Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x N.L.X. 2e kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5x N.L.X. 2e kweek

    Korting op 420shop
    Ik ging naar de growshop voor Amnesia, maar ik ben thuisgekomen met NLX. dit, omdat deze plant wat sterker is dan Amnesia en ik heb mijn vertrouwen in Amnesia na mijn eerste (mislukte) kweek.

    hoe ziet de ruimte er uit:

    Ik gebruik 3x400W HPS lampen voor de groeiperiode.
    Ik gebruik 3x600W HPS lampen voor de bloeiperiode.
    [dit omdat ik mijn transformators kan instellen op 400/600W en de 600W lampen had ik nog liggen, vandaar ik heb besloten die ook te gebruiken.]
    Het lijkt me ook gemakkelijk om de LV lager te krijgen met 600W lampen.

    * uiteraard een afzuiginstallatie die is berekend op de ruimte.
    * een luchtbevochtiger die krachtig genoeg is om de ruimte wanneer de afzuiginstallatie op vol vermogen draait, de ruimte nog te voorzien van een LV van 95%. uiteraard is hij wel instelbaar.
    * een elektrische kachel van 1000W
    * een zwenk ventilator
    * een Klimaat controller van MMC easy 7A
    * een labyrint box voor de lucht-in, lichtdicht af te sluiten
    * een airsock om de verse lucht te filteren van ongedierte en vuil. deze hangt over het plafond.

    ik gebruik 7L potten met grond van de growshop zelf. het zit vol met perliet, maar er stond geen merk op de zakken, nog informatie over het feit, of de grond in voorbemest of niet. ik ga dus ook af op wat de uitbater ven mijn growshop mij heeft verteld, namelijk dat ik na de 2e week al mag beginnen met 50% van de voeding die op de fles staat aangegeven. (beetje bladkleur in het oog houden he

    voeding:

    Canna lijn

    canna terra vega groei
    canna terra vega bloei
    canna terra vega booster
    PK13/14
    wortelstimulator van bioroots

    Tools:

    PH meter
    EC meter *

    Verzorging van de eerste dag.

    Ik heb de lampen 2x400W zo hoog mogelijk gehangen. Ik ben van plan dit 2 dagen zo te laten en over 2 dagen de lampen iets meer te laten zakken tot max 50 boven de planten top. als ik 1.5weken verder ben zet ik lamp 3 bij aan.
    (voor alle mensen die nu zeggen 3 lampen voor 5 planten, uhm denk ff na :p)

    Het afleveren van de planten werd gedaan in een kartonnen doos, dus ik heb de stekjes niet kunnen bekijken in de winkel. toen ik thuis aan kwam ben ik geschokken van de slechte staat van de stekjes. sommige hebben hier en daar een slecht blaadje, en ze staan er een beetje gestrest bij. beetje paarse schijn op sommige takjes. om een lang verhaal kort te maken, eigenlijk voor mijn gevoel slechte levering.
    onkruid is sterk zal ik mezelf maar wijs maken om mijn zorgen op mislukking een beetje weg te nemen.

    ik heb ze net water gegeven met wortelstimulator. ik doe dit eenmalig. nu geef ik ze een paar dagen rust en geef ik helemaal geen water tot de wortels zich hebben ontwikkeld.
    ik heb nu water gegeven tot het water onder uit de potten liep.

    omstandigheden:

    ik heb momenteel een relatieve luchtvochtigheid van 75% maar ik heb de temperatuur wat lager gelaten voor de eerste dagen namelijk 25a26 graden

    dit is de update van dag 1. ze staan nog maar net in de grond, dus ff w8en op de fotokes. normaal zet ik die er dadelijk nog ff bij

    moesten er opmerkingen zijn over iets of moesten er nog dingen zijn die ik over het hoofd heb gezien, graag melden hoor. ik hoor ze graag

    * wat moet mijn EC meter aangeven als ik het water voor de planten meet?
Bezig...
X