elke dag een paar procenten meer overdag. snachts blijft het rond de 80%.

    heb me zaadjes ontkiemd tussen watten welke ik goed vochtig heb gehouden. en na 1 dag kwamen er al 2 naar buiten. na 3 dagen waren ze allemaal ontkiemd en tussen de 18 en 24 mm lang. heb ze daarna in de potgrond gestoken.

    ze zijn nu 3 dagen in de potgrond en ze groeien best goed lijkt me.
    morgen post ik me foto's zodat jullie kunnen oordelen of het goed gaat en waar ik op moet letten.

    verder heb ik nu dus 6x top 44 staan. mocht er 1 of meerdere sneuvelen. uit 1 zaadje zijn naar mijn idee 2 planten gekomen. dus eig 7 plantjes denk ik. zal zsm een foto hiervan plaatsen.

    verder hadik nog de vraag over mijn temp: de min en max scheelt 10,8 dus bijna 11 graden. is dit normaal of te veel. zoja wat kan ik eraan doen bij verwarmen of proberen te koelen?

    ga nog een 2e kastje maken waar ik dus kan voor groeien en stekken nemen zodat ik niet elke keer vanuit zaad hoef te kweken.
    voor groeien ga ik denk ik onder tl of sl doen. wat is wijsheid?

    ik ga proberen 2 x per week een update te plaatsen.

    Alle hulp en adviezen en vragen zijn welkom.
    Last edited by greenKweker; 21 May 2009, 14:21.

    #2
    Re: Beginners eerste kweek top 44

    leuke setup. k2 is idd een goed te roken wietje

    Comment


      #3
      Re: Beginners eerste kweek top 44

      24% lv is echt veel te laag, en de temp mag maar max 8 graden schommelen.

      gtzz

      heb je een tweeling?

      Comment


        #4
        Re: Beginners eerste kweek top 44

        ja dat denk ik. maar als ik vanavond een camera heb dan doe ik foto's posten.
        heb net gekeken en de lv is nu 44%
        wat zijn eigenlijk goede lv waardes?

        lamp brand vanaf 05:00 tot 23:00
        heb er dus een emmer met watar en een natte handdoek in staan.
        heb me lamp nu op 40 a 50 cm vanaf de emmer hangen.
        zal ik bijverwarmen als de lamp uit is of kan ik beter overdag koelen?
        weet niet wat een ideale dag temp is voor me planten.

        Gegroet

        Comment


          #5
          Re: Beginners eerste kweek top 44

          Hallo zoals beloofd heb ik foto's gemaakt zo goed als ging.
          was niet zown geweldige camera maar hopelijk word er wat duidelijk hoe ik kweek en mss dat jullie al kunnen zeggen van pas dit aan of let hier op.
          alle hulp is welkom.

          2 foto's van de tweeling (denk ik tenminste)




          hier een foto van me kastje. zoals je kan zien zitten alle electra draden weg gewerkt in een pvc elektra buis 18mm dit zodat er niks mee kan gebeuren en het ziet er net uit. fan in de achterwand was de enige optie want zo haalt hij veel warmte weg van de lamp. komt nog een zwenkventilator bij.

          hier nog een overview. je ziet rechts onder een pc fan welke ik op 12 volt laat draaien om voldoende toevoer van verse lucht heb. Grond lijkt nog wat droog aan de rand van de pot maar moest hem nog water geven. in deze staat tref ik de grond elke morgen aan als de lamp net aan gaat.


          hier zie je gedeelte van de stroom voorziening. de witte kast met timer daar draaid me lamp op en de afzuiging. de stekker van de afzuiger kan ik regelen. van 1,5 naar 3v naar 4,5 tot en met 12v. De kast waar de timer in zit heb ik ook twee aardlek schakelaars in zitten zodat er bij evt spanninglek niet thuis in huis de stoppen er uit springen. de trafo heb ik daar aan de muur hangen, uit het zicht, en stevig en zo kan er niks mee gebeuren. moet alleen de stroomvoorziening naar de trafo nog isoleren.
          en de stekkerdoos tegen de wand bevestigen.


          hier nog een foto van me temp en lv
          genomen om 11 uur vanmorgen vandaag



          nu had ik nog de volgende vragen:
          - klopt mijn hokje ongeveer om goed te kunnen kweken?
          - heb ik een tweeling? zoja wat moet ik er dan mee doen? splitsen?
          - hangt mijn lamp op goede hoogte? moet ik zakken of stijgen?
          - planten gaan straks als ze cm of 12 zijn en 2 a 3 internodes hebben in losse potten van elk 10l. nu heb ik in de emmer hardplatic scheidingswanden zodat de wortels niet door elkaar komen. '
          - is het verstandig om ze door te laten groeien tot ze ongeveer 20 a 30 cm zijn?
          - wanneer kan ik bij top 44 zien of ik mannekes of vrouwkes heb?

          dit was voor zover de update. ga ze nu nog gauw wat water bijgeven
          hopelijk krijg ik gauw antwoord op me vragen

          Gegroet

          Comment


            #6
            Re: Beginners eerste kweek top 44

            temp max - min : 30.4 - 19.8
            30.4 is wel aan de hoge kant, en max-min. temp schommeld ook erg veel. lijkt me zo

            Comment


              #7
              Re: Beginners eerste kweek top 44

              je kan voor meer reflectie nog het hele hok vol hangen met zwart-wit folie
              je hebt een tweeling,die zou ik gewoon laten staan zo!
              je lamp hangt goed maar als je ziet dat de planten wat gaan strekken dan moet je de lamp wat lager hangen...
              het is niet zo verstandig om ze door elkaar te laten groeien want als je dan overpot dan ga je de wortels beschadigen!
              voor mannelijk of vrouwelijk vind je bij kweek info een topic,daar zie je de foto's op...

              grtzzz

              Comment


                #8
                Re: Beginners eerste kweek top 44

                TIP!

                boor wat gaatjes in de emmer anders krijg je rot in je wortels

                keep up the good work

                Comment


                  #9
                  Re: Beginners eerste kweek top 44

                  anders kun je bij boels wel een boormachine lenen!

                  Comment


                    #10
                    Re: Beginners eerste kweek top 44

                    awt jhe ook ff kan doen is nog ff je lamp ffies hoger hangen

                    Comment


                      #11
                      Re: Beginners eerste kweek top 44

                      Oorspronkelijk geplaatst door markster View Post
                      anders kun je bij boels wel een boormachine lenen!
                      of een aansteker eronder houden dan krijg je er ook een gat in

                      Comment


                        #12
                        Re: Beginners eerste kweek top 44

                        thnx haze'o'later en dentell

                        heb gaatjes in de bodem zitten. planten zijn gescheiden door stukken pvc plastic (op maat gezaagd en aan elaar gesmolten ze splitsen de emmer in 3 delen.de wortels raken elkaar niet)
                        zou ik snachts nog moeten bijverwarmen of zou volgende week me zwenkventilator voldoende zijn als ik deze onder de lamp door laat aan?
                        planten zijn nu 5 a 5,5 cm

                        greetz

                        Comment


                          #13
                          Re: Beginners eerste kweek top 44

                          Vandaag me mistmaker aangesloten. lv tijdens lichturen is 53% al vandaag maar de temp in me kast was ook 32 graden. Verder heb ik me lamp wat hoger gehangen. 1 schakel. heb ok btje potgrond erbij gedaan zodat me stelen minder lang xijn en me plantjes stevig staan. ze zijn nu 2 sd kaarten groot bijna. Morgen foto-update.

                          Comment

                          Bezig...
                          X