Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Merlins Dream kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Merlins Dream kweken

    Korting op 420shop
    Hallo

    Ik ben sinds korte tijd begonnen met het kweken van de wiet soort : Merlins dream, en het ziet er redelijk goed uit allemaal, maar toch heb ik een paar vragen. Ik zal eerst even kort vertellen wat ik allemaal heb gedaan en hoe het er voor staat.

    Zaadjes ontkiemd, vervolgens heb ik ze in kleine potjes gezet met speciale potgrond, dit is allemaal goed verlopen, ik heb ze ook al overgepot in grote emmers ( elk 10 liter ) met de juiste grond.
    Ik heb het koolstof filter met afzuiging opgehangen en ook de lucht toevoer is klaar en alles werkt.
    Ik ben nu momenteel met ontkiemen erbij 7 weken bezig, de grote van de planten varieert tussen de 10 en de 20 cm.
    Boven de planten heb ik een natrium hps lamp van 350 w ( ong 50 cm )
    De luchtvochtigheidsmeter staat nu gemiddeld rond de 58 % met een temperatuur van 24 graden. Sinds een kleine 2 weken geef ik water met BN-GROND supermix ( bionova ) daarbij geef ik 1 x per weer BN-ZYM om de bodem te verbeteren.
    Uhmzzz verder staat de klok nog op 18/6 maar denk dat ik hem wel zo moet gaan omzetten, maar nou komt het ( probleem ) zie ook foto, sommige plantjes zien er naar mijn id te klein uit om de klok om te zetten.... en een paar blaadjes krullen iets wat om wat kan hier het probleem van zijn en zie ik iets over het hoofd???? Want zoals je bij de andere planten kan zien zijn ze gezond....

    Bedankt alvast
    Attached Files

    #2
    Re: Merlins Dream kweken

    ik raad je aan een ventilator op je plantjes te richten voor wat airflow want de stam lijkt wel extreem dun. Over het krullende blad heb ik geen idee sorry , lijkt me raar als je ze alledrie hetzelfde behandelt dat er maar 1 dit probleem heeft.

    Comment


      #3
      Re: Merlins Dream kweken

      Hi pin
      Laatste plantje zal iel blijven maar toch redelijk toppen vormen,is mijns inziens freak(heeft wellicht te maken met mozaiekvirus maar ben daar nog niet zeker van,heb ook zo'n plant)
      Verder ben ik niet echt bekend met het soort welke je kweekt,dus weet ook niet hoe hoog ze zal worden,maar ik denk dat je wanneer je veel planten hebt staan op een kleine ruimte, je ruim genoeg tijd voorgegroeid heb om de klok om te zetten.
      Hierin moet je meenemen hoe groot de plantjes mogen(moeten) worden,
      Als je er weinig in je ruimte hebt staan zou ik ze nog even laten groeien,

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #4
        Re: Merlins Dream kweken

        Van het internet geplukt:

        Veel kwekers die zien vaak dat de zijkanten van de bladeren meestal bovenin op gaan krullen.
        Huidmondjes waar de planten mee ademen die zitten aan de onderkant van het blad.
        Voor de opnamen van voedingsstoffen en water moeten deze huidmondjes water laten verdampen.
        Is er een storing waardoor een plant minder water wil verdampen dan sluit de plant een aantal van deze huidmondjes aan de buitenkant van het blad.
        Je ziet dan het bladrandje iets opkrullen, hoe groter de storing hoe meer huidmondjes zich sluiten en hoe verder het blad opkrult.
        De oorzaken van de storing kunnen zijn:

        1) Te grote verdamping onder het blad.
        Als d.m.v. warmte, lage luchtvochtigheid of een waaier die te hard op een plant staat te blazen, kan een plant meer verdampen dan hij weer kan opnemen.

        2) Te veel zouten in het medium d.m.v.overvoeding of de verkeerde PH.
        Het medium wil dan om het on-evenwicht aan zouten in de plant en buiten de plant (medium) compenseren door water vast te houden, of zelfs terug te trekken uit het blad (bladverbranding).
        Het blad krijgt dan geen of weinig nieuw vocht en om geen nieuw vocht te verliezen sluit het de huidmondjes.

        3) Een lucht tekort in het medium bemoeilijkt de verplaatsing van elementen.

        vale.

        Comment


          #5
          Re: Merlins Dream kweken

          Kromgetrokken blad en asymmetrisch lijkt wel veel op het mozaiekvirus maar post van vale bevat ook veel mogelijke oorzaken. hmm. ze staan allemaal samen in de zelfde randvoorwaarden. Ik nijg toch echt naar mosaiekvirus of een genetische afwijking. Ben benieuwd hoe dat verder ontwikkeld.

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Merlins Dream kweken

            Wist niet dat er varianten waren op het tmv-virus, van het web geplukt.
            Nummer 2 in het rijtje btw:
            Tobacco mosaic virus - 151, Tobamo / tabaksmozaiekvirus -> De ons bekende soort, kromme bladeren en het duidelijke rare patroon op de bladen.
            Tobacco leaf curl virus-Begomo (Geminiviridae) / tabakskrulbladvirus -> Veroorzaakt geen verkleuringen alleen gekrulde bladeren door de verminderde celdeling in de plant.
            Tobacco mild green mosaic virus - 351, Tobamo / tabaksbontvirus -> Veroorzaakt vlekken op de bladeren en licht kromme bladeren en niet de duidelijke mozaiek tekening.
            Maar wat thelos zegt: dunne stammetjes en punt 3 van mijn post: een lucht tekort in het medium bemoeilijkt de verplaatsing van elementen lijkt mij ook plausibel.
            Zeg het maar....

            vale.

            Comment


              #7
              Re: Merlins Dream kweken

              Ow kijk zo komen we verder Vale dat wist ik ook nog niet, tja ik weet ook niet het heilige vuur in deze. maars afwachte hoe het verder groeit.

              leerzame post Vale, top man

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Merlins Dream kweken

                Oorspronkelijk geplaatst door thelos View Post
                ik raad je aan een ventilator op je plantjes te richten voor wat airflow want de stam lijkt wel extreem dun. Over het krullende blad heb ik geen idee sorry , lijkt me raar als je ze alledrie hetzelfde behandelt dat er maar 1 dit probleem heeft.
                Nou ja van 2 plantjes zijn de stammetjes te dun, die lopen ook 8er op de rest want die stammetjes beginnen aardig dik te worden, zelfs de geur is er nu al redelijk sterk , ventilator blaast van onderen af verse lucht schuin naar de tafel waar de emmers op staan...... ik laat ze nog maar even doorgroeien , kan nooit kwaad tog
                Thanx

                Comment


                  #9
                  Re: Merlins Dream kweken

                  Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                  Van het internet geplukt:

                  Veel kwekers die zien vaak dat de zijkanten van de bladeren meestal bovenin op gaan krullen.
                  Huidmondjes waar de planten mee ademen die zitten aan de onderkant van het blad.
                  Voor de opnamen van voedingsstoffen en water moeten deze huidmondjes water laten verdampen.
                  Is er een storing waardoor een plant minder water wil verdampen dan sluit de plant een aantal van deze huidmondjes aan de buitenkant van het blad.
                  Je ziet dan het bladrandje iets opkrullen, hoe groter de storing hoe meer huidmondjes zich sluiten en hoe verder het blad opkrult.
                  De oorzaken van de storing kunnen zijn:

                  1) Te grote verdamping onder het blad.
                  Als d.m.v. warmte, lage luchtvochtigheid of een waaier die te hard op een plant staat te blazen, kan een plant meer verdampen dan hij weer kan opnemen.

                  2) Te veel zouten in het medium d.m.v.overvoeding of de verkeerde PH.
                  Het medium wil dan om het on-evenwicht aan zouten in de plant en buiten de plant (medium) compenseren door water vast te houden, of zelfs terug te trekken uit het blad (bladverbranding).
                  Het blad krijgt dan geen of weinig nieuw vocht en om geen nieuw vocht te verliezen sluit het de huidmondjes.

                  3) Een lucht tekort in het medium bemoeilijkt de verplaatsing van elementen.

                  vale.
                  Okeeej nice misschien is het de voeding ...... zal eens om de dag voeding geven en andere dagen alleen beetje water.... mjwa verder ziet de rest er goed uit ik houd jou/jullie op de hoogte, ben export chauffeur fus zal niet dagelijks online zijn maar probeer jullie up-to-date te houden thnx

                  Comment


                    #10
                    Re: Merlins Dream kweken

                    Men moederplanten hadden dit door de lamp die iets te dicht stond en slechte ventilatie
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                    A. The cop!

                    Comment


                      #11
                      Re: Merlins Dream kweken

                      Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
                      Men moederplanten hadden dit door de lamp die iets te dicht stond en slechte ventilatie
                      Hmmmmm dus, doordat de lamp er te dicht op stond........ ik kan hem wel eens wat hoger gaan hangen.... hopelijk werkt het

                      Thnx greetz pino

                      Comment


                        #12
                        Re: Merlins Dream kweken

                        Ik zal vandaag eens een ventilator richting de planten zetten, de stammetjes worden al wel een stuk dikker, vooral bij de grote alleen nja die kleintjes lopen 8er..... pfffff ik d8 het gaat lekker maar nu komen de complicaties rrrrrr en uhmz ik zie van die hele kleine ( fruit ) vliegjes kan dat kwaad?????

                        greetz pinootje

                        Comment

                        Bezig...
                        X