Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ledpower's kweekverslag (400 watt)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: ledpower's kweekverslag (400 watt)

    dankje wel kerel

    Comment


      Re: ledpower's kweekverslag (400 watt)

      Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
      toch niet overtuigend deze..
      Meer dan 1 gram per watt voor een eerste kweek onder een compleet nieuw systeem lijkt mij toch vrij overtuigend.

      Comment


        Re: ledpower's kweekverslag (400 watt)

        idd dat dacht ik ook

        Comment


          Re: ledpower's kweekverslag (400 watt)

          Oorspronkelijk geplaatst door ledpower View Post
          Er hangt wel een hps tussen in dit is volgens mij wel nodig om het licht te breken
          je zou het ook met spaarlampen kunnen doen maar ik had nog een HPS liggen
          ik wou eerst nog een 600 watt kopen maar heb toch maar besloten om dit met de 250 watt te doen die ik nog had

          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...pen-t7095.html

          ik doe dit aleen voor in de bloei voor de groei zijn de led's aleen zeer geschikt vind ik

          binnen kort ga ik 2 plantjes onder aleen een ledlamp zetten om te kijken wat het verschil is
          Hallo, is het nodig om deze hps erbij te gebruiken? Ik wil heel graag een micro kamertje maken en kwam terecht op dit forum. Heel veel nuttige informatie en bedankt daarvoor trouwens...
          Graag wil ik een plantje of 20 gaan zetten. liefst onder led lampen. Ik zag ook op internet een 150 W combinatie met een kleine hps omringt door leds.. Ik kan alleen de link even niet meer vinden.
          Groetjes Don

          Comment


            Re: ledpower's kweekverslag (400 watt)

            Hallo leuk hoor,

            Dus 400W leds + 250W HPS = dus 650W in totaal. Dus dat is ongeveer 1:1

            Ik vraag me dus af wat de voor en nadelen van zo'n systeem zijn. Misschien eens een ker alleen op led gaan kweken, zonder HPS, kijken wat het rendement ongeveer is.
            Aan alles zitten voor en nadelen, wat zijn de voordelen wat zijn de nadelen?
            laat ik eentje di9e 2 kanten op kan gaan, nooemen:
            Temperatuur, met warme dagen is dit natuurlijk een geweldig systeem, minder warmte productie en gewoon door kweken dus. Met koudere dagen, moet je de temp omhoog halen, meeste pro kwekers weten welke te4mperaturen optimaal zijn voor de fotosynthese. Ook hoge temperatuur en straling van HPS werkt ook goed tegen bactereien, schimmels die niet goed tegen deze stralingswarmte kunnen.
            dr.e

            Comment


              Re: ledpower's kweekverslag (400 watt)

              Hallo,

              ik ben al tijdje op het forum aan het lezen over led kweek ik ben nog helemaal een groentje met binnen kweken kweek al jaren buiten en haal daar wel goede reseltaten.
              maar wil nu de stap gaan zetten om binnen te kweken, maar dan wel met leds en geen hps lampen is dit al mogelijk?

              elk kweek verslag gaat van links naar recht elke keer komt het neer op een wel nietes spel pff vermoeiend

              welke led lampen moet ik hebben en hoeveel voor 20planten

              greets

              Comment


                Re: ledpower's kweekverslag (400 watt)

                Je kunt beter spreken over hoeveel vierkante meter i.p.v. aantal planten.
                En het vermoeiende aan led is blijkbaar omdat er een hoop onkunde is veel technische verhalen zonder dat men ooit het geprobeerd heeft.
                Daarom probeer je eigen kop te volgen en als het mis door de verkeerde lamp te kopen weet je dat ook weer.
                Verder Hps is ook niet alles, zeker als je geen brandverzekering hebt of maar aanklooit waarbij de resultaten t.o.v. van het watt vermogen de tranen in je broek springen.
                Succes.

                Comment


                  Re: ledpower's kweekverslag (400 watt)

                  hps is zo kut nog niet als je ze verglijkt met cineese zooide lampen zijn 10 keer zo goedkoop en goedgekeurd.kan je van die ledrommel niet zeggen,maar ik heb ook geen belang bij led verkoop dus dat zal het zijn

                  Comment


                    Re: ledpower's kweekverslag (400 watt)

                    Vallen en opstaan.

                    Voordat de HPS-lamp zijn intrede deed waren we aangewezen op tl. Bij tl was het in eerste aanleg zoeken naar de juiste kleurtemperatuur en de juiste fotoperiodiciteit. Bij de vervolgstap naar HPS was het weer zoeken: de fotoperiode was al bekend, maar het was zoeken naar het optimale aantal watts per m2. Allerlei zaken moesten worden "uitgevonden": ideale temperatuur, luchtvochtigheid e.d. Ook met de ledverlichting wordt een gebied betreden dat goeddeels nog ontgonnen moet worden. Leveranciers met dollartekens in hun ogen beweerden dat een 90 watt Ufo een 400 watt HPS-lamp zou kunnen vervangen. Dit bleek dus niet het geval te zijn. Thans is er, naar het schijnt, een belangrijke stap voorwaarts gemaakt: met het zelfde aantal watts benadert of evenaart de ledunit de HPS-lamp. Echter ook nu zal de kweekmethode moeten worden aangepast: minder geconcentreerde voeding, het sturen van de temperatuur e.d. De ledunits zijn te vroeg op de markt gebracht, waarbij de leveranciers zaken voorspiegelden die niet haalbaar waren. Ook ik heb gebaald van mijn "led it grow" die bedroevende resultaten gaf. Niet zo zeer vanwege het verspilde geld maar vanwege mijn goedgelovigheid. Het gaat me echt te ver om alle ledunits (chinese zooi) over een kam te scheren. De ledtopics -ik zie geen aanleiding deze in twijfel te trekken- spreken voor zich. Wees blij dat er ook nog pioniers onder ons zijn.

                    Comment


                      Re: ledpower's kweekverslag (400 watt)

                      3 vierkante meter heb ik tot mijn beschikking ik heb wel ff dvd gekeken top quality was wel leerzaam maar daar lijkt het wel allemaal heel erg makkelijk, mocht er iets fout gaan dan weet je nog niet hoe je het moet oplossen
                      daarom ben ik blij met dit forum er is toch niks lekkerders om van je eigen wiet te roken

                      greets locos
                      Last edited by locos222; 18 October 2010, 14:44.

                      Comment


                        Re: ledpower's kweekverslag (400 watt)

                        heb ervaring met cineese zooimaakt niet uit wat je ze laat maken.het proefmodel ziet er perfecd uit .en naa betaling stuuren ze rommel op.ze bezuinigen op alles.lengte van elektra draad en zelfs soldeer.en testen voordat ze het opstuuren ja ze testen of de sticers met goedgetest er recht op zitten.

                        Comment


                          Re: ledpower's kweekverslag (400 watt)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                          Vallen en opstaan.

                          Het gaat me echt te ver om alle ledunits (chinese zooi) over een kam te scheren. De ledtopics -ik zie geen aanleiding deze in twijfel te trekken- spreken voor zich. Wees blij dat er ook nog pioniers onder ons zijn.
                          Ik ben 2 jaar geleden zelf met leds begonnen...Heb en had er mijn eigen ideen over.
                          Het is voor mij een hobby en een uitdaging meer ook niet...
                          Ik blijf testen, zelfs haal ik er profi's bij die het na meten en het klopt voor mij allemaal.
                          Maar er zit natuurlijk een hele grote groep op wietforums die onder de cat..meelopers vallen en dan heb je nog een aantal die er op uit zijn, kennis proberen te stelen en als ze dat niet lukt beginnen te "schelden".
                          en dat zijn het ineens de ".utchinesen" Maar zulk een geschreeuw is meer om de angst voor hun eigen toekomst of wat het vaker is ,gebrek aan communicatie en kennis met de chinesen...Anders gezegd verkeerd onderwijs gevolgd als er tenminste onderwijs gevolgd is.

                          Comment


                            Comment

                            Bezig...
                            X