Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help met spoed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help met spoed

    Korting op 420shop
    Ik heb nu bijna 2 weken mijn liefjes 18 uur in de groei, maar wat is het probleem somigen groeien heel mooi maar de anderen zijn klein gebleven en zien er licht geel uit
    Ik heb de grond gebruikt van de vorige oogst en geef water van onderen.
    Maar mijn vorige oogst was ook niet echt denderend, sommigen zeggen dat het aan de voeding ligt sommigen zeggen dat het aan de grond licht.
    Wat kan ik doen tips graag. Zie ook foto's
    Attached Files

    #2
    Re: Help met spoed

    Sinds de vorige oogst niks met de aarde gedaan Sarilbana ? Nog geen voeding bijgegeven of aarde opgewerkt ?

    foto 2 laat rechts achterin witte plekken zien op blad, is dat schimmel ?

    En als je toch bezig bent : graag temp, LV, wat voor soort licht je gebruikt en wat voor planten het zijn. Even voorstellen is ook misschien nuttig
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Help met spoed

      Als je vorige oogst mislukt is waarom koop je dan niet even nieuwe aarde?
      Ik zie schimmel op je bladeren

      groetjes
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Help met spoed

        naar mijn mening staan je stekjes gewoon in veel te natte aarde!zo nat zelfs dat er mos op begint te groeien.gewoon even laten drogen die grond(even geen water meer geven)dan zul je zien dat t okidoki komt
        grtz

        Comment


          #5
          Re: Help met spoed

          Als die witte waas niet is van op je bladeren te morsen vermoed ik dat je met meeldauw zit
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

          A. The cop!

          Comment


            #6
            Re: Help met spoed

            Ik heb mijn grond herbruikt, heb de eerste 2 weken groei 18 uur gedaan, heb alleen wortelstim en soil booster gebruikt lv is wel laag maar sproei 2x op een dag met water
            gebruik 2 x600 w philips lampen.

            Inderdaad zit volgens mij ook mos op de grond en schimmel zie ik niet op de bladeren maar ze zien er zwak uit en geelachtig ik heb de lampen nu op 85 cm staan. heel veel tips graag hoe de probleem te verkomen of zal ik de zwakke liefjes overpotten naar verse grond?

            Comment


              #7
              Re: Help met spoed

              Ik zou opnieuw beginnen, die hebben toch al een achterstand en het gaat zeker even lang duren voor die mooi opgestart zijn als moest je volgende week opnieuw starten met vitale stekken.

              Een goed grondje in de gs gaan halen bv een light-mix dan kan je je stekken daar rechtstreeks in verpotten de grond eerst es goed vochtig/doornat maken met afgezuurd water of regenwater geven met een lichte dosis wortelstim. De LV hoog houden en iedere dag de lv wat droppen als dat mogelijk is en wachten met water geven tot je voelt aan de grond dat die bijna droog is (je vinger in de grond en voelen, voelt het nat geen water, droog water). Je zal er van versteld staan hoe weinig water je plantjes maar nodig hebben.
              De lamp eerst op een meter en dan na 2 dagen geleidelijk aan laten zakken tot 50/60 cm van je planten.


              Het teken dat je vorige oogst geflopt was is teken dat er dan iets misgelopen is en de kans is heel groot dat daardoor je NPK, Ph en Ec waardes zwaar verstoord zijn van je grond en zonder een grondanalyse is het bijna onmogelijk te voorzien welke tekorten en problemen je kan verwachten. Dus best ook een vers grondje uit de gs.

              Greetz,
              Smoking Fifi
              Last edited by Smoking Fifi; 3 February 2010, 22:25.
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

              A. The cop!

              Comment


                #8
                Re: Help met spoed

                Dus smoking je tip is nieuwe grond halen en overpoten? Trouwens gaan de wortels niet kapot biij het overpoten van de stek

                Comment

                Bezig...
                X