Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

    Korting op 420shop
    Hey iedereen, hier volgt mijn kweekverslag waar ik nu 2 weken en 2 dagen mee bezig ben. Ik ben nog bezig met het zo veel mogelijk opdoen van kennis op deze website, ik ben een beginner, en alle hulp is dus welkom!

    De ruimte
    Een kast in een stenen muur verwerkt, wit van binnen, houten witte deur.
    2.00m hoog, 1.20m breed, en 0.70m diep.
    Ik heb bovenin de kast een gat gemaakt naar een andere ruimte, met een afzuiger ertussen, een slang aan de afzuiger aan de binnenkant. De luchtaanvoer is passief.

    Ik had nog een ventilator, temperatuur/luchtvochtigheids meter, een witte bak en ik heb de onderste helft van de kast met aluminiumfolie bekleed. Ik ga het zonder een pH-meter doen.

    Electriciteit is via geaard stopcontact op aparte groep, daarin een stekkerdoos met overbelastingschakelaar, de lamp en afzuiging daarin op een tijdschakelaar, de ventilator altijd aan. (ballast etc volgt nog, zie verder)

    Aankopen

    Bij een tuincentrum heb ik gekocht:

    - Huismerk Zaai en Stekgrond
    - CocoPeat voor binnenplanten
    - Seramis klei korrels.
    - Ronde bakjes van karton achtig kokos 10 cm hoog 8 cm diameter

    Bij een growshop heb ik gekocht:

    - 2 feminized Power Plant zaadjes
    - 400watt lamp
    - Atami Bloombastic Box met:
    - Root-C
    - Terra Leaves
    - Terra Max
    - Bloombastic
    - Atazyme
    - 2 vierkante emmers van 11 liter

    Dit kostte in totaal 100 euro, 25 euro bij het tuincentrum, 75 euro bij een growshop.

    Het proces

    Eerst de zaadjes tussen vochtig (kraanwater) WC papier in een afgesloten boterham zak anderhalve dag op de vensterbank laten liggen om te ontkiemen.
    Toen zag het er zo uit:



    Vervolgens heb ik de grond gemixt, 45% Cocopeat, 45% Zaai- en stekgrond, 10% Seramis Kleikorrels (ongeveer), en 2 kleine kokos bakjes gevuld met het grondmengsel.

    Ik heb met mijn vinger 2-3 cm in de bakjes ingeprikt, heel voorzichtig het ontkiemde zaadje met het worteltje naar beneden in het gat in de grond gedaan, en voorzichtig wat grond eroverheen geschoven.
    Foto (met het mogelijke resultaat van buren op de achtergrond):



    Voor bewatering gaf ik regenwater met minimale hoeveelheid Root-C.

    Na 48 uur:



    Bij gebrek aan een TL-buis heb ik de eerste week na het ontkiemen met een 50W (warme) bureaulamp in een woonkamer onder een open raam gedaan.

    Foto:



    Toen ik na een paar dagen hier leerde dat ze tijdens hun 'nachtrust' volledige duisternis prefereerden heb ik ze in de kweekruimte gezet:



    2 weken na het planten van de zaadjes kwamen bij beide bakjes meerdere worteltjes uit de onderkant, en ik heb ze vervolgens overgepot in de 11 liter emmers.
    Vervolgens direct onder de 400W lamp op 100cm gedaan, de bureaulamp had niet genoeg spreiding voor de grote emmers. 18/6 nu nog (weekje ofzo?)

    Apparaat gaf aan met deur dicht en lamp aan:
    31.3 graden celsius en LV van 20%.

    Ik heb vervolgens een vochtige handdoek opgehangen die in een bak met water hangt, waar de ventilator langsblaast, en LV weten op te krikken tot 35%. Luchtbevochtiger besteld. Rolgordijnen opgehangen in de kamer waar de kast staat, en met de deur open is de temperatuur steady rond de 24 graden celsius, met de deur dicht nog steeds boven de 30 graden . Volgende week 250W lamp set bestellen met ballast.

    Ik gaf ze vanaf dit moment een minimale hoeveelheid TerraLeaves, met ook minimale hoeveelheid Root-C in kraanwater.

    De dag erna zagen ze er zo uit:



    Deze zijn van vandaag, 2 dagen na de vorige foto:





    en een overzichtsfoto van de kast:



    Ik hoop dat het goed gaat, ik dacht bij mezelf: laat ik het maar direct goed aanpakken, en toch houd ik het redelijk low budget. Ik vrees dat die 50W lamp de eerste 2 weken niet echt heel optimaal was, Maar ik moet zeggen dat ik het tot nu toe ontzettend mooi en leerzaam vind. Ik kan ook uren naar de kleine plantjes staren... Nice

    Alle tips, vragen hulp en aan of opmerkingen zijn welkom, ik ben en blijf (nu nog even) een beginner, dus ik kan alle hulp gebruiken!!

    Peace, Unitarianz.
    Last edited by Unitarianz; 24 September 2009, 20:57.

    #2
    Re: Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

    Strakke opzet man, ziet er allemaal goed uit.

    Enkel je LV die is veel te laag zou je toch min boven de 40% moeten kunnen krijgen maar kijk es je metertje na, koop desnoods es een ander om te testen want 20% is ect wel extreem laag.
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

      Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
      Strakke opzet man, ziet er allemaal goed uit.

      Enkel je LV die is veel te laag zou je toch min boven de 40% moeten kunnen krijgen maar kijk es je metertje na, koop desnoods es een ander om te testen want 20% is ect wel extreem laag.

      Thanks ik doe m'n best! De luchtvochtigheid is inderdaad heel laag. Er staat wel een raam open op de kamer waar de kast in is, maar als ik de LV meter mee naar buiten neem loopt de LV ook hard op, dus ik denk dat de meter nog wel goed is. Het is gewoon een erg droge kamer denk ik.. Morgen krijg ik als de leveringsvoorwaarden kloppen de luchtbevochtiger binnen, en dan is het probleem opgelost!

      Peace, Unitarianz.

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

        heey fif bij die temp hoort ongeveer die luchtvochtig heid volgens mij altijd boven de 31 dat je dan maar een minimale lv hebt van 20 tot 25 %

        wat wel een aanradertje is doe je planten snel ompotten
        je hebt tot aan je lobbladen voor hem te begraven, als je dat doet dan zal hij tot onder de lobbladen wortelen waardoor je een krachtiger en groter wortelstelsel krijgt

        je lobbladen zijn de eerste ronde blaadjes gewoon tot daar in de grond stoppen

        voor te rest ga zo door

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

          Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
          heey fif bij die temp hoort ongeveer die luchtvochtig heid volgens mij altijd boven de 31 dat je dan maar een minimale lv hebt van 20 tot 25 %

          wat wel een aanradertje is doe je planten snel ompotten
          je hebt tot aan je lobbladen voor hem te begraven, als je dat doet dan zal hij tot onder de lobbladen wortelen waardoor je een krachtiger en groter wortelstelsel krijgt

          je lobbladen zijn de eerste ronde blaadjes gewoon tot daar in de grond stoppen

          voor te rest ga zo door
          Thanks voor je reactie en advies!
          Ik heb het precies gedaan zoals je het beschrijft: met het ompotten die eerste blaadjes zonder kartels tot op de grond. Alleen omdat ik ongeveer om de 2 uur de bovengrond vochtig houd met een planten spuit (ook voor de LV), is de grond een centimeter of 3 ingezakt. Nu ompotten wordt lastig, want ik heb namelijk niet nog een emmer. Ik zal anders de emmers nog even tot de rand bijvullen, ik heb nog een bakje met dezelfde grondverhoudingen.. Of is dit niet verstandig?

          Unit.
          Last edited by Unitarianz; 24 September 2009, 21:07.

          Comment


            #6
            Re: Luchtvochtigheid

            Oorspronkelijk geplaatst door MellO
            Wat ik doe tijdens de groeifase (Dan moet je LV max. zijn ca. 90%+) is boven op je pot een transparante kap zetten. 4 stokjes plakken om de pot heen. Dus op elke hoek 1 stokje en dan huishoudfolie (magneetronfolie) eromheen wikkelen. Kas idee. Werkt bij mij uitstekend. Van zaadje tot plant van 25 tot 30cm creeer ik in 2 weken tijd op die manier. Gr & Still Smokin' MellO
            Goed idee! ik zou gisteren een luchtbevochtiger krijgen maar de levering is vertraagd tot dinsdag..
            De plantjes doen het nog goed, ze groeien nu vooral in de breedte, dus voor die paar dagen ga ik geen broeikas meer aanleggen, dat hindert ook de ventilatie van de planten, maar toch bedankt!

            Iemand trouwens enig idee wanneer ik de plantjes zou moeten toppen?
            Ze gaan ergens komende week voor het eerst op 12/12.

            Peace, Unitarianz
            Last edited by Unitarianz; 26 September 2009, 18:27.

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

              jah
              je kan ze toppen als je plantje de 3e internode heeft gemaakt en dan
              haal je het 4e groeiknopje weg dit herhaal je dan weer na 3 a 4 internodes

              maar dat moet je wel in de groei doen
              en als je hebt getopt geef hem dan 2 a 3 dagen voor te herstellen zodat je zeg maar
              ziet dat die weer verder groeit dan zet je de klok op 12/12 want als je de plant
              topt moet die zich ff herstellen zij zal dan een aantal dagen niet groeien

              mvg DH
              Last edited by devils haze; 26 September 2009, 18:47.

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

                [info]Topic verplaatst naar: Kweekverslagen.
                Grtz bobo[/info]

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

                  Bedankt voor het verplaatsen Bobo..

                  De dames groeien ontzettend mooi, maar de grote ventilator maakt af en toe dat ze er verwaaid uitzien, de bladeren groeien bij de grote, 'maarten', iets naar binnen, dus de ventilator doe ik 's nachts uit..

                  temp = 25 graden celsius
                  LV = 50%

                  met lamp uit is het koud, tot onder de 20 graden..
                  Morgen luchtbevochtiger!

                  Foto update:



                  en 'Maarten':


                  Kom maar op met de reacties!
                  en eventueel oplossingen voor de gekrulde bladeren..

                  Peace, Unitarianizationz

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

                    De planten zijn alweer enorm gegroeid (sinds gisteren)
                    Allebei de planten hebben nu sets met 5 vingerige bladeren..

                    Gisteren de luchtaanvoer in de deur nog verbeterd, van een aantal gaten tot complete gatenkaas met een mooi roostertje er op met insectengaas ertussen

                    Sinds vanmiddag de luchtbevochtiger binnen, doet het goed, LV nu rond de 75%!
                    er zit ook warme damp functie op, voor als de lamp uit is een goed idee!

                    heb de grotere, Maarten, getopt, ik hoop maar dat het goed gegaan is, nu afwachten.. Donderdag (over 2 dagen) op 12/12 en de 250W bestellen!

                    Temperatuur is met de lamp aan en kast deur dicht nog te hoog, tot maximaal 30 graden, met de lamp uit ('s nachts) te laag, tot minimaal 17,5 graden..

                    Ik ga bij de omschakeling naar 12/12, er voor zorgen dat ze 's nachts de lamp aan hebben tot 's middags 12 uur, voor warmte van buiten met de lamp uit.
                    De 250w lamp doe ik om de temperatuur lager te krijgen.

                    Foto's komen nog bij de volgende update..

                    Peace,

                    Unitarianz
                    Last edited by Unitarianz; 29 September 2009, 18:46.

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

                      heey kerel

                      ik zou nog ff w8en met 12/12 w8 nog 2 weken en je zal zien dat je plantjes 2 keer zo groot zijn en je opbrengst hoger

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

                        Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
                        heey kerel

                        ik zou nog ff w8en met 12/12 w8 nog 2 weken en je zal zien dat je plantjes 2 keer zo groot zijn en je opbrengst hoger

                        Yo Devils Haze,
                        Ja, ik kan nog een aantal weken wachten met op 12/12 zetten,
                        Maar van de GS heb ik begrepen dat deze PowerPlants nog een heel eind doorgroeien tijdens de bloeiperiode, en met ruimtegebrek in mijn kast is binnenkort op 12/12 wel een beter idee denk ik..
                        Ik zet hem op 12/12 zodra ik zie dat de getopte plant doorgroeit, misschien over een week pas misschien dit weekend al..

                        Peace,

                        Unitarianz..

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

                          250W lamp en wiite muurfolie besteld!!

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

                            De nieuwe 250W lamp hangt er nu,
                            Even een vraag:

                            Wat is de ideale afstand tussen de plantjes en een 250W lamp?

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn eerste kweek, 2x PP feminized seeds

                              het beste beginnen metdie250 watt op 1 meter en dan langzaam zakken per dag tot je bij ongeveer een 25 a 30 cm komt

                              richtlijnen
                              250 watt min 25 centimeter
                              400 watt min 40 centimeter
                              600 watt min 60 centimeter

                              dat zijn alleen richtlijnen je kan in enkele gevallen je lamp lager hangen of iets hoger
                              voor een beter temp controlle

                              mvg dh

                              Comment

                              Bezig...
                              X