Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

15 x NL 600 watt Tent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 15 x NL 600 watt Tent

    Totdat het water er aan de onderkant goed uit stroomt. Zorg er wel voor dat je ph goed is! Je kan ze ook overpotten in normale aarde.

    Succes!
    Battle the Ocean!

    Comment


      #17
      Re: 15 x NL 600 watt Tent

      normaal is spoelen 3x het aantal van liters in de pot. dus stel je hebt 20 liter pot, spoelen dus met 60 liter water..................drastisch he..............
      in jouw geval....11x3= 33 liter water er doorheen duwen......lol............ en je hebt er 5 staan....valt nog mee dan..........greets Kweker
      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

      Comment


        #18
        Re: 15 x NL 600 watt Tent

        Update.

        Ik heb ze gepoeld vandaag. Hopelijk dat ze nu een beetje herstellen. Moet wel zeggen en ik moest goed kijken , maar het lijkt niet erger te worden. Is in ieder geval iets. Ik heb ook de dorre en voor 80% kapotte bladeren voorzichtig verwijderd.

        Zal morgen ff nieuwe pics tonen!

        Comment


          #19
          Re: 15 x NL 600 watt Tent

          Zoals beloofd hierbij nog een aantal update pics.

          Het lijkt erop dat het er in ieder geval niet slechter op wordt. Ik heb zelfs het idee dat de slechtse een beetje bij getrokken is en een heeeeeel klein beetje groeit. Maar het hele rare aan dit verhaal vind ik nog dat de grootste ten op zichte van de kleinste minstens 10 a 15 keer zo groot is. Hoe kan dit? Ik heb ze allemaal gelijk behandeld (wil geen stiefkinderen maken ). Ik neem aan dat het net zo is als bij mensen? De een is de ander niet? Komen allemaal van de zelfde seedbank by the way.
          Attached Files

          Comment


            #20

            Comment


              #21
              Re: 15 x NL 600 watt Tent

              weet je wat ik nu niet snap....................
              dat er 2 planten in 1 pot staan en dan nog zo dicht op elkaar ook..............
              zonde toch...............
              waarom niet elks appart...je krijgt wortel vergroeing en als het goed is zal er 1 van de 2 achterblijven en uiteindelijk misschien dood gaan................. wel zonde................. heb ook ooit eens 2 planten in elke hoek gehad van 1 bak maar was dan wel een 30 liter vierkante bak (rechthoek) gingen wel redelijk maar had een behoorlijke achterstand tegenove de andere hoek..........................maja................ ....
              verder zal het wel goedkomen hoor...............zeker wel.............
              sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

              Comment


                #22
                Re: 15 x NL 600 watt Tent

                Hey hey,

                Ja je kritiek is helemaal terecht en ook wordt ook zeer gewaardeerd! Dit is mijn eerste keer en ook een soort van proef. Ik probeer van alles wat en de 2e keer heb ik een draaiboekje zeg maar. Ik zal morgen weer ff updaten met foto's. Vandaag niks gedaan by the way. Alleen ff gekeken en toegesproken .

                Comment


                  #23
                  Re: 15 x NL 600 watt Tent

                  Ah updates zijn mooie dingen...
                  We wachten vol ongeduld!

                  Comment


                    #24
                    Re: 15 x NL 600 watt Tent

                    Hierbij een update. Ik geef ze nu om de dag water. Het lijkt erop dat ze langzamerhand bijtrekken en een wat gezondere kleur krijgen. Wanneer denken jullie dat ik met voeding kan beginnen en wanneer moeten ze ongeveer in de bloei?

                    Hierbij ook wat foto's.
                    Attached Files

                    Comment


                      #25
                      Re: 15 x NL 600 watt Tent

                      Hey luitjes,

                      Zou iemand mij kunnen vertellen wat ongeveer de eerste keer de droge opbrengst zou moeten kunnen zijn per plant?

                      En wanneer denken jullie dat ik met de voeding kan beginnen?

                      Bedankt alvast!

                      Comment


                        #26
                        Re: 15 x NL 600 watt Tent

                        Eyyy Rob Marley,

                        Hoe lang staan ze nu op groei?

                        Ik zie op je pics dat ze er erg vochtig bijstaan (mos op je aarde).

                        Ik raad je aan je medium eerst goed te laten drogen voordat je water geeft (vinger in je aarde steken, voelt deze vochtig aan, geen water geven) Let hierbij ook op je schatjes, hangen deze naar beneden, hebben ze waarschijnlijk water nodig.
                        Daarnaast doe je er goed aan de bovenlaag met mos te verwijderen, dit is een ideale bodem voor schimmels enz.
                        Wanneer je medium goed droog staat, zou ik beginnen met het geven van lichte voeding 1/3 van hetgeen aangegeven staat en dan langzaam opbouwen naar een ec van 1,2.

                        Greetz

                        Comment


                          #27
                          Re: 15 x NL 600 watt Tent

                          Ik heb ze nu 5 weken in de groei. Maar het valt me wel op dat sommige nog maar heel klein zijn (de kleinsten zijn 12 cm). Maakt dit wat uit kan ik ze nu in de bloei doen? Thxs alvast! Ik alle mos grondig verwijderd.

                          Comment


                            #28
                            Re: 15 x NL 600 watt Tent

                            Ge zult toch aanpassingen moeten maken eerst, want voor 5 weken groei staan ze er maar triest bij. Lijkt eerder 2-3 weken groei. Zullen idd veel te nat staan en das iets wat ze echt niet graag hebben. Meer dan 150 ml per dag zullen ze zeker niet drinken.

                            edit: soms leest ge eerst beter het hele verslag Kzie dus da je ze hebt moeten spoelen. Kzou ze nu gewoon geen water geven tot de grond opgedroogd is. Ze zullen wel in orde komen, maar ze moeten toch droog staan voor ge ze in bloei zet. Kzou daar toch nog effe mee wachten.
                            Last edited by beowulf; 17 January 2010, 23:38.

                            Comment


                              #29
                              Re: 15 x NL 600 watt Tent

                              frapant........... wat is je luchtvochtigheid eigenlijk?????


                              weet niet of je toevallig alles noteerd en zo.....anders: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...eer-t8455.html post nummer 6 in ieder geval........gewoon effe doen.....komt het de volgende keer wel goed..........lol.............
                              Last edited by kweker; 18 January 2010, 08:11.
                              sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                              Comment


                                #30
                                Re: 15 x NL 600 watt Tent

                                Hey Guys,

                                Thxs voor jullien berichtjes. Ik heb er echt wat aan. Het gaat allemaal niet super snel, maar er zit wel verbetering in. Dus de snelheid neem ik op de koop toe. Het gaat om het eindresultaat.

                                Hierbij ook ff een update van mijn logje:

                                1 14-12-2009
                                Zaadjes ontkiemen tussen natte papieren doeken. In een donkere luchtige tas gedaan met een kruik.
                                2 15-12-2009Verse doeken gepakt. En kruik warm houden.
                                3 16-12-2009In groeikast geplaatst en beneveld met de plantenspuit (geen voeding geven!!!). En onder de TL 18/6 gehangen (1ste dag 24 uur).
                                4 17-12-2009Klok op 18/6 gezet. Bij gewarmd met de HL-lamp (temp rond 25-30 gr.). Paar keer water gegeven met de plantenspuit. 1ste Staan al boven.
                                5 18-12-2009Alleen water gegeven.
                                6 19-12-2009De 1ste omgepot in 11 liter potten.
                                7 20-12-2009Alles omgepot en wortelstimulator gegeven (125 cl). Aarde ingewaterd met 1 liter water. Tevens alle potten met plastic afgedekt.
                                8 21-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk. De eerste stekjes hebben 4 bladeren.
                                9 22-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk.
                                10 23-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk. De eerste stekjes beginnen plantjes te worden.
                                11 24-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk. Alle 20 uitgekomen waarvan 1 laatbloeier.
                                12 25-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk. Ook voeding toegevoegd (op 12 liter: 1 dop wortel, 15 druppels C-gro, 2 dopjes pokon)
                                13 26-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk.
                                14 27-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk.
                                15 28-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk. 1 Plant heeft gele plekjes (waarschijnlijk wantsen).
                                16 29-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk. Alle stuks met tegen wantsen behandeld.
                                17 30-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk. Alle stuks met tegen wantsen behandeld.
                                18 31-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk. Alle stuks met tegen wantsen behandeld.
                                19 1-1-2010Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk. Alle stuks met tegen wantsen behandeld.
                                20 2-1-2010Alleen water gegeven. De meeste planten zijn overbemest.
                                21 3-1-2010Alleen water gegeven (400 ml). De meeste planten zijn overbemest (waarvan 6 zwaar).
                                22 4-1-2010Niks gedaan.
                                23 5-1-2010Gespoeld met 1,2 liter water per pot. Wachten op herstel.
                                24 6-1-2010Niks gedaan.
                                25 7-1-2010Alleen water gegeven (400 ml p/pot).
                                26 8-1-2010Niks gedaan.
                                27 9-1-2010Alleen water gegeven (400 ml p/pot).
                                28 10-1-2010Niks gedaan.
                                29 11-1-2010Alleen water gegeven (400 ml p/pot).
                                30 12-1-2010Niks gedaan.
                                31 13-1-2010Niks gedaan.
                                32 14-1-2010Alleen water gegeven (400 ml p/pot).
                                33 15-1-2010Niks gedaan.
                                34 16-1-2010Niks gedaan.
                                35 17-1-2010Niks gedaan.
                                36 18-1-2010Alleen water gegeven (400 ml p/pot). Alle mos verwijderd

                                Mijn ph is nu contstant vanaf dag 27 elke keer exact op 6,5 gedaan. Lv schommelt tussen de 60 a 70% Wordt niet lager dan 58%. Temp lampen uit: 18 a 19 graden, lampen aan rond de 28 a 29 graden (ik weet dat het te hoog is maar krijg het met geen mogelijkheid omlaag). Lamphoogte is ruim 75cm (600 watt).
                                Last edited by Rob Marley; 18 January 2010, 12:54.

                                Comment

                                Bezig...
                                X