Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afzuiging uit als lamp uit is ??????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    afzuiging uit als lamp uit is ??????

    Korting op 420shop
    hallo medegrowers,

    zou het kwaad kunnen moest ik mijn afzuiging afstellen als de lamp uit gaat? dan komt er wel geen verse lucht binnen ook? maar kan dat kwaad? ik zou dit anders doen omdat mijn temperatuur anders snel daalt met de lamp uit en ik gebruik kleine olie radiator om tent warm te houden met de lamp uit en die staat anders continu te draaien door dat de afzuiging de warme lucht weg zuigt.... wat denken jullie ervan of soms andere optie's???


    grtzzzz

    #2
    Re: afzuiging uit als lamp uit is ??????

    Naar alle waarschijnlijkheid heeft dat een negatief effect op de relatieve vochtigheid van de lucht. Bijvoorbeeld: stel de lamp is aan en de ruimte heeft een temperatuur van 27 graden en de relatieve vochtigheid van de lucht is 50 %. Als de temperatuur daalt tot bijvoorbeeld 20 graden dan stijgt de relatieve vochtigheid behoorlijk (Daar zijn tabellen voor). Koude lucht kan immers minder waterdamp bevatten dan warme lucht. Als je een fancontroller met thermostaat gebruikt en je stelt die in op 27 graden en je zorgt dat je afzuiger aan de ondergrens altijd nog draait, met een minimale instelling, dan is het probleem opgelost.

    Comment


      #3
      Re: afzuiging uit als lamp uit is ??????

      Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
      Naar alle waarschijnlijkheid heeft dat een negatief effect op de relatieve vochtigheid van de lucht. Bijvoorbeeld: stel de lamp is aan en de ruimte heeft een temperatuur van 27 graden en de relatieve vochtigheid van de lucht is 50 %. Als de temperatuur daalt tot bijvoorbeeld 20 graden dan stijgt de relatieve vochtigheid behoorlijk (Daar zijn tabellen voor). Koude lucht kan immers minder waterdamp bevatten dan warme lucht. Als je een fancontroller met thermostaat gebruikt en je stelt die in op 27 graden en je zorgt dat je afzuiger aan de ondergrens altijd nog draait, met een minimale instelling, dan is het probleem opgelost.

      hey extreme bedankt voor je reactie,

      dat de luchtvochtigheid stijgt voorlopig kan geen kwaad als ik de afzuiging af staat omdat de plantjes nog maar 5 dagen oud zijn dus hoge luchtvochtigheid is nu toch nodig, tegen de luchtvochtigheid moet zakken voor de bloei bedenk ik ondertussen wel iets anders, zoals de ruimte verwarmen waar ik mijn verse lucht van haal bijvoorbeeld.
      maar om verder te gaan over mijn eerste vraag, het kan dus geen kwaad dat ik de afzuiging afzet tijdens de donkere periode??

      grtzzz

      Comment


        #4
        Re: afzuiging uit als lamp uit is ??????

        Zelf geef ik de voorkeur aan een permanente geringe afzuiging. In ieder geval zou ik er een zwenkventilator bij plaatsen, zodat de lucht toch in beweging blijft. Ik ben en blijf voorstander van permanente afzuiging, maar wellicht denken anderen daar anders over.
        Last edited by Xtreme; 21 January 2010, 14:03.

        Comment

        Bezig...
        X