Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladprobleem!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem!?

    Korting op 420shop
    hallo , ik ben een tijdje terug begonnen met mijn eerste kweek maar ik heb al een tijdje last van een bladprobleem. ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn en wat ik er aan zou kunnen doen.

    het begint mer kleine bruine vlekjes in het midden van het blad en dat word dan steeds meer en uit eindelijk word het hele blad bruin.
    eerst waren het alleen het blad onder aan de plant maar nu begint het ook rondom de toppen te komen.

    ik hoop dat iemand weet wat het is.

    (de fotos komen later)

    groetjes niels
    Last edited by niels1; 29 January 2010, 11:38.

    #2
    Re: Bladprobleem!?

    ah fijn, dan wacht ik even op je foto's. misschien ook een fotootje van de onderkant van een nog redelijk intact blad erbij ?

    doe ook even een beschrijving van je kweeksituatie : medium, voedingsgeschiedenis, belichting enzo.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Bladprobleem!?

      ik kweek onder 4 tl lampen van 36 watt per stuk, gewoon in potgrond en ik heb ze 2 keer universele meststof korrels gegeven NPK 12-10-18.

      ze staan nu twee en een halve week in de bloei. de fotos moeten nog even wachte want ik heb nog geen camera die fotos van de goede maat maakt.

      gr niels

      Comment


        #4
        Re: Bladprobleem!?

        je hebt ze overvoed. de bladeren zien waarschijnlijk ook wat donker niet? ik had deze kweek op een bepaald moment het zelfde aan de hand. gebruik jij Canna?

        Comment


          #5
          Re: Bladprobleem!?

          ik gebruik gewone meststof korrels , maar ik heb 2 planten niet gegeven en die hebben het probleem ook dus ik denk niet dat het daar aan ligt , toch bedankt

          Comment


            #6
            Re: Bladprobleem!?

            zou het kunnen dat het een magnesium tekort is?

            Comment


              #7
              Re: Bladprobleem!?

              foto zou veel helpen bij de diagnose van je probleem.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Bladprobleem!?

                Hoe lang staan ze al ?
                is het nieuwe bemeste potgrond die je gebruikt ?
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment

                Bezig...
                X