Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

    die gele bladeren is dat bij die plant wat je hebt gespoeld ?????
    want ziet er eerder naar uit dat die teveel water heeft en de wortels nat staan
    en weet je wat ik doe ik maat voeding per plant dus dan pas ik de voeding per plant aan misschien is dit ook een oplossing voor jou want die planten op foto 5 moet je nu absoluut niet hetzelfde geven anders ga je een overvoeden of komt de ander met te korten te zitten maar als ik zo vluchtig aan foto 5 kijk zeg ik linker plant is die wat je hebt doorgespoeld en rechterplant ziet er goed uit op een aantal bladeren die dieper liggen na maar dat kan door te hoge ph komen
    geef je plantje wat rechts staat op foto 5 eens 2 a 3 dagen enkel water wat is afgezuurd met groene thee
    en je andere plantje hoe voelt de grond nu aan nog steeds vochtig ????
    zo jah kan het water wel goed uit de pot ????
    ik zou dan toch over gaan op ompotten al is het voor de nieuwe aarde dat het vocht aan de doordrenkte grond zal onttrekken waardoor je minder kans hebt op rottende wortels

    Comment


      #62
      Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

      De linkse is inderdaad de gespoelde, zou die dan tekorten hebben?
      Heb het idee dat ze niet nat staan pot weegt nog geen kilo hoor,geef alles al hele week gewoon afgezuurd (5,8) water.
      Zal de lichtgroene bloeivoeding gaan geven,?
      En eens kijken of ik die ene nattere niet ga overpotten
      Geef vanaf nu water(mooie groene) en voedingswater(lichtgroene) van 5,5 in de hoop ph grond wat te verlagen!

      Bedankt,
      Last edited by misty; 2 November 2009, 22:34. Reden: onnodig quoten
      Geniet van iedere dag!!

      Comment


        #63
        Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

        geef de gespoelde bloeivoeding maar gewoon ph 5.8
        ps als je die ompot geef dan enkel nog 1x wortelstimulator mee maar niet te veel
        halve of kwart dosis is genoeg

        en geef de rechtse op foto 5 gewoon gezuurd water met groene thee = ph 6.0
        (ik heb het zelf nog niet getest dus nog niet gemeten maar gebruik zelf dus ook metertjes ipv groene thee maar lees het vaak trug in verslagen dat mensen dat gebruiken en dat dat de ph laat zakken tot 6.0 ph)

        Comment


          #64
          Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

          Heb 2 aparte flessen gemaakt zoals je zei!
          Ga tot morgen wachten met die nog iets nattere en als licht paar uur brandt eens kijken hoe het in die pot is!
          De andere 2 krijgen morgen 50% van de aanbevolen hoeveelheid van kweekschema?
          De 2 mooie groene krijgen gewoon afgezuurd water.
          Ph van allebei 5,8.
          Ga dit proberen en kijken wat ze doen (vooral die lichtgroene),hoe snel zou ik resultaat zien???
          Over dag of 3 weer fotos,

          Bedankt groetjes,

          Reacties altijd welkom!!!!!!!!
          Geniet van iedere dag!!

          Comment


            #65
            Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

            Resultaat zie je pas na enkele dagen (vanaf 3tal dagen tot 7 dagen moet je al doorhebben of je goed bezig bent of niet). Helemaal herstellen doen planten echter pas op een iets langere termijn. Hangt allemaal een beetje af van wat het probleem is/was.

            Greetzzz

            Jona

            Comment


              #66
              Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

              Ik zou nog een paar dagen wachten,door de overvoeding zijn waarschijnlijk de wortels wat beschadigd en moet het wortelstelsel zich even herstellen voor ze weer optimaal voeding kan opnemen,
              Als je nu weer meteen gaat voeden heb je kans dat je weer overvoedt.
              Dus wacht een paar daagjes af en plaats dan weer een paar goede daglichtfoto's..
              Als het intussen erg verslechterd(wat ik niet verwacht) nog weer even updaten.

              Grts
              Daniella
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #67
                Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

                Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
                Ik zou nog een paar dagen wachten,door de overvoeding zijn waarschijnlijk de wortels wat beschadigd en moet het wortelstelsel zich even herstellen voor ze weer optimaal voeding kan opnemen,
                Als je nu weer meteen gaat voeden heb je kans dat je weer overvoedt.
                Dus wacht een paar daagjes af en plaats dan weer een paar goede daglichtfoto's..
                Als het intussen erg verslechterd(wat ik niet verwacht) nog weer even updaten.

                Grts
                Daniella

                Hallo ty voor reactie,

                Heb ze vandaag nog gewoon water geven afgezuurd op 5,8 morgen ook straks een kijken of er al reacties zijn.
                Laat over paar dagen nog eens kijken en doe het rustig aan met de voeding (ga beetje houtas toevoegen aan water denk ik) voor wat kalium
                Mocht dat het probleem zijn zal ik het snel zien ??
                Geniet van iedere dag!!

                Comment


                  #68
                  Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

                  doe nu ff nix aan je planten nix toevoegen tot je alles weer onder controle hebt

                  want hoe weet je of je de juiste dosering hebt met je houtas

                  misschien haal je door foute dosering van het houtas weer een probleem op je hals waardoor je door de takken dalijk de toppen niet meer ziet

                  Comment


                    #69
                    Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

                    Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
                    doe nu ff nix aan je planten nix toevoegen tot je alles weer onder controle hebt

                    want hoe weet je of je de juiste dosering hebt met je houtas

                    misschien haal je door foute dosering van het houtas weer een probleem op je hals waardoor je door de takken dalijk de toppen niet meer ziet

                    Oke geen houtas,heb ze allemaal(3 van de 5) gewoon afgezuurd water gegeven behalve die iets nattere dan(wacht gewoon toy ze droog is)
                    1 lichtgroene heeft 50% aanbevolen hoeveelheid in voedingswater gehad,en geef morgen alles (behalve nattere) gewoon afgezuurd water .
                    Als die ene met voeding nu bijkomt van kleur is voeding het probleem en zie ik geen verschil dan??

                    Het allergrootste probleem is denk ik dat ze bina niet voorgegroeid hebben(of maakt dat geen verschil) zie wel al mooie witte wortels door gaten onder in pot dus weet het niet_?

                    Geduld is een mooie zaak he
                    Groetjes,
                    Geniet van iedere dag!!

                    Comment


                      #70
                      Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

                      Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
                      geef de gespoelde bloeivoeding maar gewoon ph 5.8
                      Op grond is de beste PH 6-6.5, blijf je daar tussen zit je goed

                      die 5.8 is vooral op hydro DH

                      Wat is PH
                      Last edited by Jointjedraaien; 8 June 2011, 02:53.
                      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                      A. The cop!

                      Comment


                        #71
                        Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

                        thnx fif voor de aanvulling e link

                        Comment


                          #72
                          Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

                          oke dus voedings water van 6,2 dan!?

                          Bedankt zie nog geen verandering.sommige bladeren beginnen op te drogen vanaf de puntjes bij die licht groene,en heb het idee dat de andere(mooi groene plantjes) ook gelere bladeren krijgen vanaf vanonder????

                          En geef gewoon water al meer dan 1 week,net 1 gister licht voedingswater gegeven maar geen verschil,geen beestjes allen paar fruitvliegen.

                          Ty again, groetjes
                          Geniet van iedere dag!!

                          Comment


                            #73
                            Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

                            je geeft je planten volgen mij elke dag water ?????
                            klopt dat??????

                            sla eens een paar dagen over steek je vinger in de pot en voel dan of het nat droog of vochtig is is het nat dan sla je die dag over is het droog dan geef je water is het vochtig bepaal je zelf naar eigen ervaring of je de halve dosis water geeft of je een dag over slaat bijvoorbeeld
                            je moet het een beetje aan voelen en de plant laten spreken

                            maar dat die van onder geel begint te worden lijkt mij eerder dat je ze verdrinkt

                            (vul mij aan als ik het fout heb)

                            Comment


                              #74
                              Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

                              hoeveel moet je plantjes van mijn formaat dan geven,geef ze bijna elke dag maar slaag ssoms wel een over,als ik vinger in pot steek zijn ze zeker niet nat hoor vochtig tja wat is vochtig(als hele vinger erin zit misschien vochtig)maar bovenste 5cm zeker niet denk ik.
                              En kan ik beter in 1 keer meer water geven dan iedere dag een beetje? (op grond he)

                              Maar verdrinken zeker niet! dan zou ik ze vast allemaal verdrinken(toch)?

                              Vindt het best klote want sukkel eigenlijk al 2 van de 3 weken(en 3 dagen)

                              Te lage ph misschien???

                              Groeten,
                              Last edited by jehsd; 4 November 2009, 23:15.
                              Geniet van iedere dag!!

                              Comment


                                #75
                                Re: 1ste keer binnen sjdr80 5x Amnesia Haze 400watt

                                water geven

                                let gewoon es op de basis dingen, maak die eerst in orde.. Spoel je potten nog es laat derna de grond enkele dagen uitdrogen en bouw dan langzaam terug je voeding op..

                                als je planten continu te vochtig staan kunnen ze ook bepaalde voedingstoffen niet opnemen, dan lijkt het of je tekorten etc hebt
                                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                                A. The cop!

                                Comment

                                Bezig...
                                X