Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd dringend

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hulp gevraagd dringend

    Korting op 420shop
    yoo gasten ik heb problemen met men plantjes ik ben nog maar begonnen met kweken ik heb 10 plantjes die zijn bijna 2 weken oud maar er is iets mis mee ze groeien namelijk niet zo goed en de onderste blaadjes de randen worden geel zelfs roestkleur en krullen zich op ik heb me laten vertellen dat je alle dagen water moest geven zouden ze mss teveel water hebben ?

    ik heb een homebox xl en gebruik bio mix de temperatuur is tussen 21/ 25 graden lv is tussen 40/50 en een lamp van 600w

    ps ik zal vanavond zeker nog foto's plaatsen Grtzzzz

    #2
    Re: hulp gevraagd dringend

    hier zijn wat foto's

    Comment


      #3
      Re: hulp gevraagd dringend

      Ik heb zo'n idee dat je lamp te laag hangt.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: hulp gevraagd dringend

        mijn lamp hangt op 90 cm van de plantjes tzijn vooral de afgani's die niet mee willen ze schieten niet omhoog versta je Grtzz

        Comment


          #5
          Re: hulp gevraagd dringend

          HOE hoog hangt je Lamp?mag momenteel nog op ongeveer 1 meter afstand hangen en geleidelijk aan de lamp laten zakken en welke aarde gebruik je?misschien iets te veel water en je LV is wat langs de lage kant,zo vroeg voeding geven is meestal ook niet noodzakelijk.
          Suc6 nog

          Comment


            #6
            Re: hulp gevraagd dringend

            ja ik dacht ook aan het water maar ga nu een paar dagen niets geven en mijn lamp iets hoger hangen ik gebruik bio grow mix denk je dat het goed komt grtzzz

            Comment


              #7
              -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

              Comment


                #8
                Re: hulp gevraagd dringend

                Combinatie van overvoeding en teveel water. Op foto 5 zie je algengroei op de aarde. De verkleuring is volges mij toch een typisch voorbeeld van overbemesting.

                Lamphoogte heeft daar nieveel mee te maken, dan waren ze gewoon wat uitgerokken. Ze staan ook onder een 600 watter he, zoveel licht hebben zaailingen niet nodig.

                Comment


                  #9
                  Re: hulp gevraagd dringend

                  Ik denk dat beowulf gelijk heeft, overvoeding en teveel water. Je kan ze beter onder een paar TL- of spaarlampen zetten zal veel schelen en elektriciteits verbruik. 600W hebben die echt niet nodig nu.

                  Grtz
                  sigpic
                  Trixters kweekje

                  Comment


                    #10
                    Re: hulp gevraagd dringend

                    Deze wou ik je ook nog meegeven. http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...pel-t7071.html
                    sigpic
                    Trixters kweekje

                    Comment


                      #11
                      Re: hulp gevraagd dringend

                      Ja je mag geen voeding geven aan zaailingen je moet w8ten tot de blaadjes een dieper of lichter groen krijgen pas na een maandje ofzo! Als je TL lamp gebruikt mag je die tot 5 cm boven de zaailingen zetten.

                      GEEN VOEDING MEER GEVEN en vooral niet elke dag water!!!!! voel met je vinger in de aarde en als ie nog nat is geen water geven wiet staat leiver iets droger dan te nat!!!

                      Comment


                        #12
                        Re: hulp gevraagd dringend

                        ok ik gaf ierdere dag water dit ga i dus niet meer doen heb ze nu 2 dagen niks gegevnen en ze staan nog vochtig nu dus ga ik nog een dagje wachten en dan heel voorzichtig beetje bijgeven lamp hangt nu op 1m ik hoop dat alles goed komt en ik toch kan doorgaan met deze kweek thx mate's

                        Comment


                          #13
                          Re: hulp gevraagd dringend

                          ik denk zel dat het door te veel water komt ik gaf ierdere dag water zelfs als ze vochtig stonden iemand die ook kweekt had me dit vertelt maar da was blijkbaar geen goed idee ik zal straks nog wat foto's plaatsen grtzzz

                          Comment


                            #14
                            Re: hulp gevraagd dringend

                            hier zijn nog wat foto's maar de nieuwe blaadjes zien er mooi uit tzijn voornamelik de onderste die verkleuren maarja kijk zelfs maar es
                            ga nu wachten met water tot ze beetje droger staan en dan voorzichtig beetje bijgeven GRTZZZZZ

                            Comment


                              #15
                              Re: hulp gevraagd dringend

                              Zelfs nu staan ze er nog steeds vochtig bij zo te zien. Elke dag water geven kan hoor, gewoon niet te veel. De grond moet bijna droog staan. Als je teveel water geeft dan wordt de aarde zwaar en verstikken de worteltjes en das nefast voor zaailingen. De eerste 2 weken hoef je geen extra voeding te geven, zij het buiten wat rhizotonic eventueel. Ik gebruik ne luchtige zaai en stekgrond van de aveve. Na 2 weken gaan ze dan in batmix en dan nog verbranden de onderste bladeren soms.

                              Comment

                              Bezig...
                              X