Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweekje Dender

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Voedings tekorten'

    'In principe zijn er twee situaties: niet genoeg of een overschot aan voedingsstoffen. De ideale situatie is er een waar precies genoeg beschikbaar is voor de plant. Onvoldoende voedingsstoffen uit zich meestal in geelgroene bladeren, teveel voeding kan zich uiten in zowel overdreven groene bladeren als verbrande bladpunten. '

    De bladeren die in de pot liggen, zijn geel/groen.
    Tevens heb ik ook bladpuntjes die omhoogkrullen en er verbrand uit zien...



    Ze staan in 10 liter potten. Ik geef ze Canna Terra Flores (50ml op 10L) en ik geef ze dit met demi water.

    Ik geef ze ongeveer 400 ml (2 normale drinkglazen), om de dag.


    Who can help me!?

    Peace!

    ps. Sorry voor de wat onduidelijke foto's! Ik heb ze met mn panasonic HDC-SD 10 moeten schieten ipv mijn lieve canon...! volgende week weer!
    Attached Files
    Last edited by Dender; 11 January 2010, 18:50.
    Battle the Ocean!

    Comment


      #17
      Re: 1e kweekje Dender

      Gewoon afgezuurd kraanwater gebruiken dender,
      Maak ook nog eens foto's van je complete planten zodat een beetje te zien is hoe veel er verkleurd is.
      En 400ml zou te veel of te weinig kunnen zijn,hoe controleer jij of ze genoeg water hebben?
      Verder duiden verbrandde puntje meestal op een voedingsoverschot of te dichte plaatsing bij de lamp.

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #18
        Re: 1e kweekje Dender

        Ze staan op 42 cm precies van de lamp af. (Dit is wel vanaf de top gemeten en de verbrande puntjes zitten meer naar onder.)

        Nog een kleine impressie hoe het er over het algemeen uit ziet maar, ik zal ze morgen nog even uit hun hokje halen en er een paar mooie complete kiekjes van maken.

        Over het algemeen is de verkleuring nog niet heel erg uitgebreid. Het is op enkele bladeren te zien maar lijkt zich wel snel uit te breiden. (Zaterdag was er nog niks mis.)

        De onderste bladeren gaan wel steeds meer hangen maar dit is alleen bij de grote plant zo (deze moet ik duidelijk wel meer water geven omdat ze 30cm groter is!!).
        Maar dit ziet er wel anders uit dan m'n voedingsoverschot die ik aan het begin van de groei had.

        Dus misschien toch een voedingstekort?

        Maargoed, dan ben ik nogsteeds benieuwt wat die gele plekken op de bladeren over de hele plant heen te betekenen hebben...!?
        Attached Files
        Battle the Ocean!

        Comment


          #19
          Re: 1e kweekje Dender

          Hier nog wat foto's van de planten,

          Helaas nogsteeds niet mn camera terug! dinsdag pas weer!

          Ik was in de war geraakt met mijn andere planten, de mannetjes (die ergens anders staan) deze vertonen namelijk gekrulde en verbrande puntjes en dus niet de dames!! Sorry!


          -de dames
          Ik heb ze gister weer 400 ml voeding gegeven en vandaag weer 200 ml omdat de grond toch wel enigszins nat aanvoelt.

          Dus de bladeren die er het lichtgroenst uit zagen zijn niet nog lichtgroener geworden en de bladeren gaan zelfs wat meer omhoog staan ipv. dan ze hangen... Dit was dus overvoeding, das duidelijk.

          Maar nu vraag ik me nog wel af wat de spontane gele plekken in de bladeren kan zijn!? Deze zitten namelijk een stuk hoger dan de onderste bladeren die aan het aftakelen waren.

          Who can help!?

          peace
          Attached Files
          Battle the Ocean!

          Comment


            #20

            Comment


              #21
              Re: 1e kweekje Dender

              Nee, dit is m'n eerste kweekje en het was meer een test om te kijken of ik het kan.
              Het zou ook wel een beetje jammer zijn als ik deze 2 weg ga gooien omdat ik 1 euro meer betaal oid. Ik betaal de elektriciteit ook niet zelf.. Dus das weer mooi mee genomen!

              De volgende keer zet ik er minimaal 5 feminised in!
              Battle the Ocean!

              Comment


                #22
                Re: 1e kweekje Dender

                Week 4 bloei

                (foto's zijn maandag gemaakt, alleen nog geen tijd gehad om ze erop te zetten)

                Tot zover gaat het best lekker, ik moet goed op de voeding letten! Ze staan af en toe nog wel eens droog als ik ga kijken, net voordat de lamp aan gaat dus ik geef ze elke dag voeding en wat meer!

                Ze krijgen nu Terra Flores 50ml op 10L kraanwater (hier heb ik wel 24 uur 2 theezakjes in laten weken). Ze lijken het wel lekker te vinden en de gele plekken op de bovenste bladeren breiden zich niet uit!

                Op naar de volgende maandag!

                Peace
                Attached Files
                Battle the Ocean!

                Comment


                  #23
                  Re: 1e kweekje Dender

                  mooi; zien er goed uit
                  voor eerste keer!!!!
                  ikkijk mee
                  grts

                  Comment

                  Bezig...
                  X