Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer!

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    Re: Eerste keer!

    je ruimte ziet er nice uit man, maar die stopkontakten enzo best toch uit de ruimte hangen

    persoonlijk denk ik dat ze iets overvoed zijn, maar dit verschijnsel heb ik ook iedere keer als ze rechtstreeks mee jiffy de bemestegrond ingaan.
    ze moeten wennen aan de ec verhouding die plots omhoog gaat in die jiffy's

    geef ze een dagje of twee water zonder voeding, in dit stadium hebben ze voeding in overschot in die grond

    grtz
    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

    Comment


      #3
      Re: Eerste keer!

      Mooie ruimte, schitterend en mooi topic, doe zo verder .

      We zijn vereerd om je aan boord te hebben.
      Ik volg dit nauw gezet.

      En idd in de zomer ga je problemen krijgen doordat je transfo(s) en dergelijke in de ruimte hangen , die enkele graden gaan het hem doen. Plus je speelt een beetje met brandgevaar , maar ik veronderstel aan je ruimte te zien dat je weet waar je mee bezig bent .

      @ okiwiet verklaar eens je gedacht over de overvoeding, allezins een goeie oplossing dat je geeft.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Eerste keer!

        awel zal me eens uitleggen.

        die jiffy's zijn redelijk laag van ec, daar wennen de zaden in tijdens het ontkiemen. als je de jiffy's dan in voorbemeste grond steekt die weer al een stuk hoger liggen van ec krijg je licht gele randen op uw blad. dus volgens mij is het over voeding.
        heb zelf is de test gedaan mee 1 jiffy in zaai en stekgrond te steken en 1 in gewone bemeste grond. het verschil was duidelijk mooie doorgroei en niets geel te zien in zaai en stekgrond en op de voorbemeste grond had ik als effect zoals gewoonlijk lichtere randen.

        als oplossing heb ik gewoon de eerste voedingsbeurten water zonder voedings toevoegingen in gegeven, de extra dag of 2 die ze hebben om te wennen helpt ze duidelijk sneller op gang te komen
        zal binnenkort als het hier weer draaiende is wel nog is testen dan post ik gewoon dagelijks het verschil.

        grtz
        a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Eerste keer!

            met welk water heb je je grond opgelost? kraantjes water brangt uw ec omlaag als je daarmee uw grond aanlengt voor uit te meten.

            die electro zal nie zoveel kwaad kunnen maar die vsa ga je nog op vloeken geloof me

            voor de rest nice work, keep on growing

            grtz
            a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

            Comment


              #7
              Re: Eerste keer!

              Ik heb de EC gemeten met kraantjeswater en de EC waarde van het water alleen eraf getrokken. Begrijp niet goed dat het kraantjeswater de EC naar omlaag zou halen. Immers de EC van demiwater waar je het normaal mee zou moeten doen heeft een EC=0 en die van kraantjeswater 0.5. De EC van de grond is toch de (EC van de grond+water) - EC van het water? Daarom meet men gemakkelijkheidshalve met demiwater, niet?

              mvg

              Comment


                #8
                Re: Eerste keer!

                Propere setup kerel!
                Zal dit zeker blijven volgen..
                Succes met de kweek!
                Ik ben een groot mysterie, verpakt in een raadsel met een strik van vraagstukken

                Comment

                Bezig...
                X