Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Hey Psycho,de mogelijkheid voor warme(re) lucht elders vandaan halen is zo goed als onmogelijk.
De zolder is hier op 2 hoog en we hebben katten dus met plastic pijpen....dat wordt niks...denk aan de kattennagels !!
Nee,ik ga voor de cv-folie.
De stroom zal me worst wezen want ook s'winters schijnt de zon
Wel eerst effe de sneeuw eraf vegen maar ik ga daar ook die cvfolie voor gebruiken.
Alles wordt nu verwarmd door de oliekachel op 800 Watt en daar in de buurt liggen 2 actieve inlaten en IN het hok is het rond de 22 graden met de lamp uit.
Heb ik weer effe de tijd om m'n ideetje uit te werken.
Een scheet laten ?
Nee joh...veel te schadelijk man hahahahaha
Cootje, ziet er allemaal netjes uit.....als ik U een tip mag geven: volgende update graag even bijzetten hoever ze zitten en in welke week e.d....lol
hou ze zo he....
Had je update helemaal over het hoofd gezien! En wat een update, ze gaan echt hard man en wat staan ze er mooi op!
Qua opstelling zou ik de lemon skunk in het midden onder de lamp plaatsen en de rest van grote dames eromheen. Zelfs je Lemon Skunk gaat goed! De mijne is echt een dwerg en gaat nu pas wat topjes aanmaken. Ze is ontzettend gevoelig wat voeding betreft (kan niet veel hebben zeg maar)
25 graden is toch best netjes zou je zeggen! Wat is de temp met de lamp uit? Zou me niet zo'n zorgen maken over je lowbudget reputatie, 10e na die weken is nog steeds zeer low-budget
Ik heb btw ook weer lowridertjes staan, deze keer uit eigen zaad en ze worden weer prachtig. Vind het ook een heel aangenaam rokertje (zachte citroen smaak, licht op de longetjes en een lkkre body-buzz, klein btj headstone) Prima voor bij het doen van de huishoudelijke taken zag maar hahaha.
Ga je nog gekke dingen doen met je voeding? Ik ben momenteel shooting powder aan het geven.
Hey Psycho
De indeling hebben we idd vorige week gewijzigd zodat de Lemon goed licht kreeg van de lamp.
Ze is slungelig qua zijtakken maar ze is goed bijgetrokken.
De BigBang doet zijn naam eer aan en vertoont net als The Church eindelijk de 'bloemen'.
De Lowryder #2 wordt a.s zondag geoogst dan is deze 9 weken en krijgt sinds gisteren geen voeding meer maar slechts water om haar te 'spoelen'.
De 1ste keer hadden we te kort 'gespoeld' want 1 WW was behoorlijk scherp,maar ach...de 1ste keer he...nieuwsgierig en eigenlijk te vroeg geoogst hihihihi
De BigBang,de Lemon en The Church gaan de 4e week van de bloei in en krijgen vanaf morgen Green Sensation mee die ik iedere dag een beetje sterker maak.
Ik laat het water eerst opwarmen in het hok door de lamp en daarna meng ik de voeding erdoor en dan laat ik het nog een uurtje of wat rusten voor ze het krijgen.
En ben voorzichtig geweest met de Plagron (terra) voedingslijn,alles langzaam opgebouwd en man,man,man...het groeit zeer goed en allemaal verkeren ze in blakende gezondheid.
Geen steeltje die paars is,echt alles is groen
Zoals je weet gebruik ik geen meetapparatuur,ph en ec waarde...geen idee joh hahahaha
Wel weet ik de waterhardheid en die zit binnen de perken dus da's oke
Verder kweken we naar eigen inzicht,iedere wiet plant is anders.
Dit maal heb ik ze ook tijdig stikstof(korrels) gegeven.
En ben weer helemaal 'Low Budget' door de aanschaf van een 1500 Watt omvormer en nu staat de olie kachel ook op 'zonne-ernergie'
Deze staat op 800 Watt en gaat af en toe aan om de temperatuur met de lamp uit rond de 21 graden te houden.
Ook staat er van het begin de ionisator aan en staat bij een inlaat van de ruimte.
Het effect van dit is nergens bewezen maar de wietgeur die je tegemoet komt wanneer je je kweekruimte opendoet is zeer snel weg met zo'n ding en dat vinden wij wel positief
Stroomverbruik is nihil,daar hoef je het niet voor te laten.
De CV folie wordt op internet geprezen dat het zo goed is,nou ik heb andere resultaten hoor
Gelukkig kostte het niet veel en kon ze goed gebruiken voor het konijnehok,die zit er warmpjes bij in de winter en zijn drinkfles bevriest niet meer.
Kijk,daar is dat spul perfect voor om bevriezing te voorkomen maar verwarmen is matig te noemen.
Ben ook bezig met een aarde hygrostaat,ja hoor ook zelfbouw hihihihi
Stukje electronica met 2 koperen pennen in de grond.
Als de grond te droog wordt gaat er buiten het hok een lampje (led) branden,zo weet ik dat ze dorst heeft.
Vooral handig voor de Lemon,die is toch al zo gevoelig voor overbewatering.
Het volgende project wordt een watergeefsysteem die ik wil koppelen aan de hygrostaat.
Al een hoop ideetjes ervoor maar de voorkeur gaat uit naar zo'n infuus ding uit het ziekenhuis...maarja...hoe kom je daaraan he...
Ik krijg ieder jaar een kuur voor de ms-klachten en zit dan aangesloten op zo'n infuus...oh wat wil ik graag vragen of ik 'm na gebruik mag hebben...
Maar ik durf het niet te vragen
Een mooiere druppelaar kun je je niet wensen buiten het echte systeem natuurlijk.
Lamp aan : rond de 25 graden.
Uit : 21 graden.
LV : rond de 55-60 %
BigBang = 119 cm
Lowryder #2 = 78,5 cm (hoezo Low hahahahaha)
The Church = 112 cm
Lemon Skunk = 103 cm
Lowryder #2 Nr.2 = 29 cm
Ik las op een ander forum dat je mag dieven tot maximaal in de 3e bloeiweek,klopt dit ?
En wat pic's en eentje van de Lowryder met de lamp UIT.
45 gram droog is verdomd netjes man!!
Jammer dat je ze niet stuk voor stuk kan fotograferen, ff uit de tent halen zou ik zeggen
Ben heeel benieuwd naar jouw Lemon Skunk, de mijne begint nu forse toppen aan te zetten, stammetje is jammer genoeg geen bezemsteel Ze zal spoedig gaan bezwijken onder het gewicht (hangt nu al scheef)
Het zijn wel bomen heh, als ik zo die formaten zie 150, 122!! Heerlijk man! Lijkt me toch wel een ideale lengte zo, de mijne zijn max 110 geworden. De toppen die eraan hangen zijn echt adnormaal. Hoe dan ook meer budshots please, ff de week erbij zetten bloeiweek..., wel zo handig
De dames zijn de 6e bloeiweek ingegaan en krijgen 2,5ml/1l terra bloom en 0,8ml/1l green sensation van Plagron.
Ze uit de ruimte halen gaat niet want ze zitten overal aan vast want anders sodemieteren ze om hahahaha
Behalve dit zitten veel zijtakken lager vastgebonden omdat sommige toppen al verbrand zijn door de hps
Het staat zo ongelooflijk vol...
Volgende keer weer 2 planten nemen
Maar goed,de foto's houden jullie te goed.
Als de tijd van oogsten komt halen we ze er 1 voor 1 uit,tot die tijd...geduld...
Wel nog een paar shotjes genomen van de toppen.
Naam van de plant, c.q boom hahaha, staat eronder.
Eentje hiervan is van The Church en heeft een klein beetje verkleuring op de steel.
Het zijn er maar een paar hoor,de rest is groen.
Comment