Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e poging Amnesia

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2e poging Amnesia

    Korting op 420shop
    Vrijdag zou ik opnieuw willen starten met een aantal plantjes.
    Mijn vorige kweek was mislukt door een deel opvolgende beginnersfouten.
    bladverbranding en naderhand gele bladeren onderin en langzaam oplopend naar het midden van de plant tot ik ze van ellende heb weggedaan.

    voor ik deze kweek start wil ik eerst even een aantal vragen posten zodat ik deze keer zeker op de juiste weg ben.

    *welke potgrond word het meest gebruikt, of is het beste voor wietplanten?
    *wat is de ideaale temp voor jonge stekjes?
    *ik heb gelezen dat je de grond moet voorbevochtigen, hoe moet dat en hoe nat moet die grond dan zijn?
    *Ik gebruik 2x 600W ik kan de ruimte perfect koel maken. als het in de schuur die tegen de ruimte staat 13 graden is, kan ik de ruimte met lampen aan tot 16 graden koel afzuigen. dus dat is normaal totaal geen probleem. wel vraag ik me af of de bladverbranding zou kunnen zijn ontstaan door doe wattage. ik heb nooit de lampen lager dan 70 cm gehangen en in het begin slechts 1 lamp aangedaan (de eerste 3 dagen).
    het enige probleem dat ik heb ondervonden met 2x600W is de LV. die schommelde in het begin van mijn vorige kweek erg fel. soms slechts 30%. tegenwoordig heb ik de Klimaatbeheersing onder controle en kan ik de LV tot 95% opdrijven als ik wil, dus dat zou geen probleem meer mogen zijn.

    *wat is de beste temp dag en nacht voor jonge stekjes en wanneer mag je de temp een beetje beginnen opdrijven?

    #2
    Re: 2e poging Amnesia

    Hoi,

    *welke potgrond word het meest gebruikt, of is het beste voor wietplanten?

    Beste is om een allmix potgrond te gebruiken (te krijgen bij GS). Ik zelf zou eerst je stekjes eerst een paar dagen laten voor groeien in stekgrond potje van 10x10 daarna overpotten in de pot die je wilt met allmix grond.

    *wat is de ideaale temp voor jonge stekjes?

    Temp met de lamp aan rond de 28 a 29 graden en probeer bij de wortels een temp te halen van minimaal 18 graden. Als de lamp uit is mag er niet teveel verschil zitten max 10 graden liever minder. De lv zo hoog mogelijk houden de eerste week daarna mag je zakken met je LV.

    Beste is ook 1 lamp erboven op 1.50 en elke dag een beetje laten zakken tot aan 60cm bij de laaste voor groei tijd. Wanneer je naar 12/12 gaat dan rustig de 2e lamp erbij aan zetten hang deze eerst hoog en laat deze elke keer zakken in een paar uurtjes tijd. 2x 600W geeft toch heel wat warmte dus afzuiging is wel een must......


    Hierover is veel te lezen op het form lees eerst alles goed door Tip lees de ABC van misty eens door dan heb je al veel geleert.

    Veel suc 6

    Marcel
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

    Comment


      #3
      Re: 2e poging Amnesia

      heb je een linkje naar die ABC? ik kan het nergens vinden

      Comment


        #4
        Re: 2e poging Amnesia

        hoeveel is de juiste waarde en waar moet ik die meten, het water wat onder uit de potten komt of de waterton waar het water met voeding in zit?
        Je meet de ec van je voedingswater niet van het water dat onder uit je pot komt. Als er veel water onder uit je potten komt geef je trouwens ook veel te veel water. de wortels staan dan te nat en sluiten zich en nemen niks meer op. Te nat is een veel gemaakte fout. Houd je planten eerder aan de droge kant dan aan de natte!
        Last edited by monty; 8 December 2009, 20:44.

        Comment


          #5
          Re: 2e poging Amnesia

          OOk dat staat in de ABC hierbij de link

          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...jst-t6612.html

          Zelf ben ik ook Amnesia aan het kweken kan je ook afkijken hahahaha

          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ijn-t8949.html


          veel lees plezier

          Marcel
          Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

          Comment


            #6
            Re: 2e poging Amnesia

            ik heb bij mijn vorige kweek het volgende aan de hand gehad.
            ik mocht maar 200ML water geven aan elke plant. het probleem daarmee vond ik dat ik niet de gehele pot had bevochtigd. meestal en zeker in het begin goot ik dat rond het stammetje. ik vraag mij af hoe andere mensen dat doen ik gebruik 7L potten met grond (waar perliet in zit)

            toen ik de planten weg deed zag ik dat de wortels vooral rondom de pot groeide. je zag na drie weken al een mooie 4kante kluid met allemaal witte lijntjes. ik vraag mij af hoe doe worteltjes allemaal water krijgen als je het water rond het stammetje moet gooien of zijn er andere manieren?

            Comment


              #7
              Re: 2e poging Amnesia

              MLX, heeft iemand ervaring met die plant of mss een foto van een NLX alsa deze volwassen is? ben wel benieuwd naar hoe die planten er uit zien. verder wou ik nog even weten of het een moeilijke plant is om te kweken ten opzichten van amnesia
              Last edited by Time2grow; 12 December 2009, 18:13.

              Comment


                #8
                Re: 2e poging Amnesia

                Lees dit verslag eens

                Grtz

                Comment

                Bezig...
                X