Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x BlackJack (1e kweek/SCROG)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5x BlackJack (1e kweek/SCROG)

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal.

    Heb hier een tijd niet gepost dus heb me even opnieuw voorgesteld in de introductie sectie:

    Smoke nu al een jaar of drie, zal wel al een paar maanden dagelijks zijn. Na flink rondgelezen te hebben op de wietfora heb ik toen besloten een kweek te beginnen. Heb langzamerhand een kast inelkaar geklust, in een vrij krappe ruimte. Al met al is alles gelukt, en er staat nu een operatieve kweekkast in het berghok.

    Had eerst 5 PPP feminized zaden van Nirvana via Alien besteld, en op advies van anderen deze in watten laten ontkiemen. Na 3 dagen waren ze allemaal een paar MM geworteld, en heb deze toen in stekgrond gestoken. Al deze plantjes zijn of niet uitgekomen, of bleven dwergjes en zijn gestorven. Een teleurstelling, maarja het bleef een eerste poging dus moet er maar een les uit trekken.

    Tijdens deze eerste poging had ik een kweekverslag op wietforum.nl bijgehouden. Na een tijdje bleek wel dat ik niet echt thuishoor op dat forum, en dat ze je al vrij snel bekritiseren als je niet alles perfect aanpakt of geen big-time commerciele kweker bent. Eerste poging was dus gefaald, en heb ook weinig gehad aan het advies dat ik kreeg op wietforum, ondanks dat ik een zeer gedetailleerd verslag bijhield.

    Na een mislukte poging was ik vastberaden het deze keer goed te doen. Heb Alien opgebeld en het verhaal verteld over de zaden, en heb op hun aanraden 5x BlackJack Feminized gekocht en deze niet in watten maar in aarde laten ontkiemen. Dit werkte PERFECT. Alle 5 waren na 2 dagen al boven de grond.

    Genoeg achtergrond informatie, tijd voor boeiende info.

    Kweek-Setup:

    - Afmetingen: 75cm diep, 60 breed, 120 hoog.
    - 400w Sonia-T lamp met standaard reflector.
    - 250m3 afzuig met handinstelbare dimmer.
    - 4x 12v PC fans, waarvan 2 als inlaat en 2 ter ventilatie.
    - Kast geisoleerd met verwarmingsisolatiefolie. Reflecteerd naar mijn weten 70-80% en isoleerd ook nog eens. Voor dit materiaal gekozen aangezien de kast in een vrij koude ruimte staat.

    Kweek-Voeding/Aarde:

    - BAC lava-aarde (5x 10liter potten, vrij klein maar moest wel in deze ruimte).
    - Voeding van Canna: Rhizotonic, Groei, Bloei, PK13/14 en TopBoost.

    Kweek-Plan:

    - SCROG aanpak. Door het gebrek aan ruimte wil ik wat ik heb toch tot de max gebruiken. Heb een bevestiging voor het scrog-net, dat afstelbaar is met kettingen. Hoop door het SCROGgen er toch flink wat uit te halen ondanks het kleine hokkie.

    -------------
    05-05:
    Heb de 5x feminized zaden in de aarde gedaan. Klein gaatje gemaakt, erin gelegd, wat aangedrukt en wat ph6 water met rhizotonic erop gesproeid. Natuurlijk een folietje eroverheen voor de LV.

    07-05:
    Alle 5 de zaadjes zijn ontkiemd en steken hun kopjes boven de grond. Folietjes ernogsteeds overheen en had nog geen water hoeven geven.

    25-05:
    Ja, flink aantal dagen zit daartussen. Plantjes zien er supergezond uit. Lamp hangt lekker laag, dus merk dat ze weinig strekken en rekken. Heb even de Info-Topic gelezen over het sturen van de planten, en ze zitten volgens die topic in de generatieve fase. Alle 5 de planten zitten op dezelfde hoogte, en er blijken nog geen achterblijvers te zijn. Bladkleur is gezond donkergroen en kan geen vreemde verschijnselen ontdekken.
    Geef nu als ik merk dat ze water nodig hebben Spa blauw + rhizotonic + groeivoeding. Kleine hoeveelheden voeding omdat er vrij veel voeding in de BAC lava-aarde zit. Maar ze doen het er tot nu toe prima op.

    Tevens was de 4e internode bereikt en heb ik alle planten gefimmed met een nagelschaartje. Ik hoop dat het goed gegaan is.

    ------------------------------------

    Vragen:

    - Hoe hoog moet ik het SCROG net bevestigen en de planten binden? Ik heb 120 CM hoogte vanaf de bodem tot het dak.
    - Ik had gelezen dat wormen goed waren om de aarde door te luchten. Ik zat te denken aan 1 worm per 10l pot, zou het beter zijn voor de planten?
    - Geef nu alleen rond de stam van de planten water, stimuleer ik extra wortelgroei door nu al de hele grond te bevochtigen?


    NOTE: Foto's staan beneden.
    Ik hoop dat jullie het een interessant verslagje vinden, en dat ik wat kan meeliften op jullie kweek-ervaring . Alvast bedankt voor de input en de moeite voor het lezen. Nu is het tijd voor een blow.

    -Shakazul
    Last edited by Shakazul; 26 May 2009, 00:28.

    #2
    Re: 5x BlackJack (1e kweek/SCROG)

    kijk is aan een goed begin is het halve werk al

    kom maar op met die foto's

    Comment


      #3
      Re: 5x BlackJack (1e kweek/SCROG)

      Hoi Shakazul..das zo te lezen een goed opgezet rondje hier..alleen jammer dat er nog geen foto's bij staan..Ik houd ook een toppic bij op het wf en der zijn er inderdaad een paar daarzo die denken dat de hobby kwekers alles al maar moeten weten..gelukkig zijn er ook wel een paar leuke mensen daar op het forum waar je je info van kunt krijgen..en die de boel niet alsmaar af lopen te kraken.
      Wel jammer van je eerste rondje..gaan we hier toch wel proberen te voorkomen....als t ff kan.
      Nu ff wat antwoorden op je vragen..
      Ik geloof dat de potten rond een 40cm hoog zijn, dan zou ik er toch wel een cm of 20 tussen laten om zo toch nog overal een beetje bij te kunnen onder het net. Hebt dan net genoeg ruimte denk ik..Wormen werken goed maar dan wel een paar meer per pot gebruiken..1 worm zal niet echt het gewenste resultaat opleveren..Water geven kun je het beste doen van onderen,,de plant moet dan zelf met zijn wortels op zoek naar het water wat dus de wortelopbouw goed bevorderd..
      Zo dat was het weer voor even..heel veel succes met je dames en ook met je aankomende examen..

      Gr,
      NNS

      Comment


        #4
        Re: 5x BlackJack (1e kweek/SCROG)

        Thanks man, ok. Ga snel bakkies aanschaffen die ik eronder knal dan. Denk wel dat de wortels nog niet tot de bodem reiken, maar dat ga ik ff stimuleren dan.

        Verder, zal ik experimenteren met 1 worm om mee te beginnen? en wat blaadjes sprokkelen en die op de toplaag aarde gooien?

        foto's komen na m'n examen. Gotta run, begint over 30 min.

        Comment


          #5
          Re: 5x BlackJack (1e kweek/SCROG)

          Je kan beginnen met 1 worm per pot........ hij wrommelt wel wat door de aarde.
          Hopen dat je hier een leuker verslag kan schrijven als op WF dan.
          NLX outdoor kweek 2011
          Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
          De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

          Comment


            #6
            Re: 5x BlackJack (1e kweek/SCROG)

            Blijf er bij en kijk er naar..
            Gr,
            NNS

            Comment


              #7
              Re: 5x BlackJack (1e kweek/SCROG)

              De eerste update met foto's.

              Voeding:



              Kast:





              Net boven de grond:





              19-05, Dag 12 groei:

              Foto's genomen tijdens hun slaap, ik denk dat dat is waarom de blaadjes hangen.



              25-05, dag 18 groei:











              Close ups van de topjes die ik op 23-05 gefimmed heb.






              Vragen:

              - Zou je nu al aan de hand van die foto's kunnen zien of ze mooi gaan groeien of misvormd worden?
              - Ok, wormen ga ik dus doen. Beter 1 of 2 op 10 liter? En hebben ze met BAC lava aarde al genoeg eten of moet ik blaadjes verzamelen en op de toplaag leggen?
              - Kan ik beter vaker minder water geven of minder vaak meer?
              - Kan ik nog meer doen voor gezondere planten?
              - Zal ik ze al op 12/12 zetten voordat ze aan het scrognet gebonden worden?

              Nou dat is de eerste update,
              geef ze nu 4ml wortelstim. en 4ml groeistim op 1liter spa blauw.
              Ze gaan volgens mij lekker en zien er iig vrij kort en breed uit. Vraag me af wanneer er zijtakjes komen. Een van de dames heeft alleen een paar minder donkere blaadjes, maar denk dat dat aan een te droge grond lag.

              Smookze
              Last edited by Shakazul; 26 May 2009, 12:07.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: 5x BlackJack (1e kweek/SCROG)

                  je doet te goed je best, eazygooing , ziet er prima uit ondanks de tegenslag. ken beuren, kop op wat je over hebt is best levensvatbaar. gebruik de zoekfunctie en lees
                  wiet is onkruid en dat gaat zomaaar nie dooi

                  Edit: en ja nomaseed praat geen poep, klopt wel watie zegt. mooije foto,s trouwes, lijkt wel op een gefimde top

                  [HELP]Gelieve niet te dubbelposten aub, Grtz[/HELP]
                  Last edited by westport; 26 May 2009, 13:08.

                  Comment


                    #10
                    Re: 5x BlackJack (1e kweek/SCROG)

                    Pffffffff Monty Lees is wat hij schrijf
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: 5x BlackJack (1e kweek/SCROG)

                      ziet er mooi uit schakazul, je ziet er vastberaden uit om het tot een goed einde te brengen: das goed

                      doe zo voort en vergeet ze niet naast materialistische dingen (water, voeding, ...) ook nog veel liefde te geven


                      grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: 5x BlackJack (1e kweek/SCROG)

                        27-05:

                        En het gaat prima met de plantjes. De paar kleine gele vlekjes komen waarschijnlijk van het geknoeid water omdat ze nooit groter zijn geworden.
                        Geef nu ong 1l spa blauw met 4ml groei/wortelstim. en ze doen het er prima op.

                        Vragen:
                        - Raden jullie aan ze voordat ze op het scrognet gebonden worden al op 12/12 te gooien?
                        - Ik heb 10l potten, maar heb ze maar 4/5e gevult met aarde. Er zou nog een litertje/halve liter per pot bij kunnen, kan ik dat er gewoon bovenop gooien?
                        - Wat kan ik als beste als voeding voor wormen gebruiken?

                        Foto's volgen morgen of overmorgen,
                        Smookze!

                        Comment


                          #13
                          Re: 5x BlackJack (1e kweek/SCROG)

                          Dag Shakazul, goedemorgend man... hier sloebert wa van een taske koffie
                          ~
                          |_|))

                          Gaat al heel goed daar. Een goede start is heel belangrijk voor onze groene minnareskes.-

                          Raden jullie aan ze voordat ze op het scrognet gebonden worden al op 12/12 te gooien?
                          Van scrog weet ik niet veel. Wat ik wel weet.
                          Ze maken meestal hun net in een U-vorm. Zo kan naar luiden de lamp lager komen. Ik zie daar wel de logica van in.
                          Black Jack groeit op zich nog wel een goei pakske door in de bloei. Dus ik zou niet direct op 12/12 gaan, maar vanaf de scheuten uw netje bereikt hebben. En zodanig dat ge dus nog tijdens de bloei kunt bijsturen.
                          AGAIN: Gebruikt dit advies niet tot het U bevestigd is. Want scroggen en organic zijn niet de beste vrienden.
                          - Ik heb 10l potten, maar heb ze maar 4/5e gevult met aarde. Er zou nog een litertje/halve liter per pot bij kunnen, kan ik dat er gewoon bovenop gooien?
                          Mah bahjaat, gooit da er maar op Natuurlijk niet als ze al maand(en) oud zijn. Maar op zich zijn ze bij u nog tamelijk jong. Ik zie daar geen kwaad in en kzou het zelf ook doen
                          - Wat kan ik als beste als voeding voor wormen gebruiken?
                          Voor de wormen zelf of voor uwen plant?
                          Een worm zit ook in compostvaten, dus kzou zeggen wat ze voor de compost "bruin" en "groen" noemen.

                          Maar wormen eten de micro organismen op, de goei kakt hem terug uit, de slechte verteert hij.
                          Een gewoon bakje met aarde gaat dus niet voldoende zijn.

                          Comment


                            #14
                            Re: 5x BlackJack (1e kweek/SCROG)

                            10-06, 34 dagen groei:

                            Ben net terug van een week vakantie. Voor m'n vertrek (02-06) heb ik de lamp op 12/12 gezet, maar de bloei is nog niet aangeslagen. De dames zijn in de tussentijd wel verzorgt. Voor m'n vertrek was er wel enkele vergeling op wat blaadjes, maar ben begonnen met bladgroen te strooien en het lijkt af te nemen en iig niet meer uit te breidden.

                            Geef ze nogsteeds 4ml wortelstim + 4ml groeistim op een liter spa blauw, en heb bladgroenkorrels gestrooid.

                            Fotos geheel:






                            Foto's per plant, de dames vertonen wel wat hangende bladeren aan de onderkant:













                            Foto's van bladverkleuring:





                            Vragen:

                            - Er zijn hangende bladeren het begin van de stam, nou vroeg ik me af of ik deze moet verwijderen (aangezien die toch geen licht vangen eenmaal in het scrognet) of dat ik ze moet laten staan.
                            - Moet ik al iets veranderen aan de voeding? Ik wilde dit pas doen als de bloei duidelijk aanslaat.
                            - Kan ik de planten (als de grond goed vochtig is) uit de pot liften, om meer aarde aan de bodem toe te voegen?

                            Smookze!
                            Last edited by Shakazul; 10 June 2009, 18:59.

                            Comment


                              #15
                              Re: 5x BlackJack (1e kweek/SCROG)

                              mijn gedacht als je nu al bladeren afdoet ga ze nog meer achter komen en stressen ik zou eerst zorgen dat de bloei goed is aangeslagen.
                              voeding zou ik aanpassen voor bloei.
                              En ik persoonlijk ga mijn planten verpotten of aarde bijdoen als de aarde droog is. Dan heb je minder zwaar om uit te liften en minder kans dat wortels beschadigen.
                              grtz wietroker is geen onruststoker

                              Comment

                              Bezig...
                              X