Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lemon skunk de eerst kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lemon skunk de eerst kweek

    Korting op 420shop
    jullie vroegen achter een kweekverslag dus ga ik proberen mijn best te doen om alles zo goed mogelijk uit te leggen en als beginnende kweker is al de info en commentaar altijd welkom ik kan gerust kritiek verdragen[attachment=2:1p5arpja]sdrt (6).JPG[/attachment:1p5arpja]
    eerste dag onder mijn lamp (400w) hps heb ik me laten aansmeren in de winkel denk dat geen miskoop was
    maar heb mij laten vertellen da dat eigenlijk niet zo goed is want een hps zou te veel rood licht geven, ze zouden in de groei beter blauw licht krijgen en in de bloei rood. maar weet hier weer het fijne niet van[attachment=1:1p5arpja]PIC_0010.JPG[/attachment:1p5arpja]
    naar 7 dagen 18 uur licht te krijgen en natuurlijk krijgen ze ook hun voeding (bn grond van bio nova en in de bloei pk 13+14)
    ben ik blij dat ze blaadjes krijgen, is toch spannend de eerste kweek [attachment=0:1p5arpja]PIC_0045.JPG[/attachment:1p5arpja]
    dat achter 5 weken zover loopt alles zoals geplant heb er een meter bij gezet zodat ik weet hoe groot ze zijn en hoeveel ze groeien
    maar zie jammer genoeg geen bloemtjes aankomen weet nie of da normaal is hoop dat ik er toch iets zal van oogsten wat kan ik noch doen voor goed te kunnen oogsten en goede kwaliteit vind ik toch heel belangrijk
    mss een kastje bouwen en afzuiging steken?
    hoe dan ook laat ik weten hoe dat het afloopt met deze lemon skunk
    Attached Files

    #2
    Re: lemon skunk de eerst kweek

    Welke lichtcyclus krijgt je plant? 18/6 of 12/12?
    Als je de plant 12 uur licht geeft en 12 uur donker dan pan zal ze beginnen bloeien. Na 1 a 2 weken zal je danbloemen zien verschijnen.
    Verder ziet het er goed uit, doe zo verder.

    Greatz tjeute.

    Comment


      #3
      Re: lemon skunk de eerst kweek

      euh staat die lamp al 5 weken op 18/6

      lol die plant gaat nog groeien tijdens bloei.

      je moet je lamp op 12/12 zetten, dan pas gaat ze over in bloei.

      ik heb mijn lemon skunks geen voorgroei gegeven direct op 12/12 met 600w hps

      grtz

      staan wel mooi groen! houden zo

      Comment


        #4
        Re: lemon skunk de eerst kweek

        ja heb even vergeten bij te melden heb de lichtcyclus na 14 dagen veranderd naar 12/12 heb da wel al gedaan maar heb daar niet veel verandering door gezien denk ik, ze maakt wel al van die haartjes aan de oksels
        bij deze wil ik noch een vraag stellen heb al veel gelezen over het toppen van je plant.
        maar moet dat dan in de groei zijn? hoe hoog mag/moet ze dan zijn?
        25cm 50 cm?
        dank bij leuke reacties
        greet

        Comment


          #5
          Re: lemon skunk de eerst kweek

          hps zou te veel rood licht geven, ze zouden in de groei beter blauw licht krijgen en in de bloei rood. maar weet hier weer het fijne niet van
          Een hps lamp is nog altijd het beste. Ondanks de verkeerde lichtspectrums die je er in ziet, heeft deze nog altijd de meeste effectieve kleuren voor de plant, je heb wel een HPS groei en HPS bloeilamp. De bloeilamp is voor groei en bloei goed te gebruiken.

          Je kan ze natuurlijk nog toppen nu, maar niet te lang meer wachten daarmee, die haartjes in de oksels zijn de voorbloei verschijnselen.

          Enkele vraagjes :

          - geef je nog steeds de bn grond mee ?
          - Wat is je luchtvochtigheid ?
          - Op welk medium kweek je ?

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: lemon skunk de eerst kweek

            geef noch altijd bn grond mee
            mijn luchtvochtigheid weet ik niet is dat dan zo belangrijk?
            op welk medium ik kweek? grond?????
            je ziet ik weet noch niet veel he

            Comment


              #7
              Re: lemon skunk de eerst kweek

              hoeveel ml bn voeding doe je bij je water en wat is de N-P-K waarde van je potgrond ?
              Hoe ver hangt je lamp van je plant ?

              Ik vraag dit allmaal omdat ik zie dat er iets serieus mis is aan je plant, de bladeren kleuren van binen naar buiten geel. Ik heb al enkele ideeen waar het zou kunnen aan liggen, maar wil eerst nog enkele dingen weten voor ik een besluit neem .

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: lemon skunk de eerst kweek

                nu doe je me schrikken :o hoop dat het niks ernstig is en dat het kan opgelost worden.
                of komt het door het licht inval van mijn hps dat de fotos anders kleuren?
                als ik mijn schatjes zo zie staan zij ze toch groen of mss nie groen genoeg?
                voor je vragen te beantwoorden
                ik doe 9 ml bn grond op 2 liter water en 1.2 ml pk 13+14 erbij in de zelfde fles.
                mijn lamp hangt 30 a 40 cm boven mijn schatjes
                weet niet juist wat n p k waarde wil zeggen dus nee heb er geen gedacht van wa die waarde zou zijn sorry
                maar mss kan je me even zeggen wat dat is hoe ik het kan meten en wat de juiste waarden zijn.

                greet

                Comment


                  #9
                  Re: lemon skunk de eerst kweek

                  hier even nog een foto[attachment=1:1mm0zo79]PIC_0052.JPG[/attachment:1mm0zo79]
                  deze is zonder licht getrokken 5 min geleden[attachment=0:1mm0zo79]PIC_0048.JPG[/attachment:1mm0zo79]
                  en deze dan met hps licht
                  scheelt er echt iets met mijn planten?
                  en bedankt voor het warm onthaal hier is echt een super forum zal ik door vertellen
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: lemon skunk de eerst kweek

                    ik vind dat ze een mooi kleurtke hebben.
                    Misschien toch wel door het licht dat ze een geelachtige schijn van binnen naar buiten hadden.

                    Ik zou me geen zorgen maken.

                    Greetz,
                    zion

                    Comment


                      #11
                      Re: lemon skunk de eerst kweek

                      tip, altijd fotos nemen met lamp uit.

                      zo kun je de kleur van de planten beter zien en oordelen hoe ze zich voelen

                      grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: lemon skunk de eerst kweek

                        Maar wel vlak voor je de lampen aan doet!

                        Dus niet bijvoorbeeld foto trekken wanneer de lamp als 6 uur uit is.

                        Comment


                          #13
                          Re: lemon skunk de eerst kweek

                          OK heb bij deze niets gezegd, Ik wist niet dat het zo erg kon (kleuren) zijn als men een foto bij licht nam . Ze staan supermooi . Doe zo verder .

                          Grtz

                          Comment


                            #14
                            Re: lemon skunk de eerst kweek

                            thx,
                            voor al de info, ben ik even blij dat er niks is met mijn plantjes
                            laat noch wel fotos zien hoe het verder afloopt



                            grtz

                            Comment


                              #15
                              Re: lemon skunk de eerst kweek

                              geen nieuws meer over je plantjes?? hoe is het hen vergaan??

                              grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X