Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

    Korting op 420shop
    Hey iedereen, hier volgt mijn kweekverslag waar ik nu 2 weken en 2 dagen mee bezig ben. Ik ben nog bezig met het zo veel mogelijk opdoen van kennis op deze website, ik ben een beginner, en alle hulp is dus welkom!

    De ruimte
    Een kast in een stenen muur verwerkt, wit van binnen, houten witte deur.
    2.00m hoog, 1.20m breed, en 0.70m diep.
    Ik heb bovenin de kast een gat gemaakt naar een andere ruimte, met een afzuiger ertussen, een slang aan de afzuiger aan de binnenkant. De luchtaanvoer is passief.

    Ik had nog een ventilator, temperatuur/luchtvochtigheids meter, een witte bak en ik heb de onderste helft van de kast met aluminiumfolie bekleed. Ik ga het zonder een pH-meter doen.

    Electriciteit is via geaard stopcontact op aparte groep, daarin een stekkerdoos met overbelastingschakelaar, de lamp en afzuiging daarin op een tijdschakelaar, de ventilator altijd aan. (ballast etc volgt nog, zie verder)

    Aankopen

    Bij een tuincentrum heb ik gekocht:

    - Huismerk Zaai en Stekgrond
    - CocoPeat voor binnenplanten
    - Seramis klei korrels.
    - Ronde bakjes van karton achtig kokos 10 cm hoog 8 cm diameter

    Bij een growshop heb ik gekocht:

    - 2 feminized Power Plant zaadjes
    - 400watt lamp
    - Atami Bloombastic Box met:
    - Root-C
    - Terra Leaves
    - Terra Max
    - Bloombastic
    - Atazyme
    - 2 vierkante emmers van 11 liter

    Dit kostte in totaal 100 euro, 25 euro bij het tuincentrum, 75 euro bij een growshop.

    Het proces

    Eerst de zaadjes tussen vochtig (kraanwater) WC papier in een afgesloten boterham zak anderhalve dag op de vensterbank laten liggen om te ontkiemen.
    Toen zag het er zo uit: