Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ook mijn 1e keer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ook mijn 1e keer

    Korting op 420shop
    Omdat ik ergens las dat er veel gebruikers op het forum zijn maar weinig kweek verslagen wil ik jullie mijn 1e kweek ook niet onthouden...foto's volgen
    Ik ben net verhuisd en had nog een zolder over...haha ik kon het niet laten om er even wat te installeren.
    eerst even alle muren geschilderd en een zeiltje neergelegd, stroomtoevoer gemaakt en gaan met die banaan.

    Spullen:
    1x 600 watt lamp
    afzuiging en aanzuiging verse lucht
    1 ventilator
    20 potten
    20 stekjes (even de naam kwijt lol) kom ik nog wel op.
    Potgrond + allmix
    canna groei en bloei voeding.
    geduld

    Ik Heb erg veel problemen gehad met het werkend krijgen van mijn lamp, uiteindelijk bleek de fitting niet goed te zijn.
    Omdat ik alles online heb besteld moet ik weer van alles terugsturenen moeilijk doen.
    Gelukkig kon ik tijdelijk een kap lenen zodat mijn stekjes niet nog dagen in een doosje hoeven te staan...of op de vensterbank.

    Uiteindelijk heb ik de stekjes gister in potten kunnen plaatsen en onder de lamp kunnen zetten.
    Ik merkte dat ik nog wel even een relais moet halen omdat mijn tijdklok de spanning niet echt trekt.
    Iemand aanraders voor een 600watt lamp ?!?

    Vanavond volgt een update met foto's

    #2
    Re: Ook mijn 1e keer

    hey nice dat je ook een verslagje gaat maken

    goh ik heb een tijdschakelaar in de gamma gevonden die ging tot 900w

    grtz

    Comment


      #3
      Re: Ook mijn 1e keer

      Leuk dat je begint met kweken man!(Y)

      Strx een eigen rokertje bevalt meestal goed, met alle uren energy erin gestoken te hebben, dan kan je echt genieten!

      Bij karwei hebben ze ook tijd klokjes tot 900W

      Greets

      Comment


        #4
        Re: Ook mijn 1e keer

        Nice dat je begint te posten . Wil je nog wat voordelen uit het forum halen, stel jezelf dan eens voor in de member-introduction.html . En kan je terwijl eens de regels uitvlooien i.v.m de maandelijkse wedstrijd maak-elke-maand-kans-geef-je-hier-op-t212.html .

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Ook mijn 1e keer

          Dankje bobo ik zal daar zeker even gaan kijken

          Die tijdschakelklokjes zijn die betrouwbaar...ik heb nu een simpele analoge die tot 3500 watt zou moeten kunnen, al snap ik zelf ook dat zon lamp in 1x wel even flink wat stroom vreet.

          Ik ga zo even wat fotootjes schieten

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Ook mijn 1e keer

              Zo, net voor de lamp uitmoest (wat ik nu nog steeds handmatig doe) heb ik nog even wat foto's genomen.
              Het is genomen met mijn telefoon door gebrek aan digitale camera.

              Ik heb 1 klein potje ertussen staan.
              daar zit een zaadje in voor buiten...als de buren dus iets ruiken dan komt dat omdat ik ook eenplantje buiten heb staan
              Op de foto lijkt het een beetje donker, maar dat komt omdat mijn telefoon probeerde het licht te compenseren...

              Meer foto's volgen
              Attached Files

              Comment


                #8
                Re: Ook mijn 1e keer

                en nog een
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: Ook mijn 1e keer

                  hoe is je lv in je ruimte?

                  die stek die bijna het gehad heeft kan je mss nog redden door een diepvries zakje over haar te zetten zodat de lv heel hoog blijft erin.

                  grtz
                  a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                  Comment


                    #10
                    Re: Ook mijn 1e keer

                    Ik ben compleet amateur...ik bepaal de luchtvochtigheid dmv een plantenspuit
                    Ik heb het gister met iemand anders even gemeten en het lag op 81% net genoeg zou ik zelf zeggen...

                    Dat slappe plantje is al erg opgeknapt na de eerste dag...ik heb er een zilverfolietje ondergelegd zodat het licht nogmaals weerkaatst..kwestie van tijd denk ik...een diepvrieszakje eromheen werkt dat goed in deze gevallen ?


                    Inmiddels weet ik wel watvoor soort het is...het schijnt sneeuwwitje te zijn
                    geen id wat daar de voor en tegens van moeten zijn....maar vrienden hebben ze ook gehad...het rookte lekker...beetje zoet en en niet zon hoog thc gehalte.

                    Comment


                      #11
                      Re: Ook mijn 1e keer

                      ja zenne gebruik altijd die zakjes voor men stekken die achterlopen, iedere dag is opheffen dat ze kunnen luchten en der terug over tot ze sterk genoeg zijn.

                      uw lamp op welke hoogte hangt die? of waren je stekken zo gestrekt uit hun eigen?

                      de rest ziet er goed uit

                      grtz
                      a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                      Comment


                        #12
                        Re: Ook mijn 1e keer

                        De stekken waren idd al zo uitgestrekt van zich eigen.
                        Ik heb de lamp de eerste dag ongeveer 70 cm erboven gehangen, vandaag teruggebracht naar 60 cm.

                        Ik zal vanavond een foto van het geheel maken zodat je de hogte kunt zien...die hoogte baart mij nogal zorgen...het is maar een klein zoldertje namelijk.

                        Comment


                          #13
                          Re: Ook mijn 1e keer

                          welk tijdregime hou je aan?

                          als je niet veel hoofdruimte hebt kun je best sog of scrog doen in jouw geval lijkt sog me wel wat te bieden

                          sneeuwwitje is naar het schijnt een gemakkelijke soort om te kweken voor de eerste keer en heel bevredigende resultaten als ik de verslagen nalees ervan
                          keep it green

                          grtz
                          a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                          Comment


                            #14
                            Re: Ook mijn 1e keer

                            hahaha, sorry hoor maar wat betekend sog of scrog...de betekenis weet ik wel maar wat er nu uiteindelijk mee bedoelt wordt weet ik nietecht....sorry...heb je met newbies he

                            om 18:00 uur gaat de lamp aan ik maak dan nog even overzichtfoto's....een maatje zegt dat ik ruimte zat heb maar ik begin toch over een kweektent na te denken...

                            voor de groei hou ik nu nog 18/6 aan...even afwachten hoe ze groeien de komende week voor ik ze in de bloei ga zetten

                            Comment


                              #15
                              Re: Ook mijn 1e keer

                              sog of sea of green is eigenlijk een egaal veld crieeren.


                              scrog is hetzelfste maar door middel van inbinden op een net of zo


                              grtz
                              a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                              Comment

                              Bezig...
                              X